ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

پادتن جدید HIV تا 6 ماه از ابتلای میمون ها به این ویروس پیشگیری می کند

HIV ویروس آهسته گستری است که در نهایت به ایجاد بیماری ایدز در بدن مبتلایان می انجامد. تاکنون هیچ واکسنی برای این ویروس نقص سیستم ایمنی کشف نشده اما محققان و دانشمندان روش های درمانی ...

فروغ بیداری
نوشته شده توسط فروغ بیداری | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

HIV ویروس آهسته گستری است که در نهایت به ایجاد بیماری ایدز در بدن مبتلایان می انجامد. تاکنون هیچ واکسنی برای این ویروس نقص سیستم ایمنی کشف نشده اما محققان و دانشمندان روش های درمانی و پیشگیرانه موقتی متعددی را در این رابطه به کار گرفته اند و تا اندازه ای در این مسیر نیز موفق بوده اند.

در همین راستا و به گزارش مجله ی Nature، گروهی از دانشمندان آمریکائی و آلمانی چهار  پادتن قابل تزریق را در بدن میمون ها مورد آزمایش قرار دادند و دریافتند که این پادتن ها قادرند نوع انسانی ویروس HIV را برای مدت حداکثر شش ماه دفع کنند.

آنتی بادی یاد شده از بیماران مبتلا به HIV گرفته، غربالگری شده و سپس به میمون ها تزریق گردیده اند. آزمایش یاد شده پیش از آلوده شدن این حیوانات آزمایشگاهی به HIV نوع میمونی صورت پذیرفته.

موسسه بین المللی بیماری های  آلرژیک و مسری مالکون مارتین در این رابطه بیان داشته: «این مطالعات برای نخستین بار است که تنها یک مرتبه تزریق این پادتن های تک تیره می تواند از  عفونت و ابتلا به بیماری جلوگیری نماید و احتمالا قادر خواهیم بود از آن به عنوان جایگزینی برای واکسن HIV  استفاده نماییم..»

جا دارد اشاره کنیم که در این آزمایشات، روند انتقال ویروس بازسازی شد: یعنی به جای تزریق دوز بالا از ویروس HIV، چندین بار دوز ضعیفی از آن به میمون ها تزریق شد و باید بدانید که در انسان نیز با یک بار انتشار این ویروس در بدن، فرد به آن مبتلا نمی شود.

یکی از پادتن های به دست آمده از این آزمایشات در کشورهای برزیل و پرو مورد تست قرار گرفته و قرار است در کشورهای بوتسوانا، آفریقای جنوبی و تانزانیا نیز مورد استفاده قرار بگیرد. امید است که این کشف و دستاورد جدید بتواند به راهکاری مناسب برای پیشگیری از ابتلا به HIV تبدیل گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی