ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس: راکت های فالکون نسبت به آنچه تصور می شد قدرتمندترند

اگر تصورتان این بوده که ایلان ماسک در مورد توانمندی های فالکون 9 یا راکت آتی اسپیس اکس یعنی فالکون هوی کمی اغراق می کند و سعی دارد آنها را در سطحی بالاتر از وضعیت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

اگر تصورتان این بوده که ایلان ماسک در مورد توانمندی های فالکون 9 یا راکت آتی اسپیس اکس یعنی فالکون هوی کمی اغراق می کند و سعی دارد آنها را در سطحی بالاتر از وضعیت واقعی شان قرار دارد بهتر است که به اظهار نظرهای تازه او توجه نمایید.

این شرکت اخیرا لیست به روز شده ای از مشخصات دو راکت یاد شده را منتشر نموده تا نشان دهد که این دو به مراتب از آنچه تصور می شد قدرتمند هستند. طبق برآوردهای صورت گرفته فالکون 9 قادر است 22799 کیلوگرم محموله را به مدار پایینی زمین ببرد در حالی که پیشتر تصور می شد ظرفیت حمل بار آن برابر با 13154 کیلوگرم باشد.

فالکون هوی نیز قرار است 54399 کیلوگرم ظرفیت حمل بار داشته باشد، حال آنکه پیشتر اعلام شده بود این میزان از 53000 کیلوگرم فراتر نمی رود. ایلان ماسک اعلام داشته این ارقام بعد از انجام تست های دقیق تر روی دو راکت یاد شده به دست آمده اند، ضمن آنکه سخت افزار فالکون 9 نیز تا به امروز به روز رسانی نشده است.

اما ظاهرا مدیرعامل بلند پرواز این شرکت فضایی خصوصی به اینها هم قانع نیست و درتلاش است تا سطح توانمندی های راکت های فالکون را از این میزان فراتر ببرد. او اعلام کرده که اسپیس اکس می خواهد رانش فالکون 9 در زمان بلند شدن را به 7.6 میلیون نیوتون (پیشتر قرار بود 5.7 میلیون باشد) برساند و فالکون هوی نیز آنطور که ماسک وعده داده بالغ بر 22.6 میلیون نیوتون نیرو بر زمین وارد خواهد کرد که تقریبا دو برابر میزان ایجاد شده توسط هر راکت دیگری است.

این خبر بسیار خوبی برای آن دسته از شرکت هایی است که دوست دارند قبل از همه به مریخ برسند اما بهتر است فعلا از پیش داوری در این باره خودداری کنیم و اجازه دهیم زمان همه چیز را به ما ثابت کند.

در پایان لازم است اشاره نماییم که اسپیس اکس بارها  و بارها پرتاب فالکون هوی به فضا را به تعویق انداخته است (که البته حالا قرار است در اواسط آبان انجام شود). پروسه توسعه این راکت و نسخه به روز شده فالکون 9 ظاهرا اندکی کند شده اما تردیدی نخواهد بود که بعد از اتمام هر دوی آنها بهترین قابلیت ها را درخود جای خواهند داد.

musk

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی