ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارشی از یک بازدید: همراه با ال جی در سئول

در هفته گذشته فرصتی دست داد تا با شرکت ال جی سفری به کره جنوبی داشته باشیم و با برخی از مدیران این شرکت هم کلام شویم. پیش از این مصاحبه ای اختصاصی را با ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۰

در هفته گذشته فرصتی دست داد تا با شرکت ال جی سفری به کره جنوبی داشته باشیم و با برخی از مدیران این شرکت هم کلام شویم. پیش از این مصاحبه ای اختصاصی را با یکی از مدیران طراحی ال جی برای شما منتشر کردیم و اکنون می خواهیم جزییات بیشتری را که در این سفر به آن دست پیدا کردیم را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

در سال ۱۹۴۵ و پس از پایان جنگ جهانی دوم، سلطه ۳۵ ساله ژاپن در کره پایان یافت. در آن ایام آمریکا و شوروی، به عنوان فاتحان جنگ، نفوذ زیادی را در این کشور پیدا کردند و هر یک تلاش نمودند تا باورهای سیاسی خود را بر این شبه جزیره حاکم سازند.

بر اثر این اتفاق گروه هایی با عقاید کاملا متفاوت در شمال و جنوب کره به وجود آمدند و هر یک برای خود دولتی تشکیل دادند؛ این موضوع باعث شد تا سرانجام در سال ۱۹۵۰ جنگی سخت میان دولت ها شکل بگیرد و کره سرانجام به دو کشور مجزا تقسیم شود.

جنگ کره تا سال ۱۹۵۳ به طول انجامید و با ۱۷۸ هزار کشته، خسارت های بسیاری را به بار آورد. پس از این اتفاق، چشم بادامی ها که به سخت کوشی شهره هستند، تصمیم به بازسازی سرزمین خود گرفتند. بر همین اساس شرکت های متعددی را راه اندازی کردند تا بدین شکل بتوانند بار دیگر اقتصاد خود را رونق دهند.

ساختمان مرکزی ال جی در سئول
ساختمان مرکزی ال جی در سئول

ال جی را نیز می توان از جمله همین شرکت ها دانست. این مجموعه که در سال ۱۹۵۸ با نام Goldstar فعالیت خود را آغاز کرد، اکنون یکی از مهم ترین رکن های اقتصادی در کره به شمار می رود و با صادرات محصولاتش به سراسر جهان، نقش بسزایی را در کشورش دارا است.

Goldstar یا همان ال جی، در نخستین گام های خود به تولید رادیو، تلویزیون و یخچال روی آورد و سپس توانست تا کسب و کار خود را به حوزه های بسیاری گسترش دهد. برای مثال صنعت پتروشیمی هم اکنون یکی از مهم ترین زیرشاخه های ال جی به شمار می رود. جالب است بدانید که این شرکت مسئولیت تولید بطری های کوکالا را در کره جنوبی را عهده دار است.

ال جی از سال ۱۹۷۸ صادرات خود را آغاز کرد و در همان سال توانست به درآمدی ۱۰۰ میلیون دلاری دست پیدا کند. همین موضوع باعث شد تا در سال ۱۹۸۲ ال جی اولین کارخانه خود را در آمریکا احداث نماید و موضوع صادرات را به شکلی جدی تر دنبال کند.

از آن زمان به بعد ال جی موفقیت های بسیاری را به دست آورد و توانست نام خود را به عنوان یک کمپانی جهانی مطرح نماید. این شرکت در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار کارمند دارد و دفاتر خود را در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا، راه اندازی کرده است.

مجموعه ال جی هم اکنون از ۶۳ شرکت تشکیل شده است که از این میان ۱۷ شرکت در شاخه الکترونیک، ۱۶ شرکت در شاخه پتروشیمی و ۳۰ شرکت نیز در حوزه ارتباطات مشغول به فعالیت هستند.

در حوزه الکترونیک، لوازم خانگی یکی از برگ های برنده ال جی به شمار می رود. بر اساس آخرین گزارش مالی  منتشر شده، ال جی توانسته به درآمدی ۴۲۰ میلیون دلاری دست پیدا کند که عمده آن توسط فروش لوازم خانگی به دست آمده است.

IMG_4912

خانواده محصولات Signature که برای اولین بار در CES 2016 رونمایی شدند، به نوعی پرچمداران لوازم خانگی ال جی به شمار می روند. این خانواده که شامل تلویزیون، یخچال، ماشین لباس شویی، جاروبرقی و دستگاه تصفیه هوا می شود، به آخرین تکنولوژی های ال جی مجهز شده است و تجربه ای متفاوت از کار با لوازم خانگی را ارائه می دهد.

با توجه به درخواست بالایی که برای محصولات خانگی ال جی در بازار جهانی وجود دارد، این شرکت خط تولید قدرتمندی را برای ارائه این محصولات تدارک دیده است. این خط تولید به ربات های بسیار پیشرفته ای مجهز شده است که به لطف آنان محصولات با سرعت بالایی آماده می شوند.

1. LG Changwon Factory

2. LG Changwon Factory

4. LG Changwon Factory

5. LG Changwon Factory

6. LG Changwon Factory

تصاویری که در بالا مشاهده می کنید، مربوط به کارخانه تولید محصولات خانگی ال جی در شهر Changwon کره جنوبی است. بخش اول این کارخانه فضایی ۲۸۴ هزار متر مربعی را به خود اختصاص داده است و فرآیند تولید یخچال ها و مایکرویو های ال جی در آن صورت می پذیرد. بخش دوم نیز فضایی ۳۷۸ هزار متر مربعی دارد و چهار محصول از جمله ماشین لباس شویی، دستگاه تصفیه هوا، جاروبرقی و ماشین ظرف شویی در آن تولید می گردد.

طی بازدید ما از این کارخانه، مسئولان ال جی اعلام کردند که هر خط تولید ماشین لباس شویی می تواند در هر ۱۰ ثانیه، ۶ دستگاه را آماده نماید. شایان ذکر است که محصولات خانگی ال جی علاوه بر کره جنوبی، در ۱۳ کشور دیگر دنیا نیز تولید می شوند.

ال جی همچنین برای ارائه محصولاتش به کاربران، فروشگاه های بزرگی را در سراسر جهان تدارک دیده است. یکی از بزرگترین این فروشگاه ها در شهر سئول قرار دارد. این فروشگاه شامل ۵ طبقه می شود که در هر یک از آن ها شاخه ای خاص از محصولات ال جی ارائه می شود. در ادامه می توانید تصاویری  از این فروشگاه را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • سید مهدی
    سید مهدی | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تو با ما چه کار کردی :lg: ؟

  • HANi
    HANi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چطوری در هر 10 ثانیه 6 دستگاه تولید میشه؟:lg:

  • Ali
    Ali | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ایوووووول اقا مانی بعد از چند ماه

مطالب پیشنهادی