ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

راهنمایی استراتژی های موثر در Dark Souls 3؛ سیستم آنلاین

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

سری دارک سولز جذابیت های خاص خودش را دارد، از سختی مشهور و  طراحی مراحل غیر خطی اش بگیرید تا آیتم ها و راهنمایی های نسبتا گنگ اش. خلاصه بگوییم، دارک سولز 3 می تواند برای بازیکنانی که پیش تر هیچ کدام از عناوین سری سولزبورن (نام مستعاری که طرفداران عناوین دارک سولز، دمون سولز و بلادبورن به این بازی ها می دهند) را تجربه نکرده اند، پیچیده و دشوار باشد.به همین دلیل بر آن شدیم با گردآوری یک مقاله نسبتا جامع، به جهت آشنایی بیشتر با دارک سولز 3 تلاش کنیم.

همانند دیگر عناوین سری سولز، دارک سولز سه هم بخش چند نفره رقابتی منحصر به فرد، تا حدی عجیب و غریب و البته گنگ و مبهم خودش را داراست. می توان با جرات گفت که در میان بخش های چند نفره دیگر عناوین صنعت گیم، نمی توان نمونه ای مشابه با سری سولز پیدا کرد.

تقریبا هیچ کدام از مکانیک های بخش رقابتی دارک سولز در بازی توضیح داده نمی شوند و همانند بسیاری دیگر از المان های این سری گیمر باید خودش آن ها را کشف کند. اما آشنایی با ساز و کار این بخش گنگ اما مفرح دارک سولز 3 و تجربه آن، هم می تواند به مهارت های شما بیافزاید و هم مقدار قابل توجهی سول نصیب تان کند.

در این مقاله سعی خواهیم کرد هر آن چه که لازم است در مورد بخش چند نفره دارک سولز 3 بدانید آموزش دهیم، خواهیم گفت که چگونه باید به دیگر بازیکنان متصل شوید و مهم تر از آن، چه زمانی بهتر است که این کار را بکنید! چه قصد کمک رسانی به پلیر های دیگر را داشته باشید و چه بخواهید آن ها را قلع و قمع کنید، باید یک سری مراحل به خصوص را طی کنید که در ادامه مقاله توضیح خواهیم داد.

سیستم انلاین

اتصال به سرور های دارک سولز سه فقط امکان بازی با دیگر پلیر ها را برای شما فراهم نمی کند، بلکه ویژگی های بسیار دیگری به بازی شما می افزاید که حتی می توانند از درجه سختی معروف این عنوان تا حدی بکاهند. قبل از این که وارد مقوله بخش رقابتی شویم، کمی این امکانات و ویژگی ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

پیام ها

20160430181126_1

هنگامی که بازی را از Cemetery of Ash شروع می کنید، به پیام هایی قرمز رنگ روی زمین بر خواهید خورد که نقش آموزشی ایفا می کنند و کلیات بازی، از چگونگی حمله گرفته تا دفاع را به شما آموزش خواهند داد. اما در ادامه بازی با پیام های دیگری هم روبرو خواهید شد که ممکن است لزوما از سمت سازندگان نباشند، بلکه دیگر پلیر ها آن ها را به قصد یاری رسانی و یا به تله انداختن شما نوشته باشند!

هر بازیکنی که به صورت آنلاین بازی می کند، می تواند پیامی یادداشت کند. برای نوشتن یک پیام کافی است منو را باز کنید و وارد سیستم پیام شوید، در این منو قادر خواهید بود پیام های دلخواه تان را «بسازید» و آن ها روی زمین بنویسید تا دیگر بازیکنان آن ها را بخوانند. پیام ها یک سیستم امتیاز دهی هم دارند و دیگر بازیکنان قادر اند به آن ها امتیاز مثبت یا منفی بدهند. اگر به یکی از پیام های شما امتیاز مثبت داده شود، بالافاصله با پیغامی به شما اطلاع داده می شود و نوار سلامتی شما هم مقداری پر خواهد شد! تصور کنید که این ویژگی تا چه حدی می تواند سودمند باشد!

20160430180818_1

از لفط ساختن برای پیام ها استفاده کردیم، چون بر خلاف تصور، هر چیزی در این پیام ها قابل نوشتن نیستند، بلکه در حقیقت باید با استفاده از یک سری قالب و کلمه آماده پیام تان را بسازید. برای مثال تصور کنید که قرار است دیگر بازیکنان را از وجود خطری در ادامه مسیر اگاه کنید، نمی توانید با استفاده از صفحه کلید عبارت Danger Ahead را تایپ کنید! بلکه باید قالب!Ahead **** را انتخاب کنید و به جای کلمه نامعلوم از Danger اسفتاده کنید تا عبارت مد نظرتان شکل بگیرد.

در نظر هم داشته باشید که همه بازیکنان قصد خیر رساندن به شما را ندارند، بلکه بیشتر از آزار رساندن به دیگران لذت می برند! دارک سولز سه راه های مخفی خیلی زیادی دارد، شاید با پریدن از لبه پرتگاهی یک راه مخفی کشف کنید! اما پایین هر پرتگاهی لزوما یک جایگاه مخفی نیست و پریدن از اغلب آن ها شما را به کام مرگ می کشاند. بسیاری از بازیکنان از این ناشناخته بودن محیط سولز و حس کنجکاوی بازیکنان برای فرستادن آن ها به دام مرگ استفاده می کنند!

لکه های خون

20160430181756_1

احتمالا هنگام بازی آنلاین با لکه های خونی که روی زمین ریخته اند مواجه شده اید، این لکه ها نمایانگر آخرین لحظات زندگی دیگر بازیکنان پیش از مرگ شان است. اگر به این لکه ها نزدیک شوید و دکمه خواسته شده را بفشارید، آخرین ثانیه های زندگی دیگر بازیکنان را خواهید دید.

این لکه ها در بسیاری از موارد بی هدف و گاها خنده دار هستند، گرچه گاهی هم می توان از آن ها تجارب خوبی کسب کرد. برای مثال اگر اطراف همان پیامی که بالاتر اشاره کردیم، با لکه های خونی مواجه شوید که نماینده بازیکنانی هستند که خود را از پرتگاه پایین می اندازند و به کام مرگ می روند، خواهید فهمید که آن پیام هدفی جز اذیت کردن دیگر بازیکنان ندارد.

البته این سیستم می تواند تا حدی هم گمراه کننده باشد، شاید پایین آن پرتگاه واقعا یک راه مخفی وجود داشت، اما بازیکن دیگر به دلیل پایین بودن سلامتیش یا پرش اشتباه خود را به کشتن داده! احتمالا یک بار هم که شده خود را برای کشف آن راه مخفی موعود به پایین می اندازید و هنگامی که در آخرین بنفایر به حیات باز می گردید نویسنده آن پیام را به باد لعن و نفرین خواهید گرفت!

سیستم احضار

20160430182253_1

بازی در کنار دیگر بازیکنان دو حالت دارد، یا دیگر بازیکن ها به شکل روح وارد بازی شما خواهند شد و یا شما موقتا بازی خود را ترک خواهید گفت و به شکل روح به بازیکن دیگری در بازی او ملحق خواهید شد.

در تئوری برای جلوگیری از اسان تر شدن بازی با زیاد شدن پلیر ها، جان سختی دشمنان بر اساس تعداد بازیکنان موجود افزایش می یابد. اگر بازیکن دیگری را احضار کنید، هر دشمنی از کوچک ترین آن ها گرفته تا عظیم ترین باس ها دشوار تر می شوند. اما در حقیقت به این دلیل که دشمنان و بخصوص باس ها دیگر باید روی دو بازیکن تمرکز کنند، بازی تا حد زیادی آسان تر خواهد شد. در حالی که باس حملات خودش را معطوف یکی از بازیکنان کرده دیگری می تواند از پشت ضربه های سنگینی به او وارد کند. از طرف دیگر، پاداشی هم که با از پای در اوردن آن ها کسب خواهید کرد بهتر و بیشتر خواهد شد. بر اساس تعداد بازیکنان، هر بازیکنن سول بیشتری از کشتن دشمنان پاداش می گیرد.

قمقمه دارای معجون های سلامتی یا Estus Flask بازیکنان احضار شده به دنیای دیگر هم محدود تر خواهند شد و معجون های کمتری در خود نگه خواهند داشت، البته با کشتن دشمنان امکان دارد که این قمقمه مقداری پر شود.

احضار کردن دیگر بازیکنان

20160430182450_1

برای اینکه قادر باشید بازیکنان دیگر را احضار کنید، اول از همه باید به وضعیت Kindled وارد شوید، وضعیتی که نوار سلامتی شما در آن مقدار قابل توجهی افزایش خواهد یافت و لباس های شما جلوه ای آتشین به خود خواهند گرفت. تنها در این حالت است که قادرید علائم احضار بازیکنان دیگر را ببینید و از آن ها را فرابخوانید.

اما برای وارد شدن به وضعیت Kindled، باید «قدرت شعله» و یا «قدرت آتش» را بدست بیاورید، آسان ترین کاری که می توانید بکنید مصرف آیتمی به نام Ember است، اما با کشتن باس ها و یا با کمک به دیگر بازیکن ها برای کشتن باس ها هم این قدرت را بدست میاورید. به هر روش، هنگامی که توانستید وارد این وضعیت شوید، می توانید علائم احضار بازیکنان دیگر را فعال کنید تا به بازی شما فراخوانده شوند. البته ممکن است این علائم برای بازیکنان دیگر نباشند، بلکه به NPC ها و هوش مصنوعی تعلق داشته باشند. در هر حال، روح احضار شده در کنار شما خواهد جنگید و تا هنگام مرگش به شما یاری خواهد رساند.

علائم احضار دیگر بازیکنان را هر جایی که فکرش را بکنید می توان یافت، اما منطقی هستند که این علائم در آن ها بیشتر و به وفور یافت می شوند.

معمول ترین این مناطق بنفایر ها هستند، جایی که ترافیک در آن ها بسیار زیاد است. اگر می خواهید از کمک دیگر بازیکنان بهره مند شوید، کافی است پس از ورود به وضعیت Kindled، کنار علائم احضار بازیکنان بروید و آن ها را فعال کنید تا بازیکن مربوط به شما ملحق شود. این روح ها تا زمانی که بمیرند، شما بمیرید و یا در کنار یکدیگر باسی را شکست دهید، یار و باور شما خواهند بود.

دومین جایگاهی که این علائم در آن ها به وفور یافت می شوند، اطراف دروازه ورودی باس فایت ها هستند، بازیکنانی که در کشتن باس فایت مشکل دارند می توانند در اطراف دروازه مهی مربوط به آن باس، هم رزمی برای خود دست و پا کنند تا کارشان برای مقابله با آن باس راحت تر باشد.

استودیو سازنده علائم مربوط به NPC ها را هم در اطراف جایگاه نبرد با باس ها قرار داده، هدف این روح های کنترل شده توسط هوش مصنوعی این است که در نبرد با هیولاهایی که جثه شان چندین برابر شما است، کمک تان کنند. این هم رزمان به جای این که از سرور بازی نشئت بگیرند از دل سخت افزار شما بیرون می آیند، بنابراین در حالت آفلاین هم قابل احضار شدن هستند.

دقت کنید که تنها در مناطقی که هنوز باس فایتش را شکست نداده اید قادرید بازیکنان دیگر را احضار کنید. اگر منطقه ای را پیش تر کاملا پاک سازی کرده اید و باس ان را هم شکست داده اید، دیگر علائم احضار بازیکنان دیگر برای شما نمایش داده نخواهند شد.

از کجا Ember پیدا کنیم؟

امبر ها در دارک سولز سه چندان آیتم غیر معمولی نیستند، اما به هر حال محدودند و همین آن ها را با ارزش می کند. نباید بی مهابا از آن ها استفاده کنید تا در مواقعی که واقعا نیاز به کمک پیدا می کنید، امبری برای استفاده نداشته باشید.

امبر ها به تعداد محدود در گوشه کنار محیط بازی هم یافت می شوند و برخی NPC ها هم تعداد محدودی از آن ها را به فروش می رسانند، اما راه دائمی کسب امبر، یازی رساندن به بازیکن های دیگر است. می توانید نشان احضار خودتان را روی زمین رسم کنید تا دیگر بازیکنان شما را به دنیای خودشان فرابخوانند. در صورتی که بتوانید به آن ها کمک کنید که باس فایتی را شکست دهند، امبر پاداش خواهید گرفت.

احضار شدن به بازی دیگران

20160430175657_1

تا به حال بیشتر در مورد چگونه احضار کردن دیگران به بازی خودتان گفته ایم، اما هنوز سخنی از بالعکس آن یعنی احضار شدن به بازی دیگر پلیر ها سخنی به میان نیاورده ایم. برای اینکه دیگر بازیکنان شما را فرابخوانند، باید علامت احضارتان را جایی از دنیای بازی روی زمین رسم کنید، برای رسم علامت احضار هم نیاز به آیتمی به نام White Sign Soapstone دارید، آیتمی که می توانید آن را به قیمت 500 سول از Shrine Handmaid در فایرلینک شراین خریداری کنید.

نشان شما توسط دیگر پلیر ها مشاهده خواهد شد و اگر بازیکنی شما را فرابخواند، به شکل روحی به بازی او احضار خواهید شد و تا هنگامی که یکی از شما کشته شود و یا باسی را شکست دهید در کنار او خواهید جنگید. بازیکن فراخوانده شده بر خلاف بازیکنی احضار کننده لزوما نباید قدرت شعله و یا قدرت آتش را بدست آورده باشد تا بتواند علامت احضارش را روی زمین رسم کند.

با توجه به اینکه کشتن دشمنان به عنوان یک فانتوم مقدار قابل توجی سول به شما پاداش می دهد و همچنین قادر خواهید بود باس هایی که در دنیای خودتان یک بار آن ها را از پای در آورده اید را دوباره سلاخی کنید، احضار شدن به بازی دیگر بازیکنان راه بسیار خوبی برای جمع آوری سول برای خرید آیتم و یا لول اپ به شمار می رود.

تهاجم

تا اینجا فقط در مورد بخش Co-op صحبت کردیم، در کنار اینکه می توانید بازیکنان دیگر را برای یاری رسانی فراخوانی کنید و یا خود برای کمک رساندن به دیگران احضار شوید، می توانید به عنوان یک دشمن هم به بازی دیگران وارد شوید و آن ها را به چالش فرابخوانید! این مکانیزم در بازی تهاجم نام دارد و با قرار دادن دو بازیکن مقابل هم، مهارت های آن ها را در معرض آزمون قرار می دهد.

تهاجم به دیگر بازیکنان

20160430175705_1

به دو شیوه می توانید به بازیکنان دیگر حمله کنید، یا کاملا مستقیم و بدون هیچ دعوت قبلی ای به شکل روحی قرمز وارد دنیای آنان می شوید و با آن ها مبارزه می کنید، یا کاملا صادقانه اعلام خواهید کرد که به دنبال مبارزه اید و نشان احضاری به منظور مبارزه روی زمین خواهید کشید.

اگر بخواهید بدون دعوت قبلی وارد دنیای دیگر بازیکنان شوید، نیاز به آیتمی به نام Cracked Red Eye Orb یا Red Eye Orb دارید. تفاوت اولی با دومی این است که در صورت استفاده از اولی، مصرف خواهد شد، یعنی اگر سه تا از این ارب ها داشته باشید، تنها سه بار قادر خواهید بود که از آن استفاده کنید. اما دومی دائمی است و بار ها و بار ها با استفاده از آن قادر خواهید بود که به دنیای بازیکنان دیگر تجاور کنید.

Cracked Red Eye را لئونهارد در فایرلینک شراین به شما پاداش خواهد داد، او در کنار تخت پادشاهی لوتریک ایستاده، کافی است یک بار با او حرف بزنید تا این آیتم را پاداش بگیرد. برای گرفتن Red Eye Orb باید ابتدا حداقل از یکی از این آیتم ها برای حمله به بازیکن دیگری استفاده کنید، مهم نیست که بازنده شوید یا برنده، وقتی دوباره به فایرلینک شراین بازگردید بار دیگر لئونهارد را خواهید دید که کلیدی به شما خواهد داد.

این کلید دری در High Wall of Lothric را برای شما خواهد گشود، دومین بنفایر این منطقه روی برجی واقع شده، از آن برج پایین بروید و در پایین ترین طبقه دو در قفل خواهید دید که این کلید یکی از آن ها را باز می کند. پشت این در اسانسوری است که شما را به پایین هدایت می کند و در آنجا به هیولایی مواجه خواهید شد که با از پای در اوردنش Red Eye Orb را پاداش خواهید گرفت.

20160430175701_1

اما اگر بخواهید علامتی روی زمین رسم کنید که بازیکنان دیگر با استفاده از ان ها بتوانند شما را به مبارزه دعوت کنند، باید Red sign Soapstone را پیدا کنید. این سنگ را می توانید با کشتن کرمی در بیرون از اتاق روزاریا در Cathedral of the Deep بدست بیاورید. کافی است با استفاده از آن علامتی روی زمین رسم کنید تا بازیکنان دیگر آن ها را ببینند و شما را برای مبارزه به بازی شان فرا بخوانند.

مورد تهاجم واقع شدن

برای اینکه مورد تهاجم بازیکنان دیگر واقع شوید، باید حتما قدرت آتش و یا شعله را به همراه داشته باشید که همان طور که گفتیم، با کشتن باس ها و یا مصرف امبر بدست می آید. علاوه برا پلیر های واقعی، در برخی از مناطق خاص بازی ممکن است NPC ها هم به شکل روح قرمز در بازی ظاهر شوند و سعی در از پای در اوردن شما کنند. از آن جایی که این روح ها از سخت افزار نشات می گیرند در حالت آفلاین هم به شما حمله می کنند و کشتن این روح ها اغلب پاداش قابل ملاحظه ای به همراه خواهد داشت.

احضار کردن دوستان

تا به حال تنها در مورد احضار کردن بازیکنان به صورت کاملا تصادفی سخن گفتیم، مشخص نیست که چه کسی شما را احضار خواهد کرد و شما هم قادرید هر بازیکنی را که دلتان بخواهد احضار کنید، اما اگر بخواهید با دوستان تان بازی کنید چه؟ در این صورت باید از سیستم Password استفاده کنید، سیستمی که از بلادبورن، دیگر بازی استودیو From software الهام گرفته و به تازگی به سری سولز اضافه شده.

برای اینکه با دوستان تان بازی کنید باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. هر دو در یک محل مشخص قرار بگذارید و به آن جا بروید.
  2. منو را باز کنید و وارد Settings شوید
  3. به تب Network بروید
  4. در این منو، ابتدا Cross Region Matchmaking را فعال کنید، حتی اگر شما و دوست تان هر دو در یک مطقه جغرافیایی قرار دارید. ظاهرا این گزینه بیشتر از این که با منطقه جغرافیایی و کشور ها سر و کار داشته باشد، به سرور های بازی مربوط است. به هر حال فعال کردن این گزینه شانس شما را برای اتصال به یکدیگر بیشتر می کند.
  5. در بخش Password Matching، هر دو یک رمز یکسان را وارد کنید.
  6. حال بازیکن احضار شونده کافی است با White sign Soapstone علامتی روی زمین بکشد و دیگر بازیکن هم علامت او را پیدا کرده و فرابخواندش.

اگر موفق به پیدا کردن علامت دوست تان نشدید، ممکن است به این خاطر باشد که لول یکی از شما از لول دیگری بسیار بالاتر است، گرچه ظاهرا سیستم رمز به گونه ای طراحی شده که این اختلاف لول را بپوشاند، اما در آزمایش های ما با چند شخصیت متفاوت، دو شخصیت که لول شان فاصله زیادی از یکدیگر داشت نتوانستند علامت یکدیگر را پیدا کنند، اما در ازمایش با شخصیت های هم لول، علامت احضار به راحتی مشاهده شد.

اگر شخصیت های هم لول شما هم علامت یکدیگر را پیدا نکردند، دور سیستم رمز را خط بکشید و رمز های تان را پاک کنید. احضار شونده علامتش را جایی رسم کند که احتمال دیده شدنش توسط بازیکنان دیگر بسیار کم است و فقط دوست احضار کننده تان از آن خبر دارد، در این صورت به احتمال فراوان یکدیگر را پیدا خواهید کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • AbyssWatcher
    AbyssWatcher | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    بنده نسخه the ringed city رو نصب کردم ولی انلاین نمی تونم بازی کنم میگه نت رو چک کن لطفا کمک کنید چیکار کنم ؟؟؟

  • AbyssWatcher
    AbyssWatcher | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    بنده نسخه the ringed city رو دانلود کردم ولی نمی تونم انلاین بازی کنم می گه اینترنت رو چک کن ولی از اینترنت نیست لطفا کمک کنید بیشتر ایتم ها نیاز به اینترنت داره

  • AbyssWatcher
    AbyssWatcher | ۲ شهریور ۱۳۹۶

    سلام

  • حامد
    حامد | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام .نسخه کرک شده موجوده میتونین دانلود کنین یا بخرین

  • علیرضا
    علیرضا | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اقا ببخشید این بازیو باید از کجا بخرم...کرک شدش وجود داره ایا..سیستمه کامپیوتر چی باید باشه تا اجرا کنه اینو..

مطالب پیشنهادی