ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فهرست استخدامی اپل یکبار دیگر خبر از توسعه پردازنده های گرافیکی اختصاصی توسط این شرکت می دهد

ظاهراً لازم نیست تا متخصصینی که تمایل دارند در حوزه ی سخت افزارهای پردازش گرافیکی برای اپل کار کنند به کالیفرنیا نقل مکان نمایند؛ زیرا طبق شواهد شرکت یاد شده تصمیم گرفته چند فرد خبره ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

ظاهراً لازم نیست تا متخصصینی که تمایل دارند در حوزه ی سخت افزارهای پردازش گرافیکی برای اپل کار کنند به کالیفرنیا نقل مکان نمایند؛ زیرا طبق شواهد شرکت یاد شده تصمیم گرفته چند فرد خبره در زمینه پیش تر ذکر شده را استخدام و در دفتر خود در اورلاندو، واقع در ایالات فلوریدا به کار گیرد.

ناگفته نماند طی هفته گذشته، اپل اعلام کرده است که به هفت نفر متخصص در زمینه ی طراحی واحدهای پردازش گرافیکی یا همان GPUها نیاز دارد. چهار مورد از این فرصت های شغلی به مهندسین سخت افزارهای گرافیکی تخصیص یافته و یک مورد نیز مرتبط به مهندس نرم افزاری می شود که در رابطه با این دست از محصولات فعالیت داشته است.

بر طبق شواهد به نظر می رسد این کارمندان جدید در دفتری در اورلاندو مشغول به کار خواهند شد که در سال ۲۰۱۳ و با هدف طراحی پردازنده های گرافیکی تاسیس شده بود. فهرست متخصصان مورد نیاز برند اول جهان که در بالا به آن پرداختیم، یکبار دیگر به این شایعه دامنه می زند که اهالی کوپرتینو بنا دارند GPU های آیفون ها و آیپدهایشان را در خانه طراحی کرده و بر تمامی جزئیات شان از نزدیک نظارت داشته باشند.

در همین راستا، وبلاگ حوزه ی آی تی موسوم به Fudzilla، در ماه دسامبر گزارش کرده بود اپل از چندین سال پیش در تلاش بوده تا پردازنده های گرافیکی ابزارهای موبایلی اش را خودش به تنهایی و به شکل اختصاصی طراحی و تولید نماید و ظاهراً طبق آخرین اخبار آنها در این زمینه مصمم تر از قبل شده اند.

مقر اپل در اورلاندو
مقر اپل در اورلاندو

اپل یکی از معدود کمپانی هایی است که پردازنده ها و برخی از چیپ های کلیدی موبایل ها و تبلت هایش را خودش طراحی می کند. اکنون اگر این برند روند دیزاین GPU هایش را نیز در دست بگیرد، می توان انتظار داشت که محصولات اش از نظر سازگاری نرم افزار با سخت افزار وارد مرحله تازه ای شده و ضمناً در مصرف انرژی نیز بسیار بهینه تر از قبل عمل نمایند.

بد نیست یادآور شویم پردازنده های گرافیکی یکی از کلیدی ترین سخت افزارها در زمینه ی «یادگیری عمیق» هستند، عرصه ای که بسیاری از کارشناسان باور دارند اپل باید بیشتر به آن توجه نماید.

در زمان حاضر غول تکنولوژی ساکن کوپرتینو از GPU های PowerVR، محصول Imagination Technologies در آیفون هایش بهره می برد. این شرکت همچنین در ماه مارس تائید کرد که با تولید کنندگان این دست از قطعات وارد مذاکراتی جدی شده، ولی هرگز پیشنهادی رسمی را برای خرید یکی از آنها مطرح نکرده است.

در سمت دیگر ماجرا، برخی منابع خبر داده اند که طی هشت ماه گذشته تیم کوک و یاران اش حداقل پنج مهندس Imagination Technologies را به استخدام مجموعه ی خود در آورده اند که یکی از آنها ۱۶ سال سابقه ی کار در کمپانی پیشین اش را داشته است. بر اساس شنیده ها ذکر می شود بیشتر این مهندسین در دفتر اصلی شرکت مورد بحث در کالیفرنیا روی درایورهای نرم افزاری پردازنده های گرافیکی مشغول به کار هستند و تنها یکی از آنها در حال توسعه ی یک فناوری پردازش تصویر است که بعید نیست از آن در اتومبیل های خودران استفاده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی