ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با UnaPhone Zenith آشنا شوید؛ موبایلی فوق ایمن که به شما اجازه نصب هیچ اپلیکیشنی را نمی دهد

امنیت دیجیتال در دنیای امروز، مقوله ای است که بحث های بسیاری در مورد آن صورت گرفته. در این میان برخی از مقامات بلند پایه تلاش می کنند با استفاده از موبایل های بلک بری امنیت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

امنیت دیجیتال در دنیای امروز، مقوله ای است که بحث های بسیاری در مورد آن صورت گرفته. در این میان برخی از مقامات بلند پایه تلاش می کنند با استفاده از موبایل های بلک بری امنیت خود را تامین کنند در حالی که بیشتر کاربران عادی، از تلفن های هوشمند اندرویدی استفاده می کنند. حال UnaPhone Zenith محصولی است که می خواهد امنیت را برای کاربران عادی دنیای اندروید نیز به ارمغان بیاورد.

این محصول در واقع همان Elephone P9000 است که در آبان ماه گذشته رونمایی شد اما از یک سیستم عامل اختصاصی استفاده می کند که «UnaOS» نام دارد. این پلتفرم بر بستر اندروید مارشملو توسعه یافته و در واقع یکی از نسخه های منشعب اندروید است.

94_stq0ax

اگرچه UnaOS به واقع تولد خود را مدیون پلتفرم متن-باز اندروید است اما تمام قابلیت هایی که گوگل به آن اضافه می کند، نظیر اپلیکیشن ها و سرویس ها، حذف شده اند. سازنده موبایل Zenith در واقع می خواهد اطمینان حاصل کند که کاربر این تلفن هوشمند به شکل کاملا ایمن می تواند از دستگاه خود استفاده کند.

رمزگذاری حافظه داخلی نیز به شکل پیشفرض فعال است و نمی توان هیچ تغییری در تنظیمات امنیتی این دستگاه وارد کرد. محصول مورد اشاره قابل روت شدن نیست و بوت لودر آن هم لاک است. از طرفی دسترسی به ADB نیز امکان پذیر نبوده و بر همین اساس دستکاری آن کاملا غیر ممکن می شود.

می رسیم به قسمت جذاب ماجرا: کاربر این دستگاه به هیچ عنوان نمی تواند هیچ اپلیکیشن شخص ثالثی را در آن خود نصب کند. Zenith به شکل پیش فرض ۴۰ اپلیکیشن دارد که قرار است همه ی نیازهایتان را برآورده سازند. در همه این اپ ها، ارتباط سر-به-سر به شکل رمزگذاری شده انجام خواهد گرفت.

una_head_l1lowi

استارتاپ UnaPhone می داند موبایلی که به کاربر اجازه نصب اپلیکیشن ها را ندهد، جذابیت اندکی دارد و به همین دلیل، در بازه های زمانی مختلف قرار است به درخواست های کاربران توجه نموده و برخی از اپلیکیشن های درخواستی را به شکل پیش فرض به پلتفرم خود اضافه کند. این در حالیست که UnaPhone تصمیم دارد در آینده یک فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی در اختیار کاربران قرار دهد که در آن، صرفا اپ های کاملا ایمن قابل دسترسی هستند.

استارتاپ یاد شده، پروژه مورد نظر را در در وب سایت جمع سپاری Indiegogo قرار داده و باید دید در نهایت می تواند به هدف خود برای کسب سرمایه اولیه برسد یا خیر. در صورتی که موفق شود، وعده داده که موبایل مورد بحث را در سپتامبر ۲۰۱۶ تحویل خواهد داد. در حال حاضر UnaPhone خبر می دهد که موبایل Zenith، آماده ی تولید انبوه است و فاز توسعه آن به پایان رسیده. استارتاپ مورد اشاره قیمت موبایل Zenith را نیز ۴۳۹ دلار انتخاب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • مهر
    مهر | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    الان تولید شده؟؟

  • Bagher
    Bagher | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سیاست اپل رو در پیش گرفته

    • نیما
      نیما | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

      برادر فهمیدم هیچی از آی او اس نمیدونی و فقط کلیشه هایی رو که شنیدی تکرار می کنی.
      روی این موبایل اصن نمیشه برنامه نصب کرد، اومدی میگی سیاست اپله ؟

      • reza_zarchi
        reza_zarchi | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

        به طور رسمی نمیشه دیگه... فقط با اپ استور میشه!

    • hhh
      hhh | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵

      شما یه یرنامه برای اپل بنویسی میتونی نصبشم بکنی ولی این نمیشه اپ نوشت براش... یعنی کلا نمیشه هیچ برنامه ایی نصب کرد مگر از فروشگاه خودش.سیاست اپل اینطوری نیست که..کلی فروشگاه یا اپ نویس هستن که براش برنامه مینویسن

مطالب پیشنهادی