ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

گزارش مالی مدیاتک از سه ماهه نخست ۲۰۱۶ بیانگر افزایش درآمدهاست

مدیاتک روز گذشته گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. شرکت یاد شده موفق شده در این بازه زمانی به درآمد ۱.۷۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند که از ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

مدیاتک روز گذشته گزارش عملکرد مالی خود در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۶ را منتشر کرد. شرکت یاد شده موفق شده در این بازه زمانی به درآمد ۱.۷۵ میلیارد دلاری دست پیدا کند که از این مبلغ، ۱۳۸ میلیون دلار سود خالص بوده است.

لازم به اشاره است که حاشیه ناخالص سود شرکت مدیاتک کاهش یافته و از ۴۷.۱ درصد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ به ۳۸.۱ درصد تقلیل یافته است. این در حالیست که درآمد مستقیم مدیاتک نیز در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال پیش، ۹ درصد کاهش را نشان می دهد.

علت کاهش حاشیه سود شرکت مورد بحث، رقابت شدید در حوزه تولید چیپست های مجتمع و کسب و کار تلفن های هوشمند بیان شده است. اما مدیاتک اظهار دارد که میزان کلی درآمدهایش در مقایسه با سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۵ تا ۱۷ درصد افزایش را بیانگر هستند. شرکت تایوانی اشاره می کند که درآمدها به این علت بالاتر رفته اند که در دوره زمانی مورد بحث، قادر شده است تا چیپست های رده بالای بیشتری به فروش برساند. در این میان نمی توان درآمد کسب شده از سوی Richtek را نیز نادیده گرفت که از اکتبر گذشته، با مدیاتک ادغام گشته و درآمدهای آن نیز قادر به جا به جایی تراز مالی مدیاتک شده اند.

مدیاتک در حال رشد کردن است و می خواهد در سال جاری با Helio X30 نظرات سازندگان بیشتری را به خود جلب کند. این در حالیست که بازار موبایل، با اشباع رو به رو گشته و به همین دلیل، کمپانی مذکور نیز تلاش های خود را در زمینه اینترنت اشیا و ابزارهای مرتبط با آن آغاز نموده و می خواهد در آینده بیشتر به این مسئله بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی