ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشور چین می خواهد تا سال 2036، فضانوردانی را به ماه بفرستد

یکی از مقامات بلندپایه چینی، به نام ژانگ یولین (Zhang Yulin)، اخیرا در کنفرانسی خبری گفته که این کشور برنامه دارد تا سال 2036 میلادی، فضانوردی را به ماه بفرستد. در حال حاضر چین قصد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

یکی از مقامات بلندپایه چینی، به نام ژانگ یولین (Zhang Yulin)، اخیرا در کنفرانسی خبری گفته که این کشور برنامه دارد تا سال 2036 میلادی، فضانوردی را به ماه بفرستد. در حال حاضر چین قصد دارد که نیمه تاریک ماه را تا 2018 به کمک فضاپیمای خود و نیز ربات کاوشگر Yutu مورد بررسی قرار داده و دو پایگاه فضایی هم از امسال تا 2022 تاسیس نماید.

بنابر گزارش های منتشر شده، مقامات چینی می خواهند طی 15 الی 20 سال آینده، زیرساخت های لازم برای تحقق اهداف خود و ارسال یک انسان به کره ماه را فراهم آورند. کشور چین در حال حاضر هیچ موشک حاملی در اختیار ندارد که از قدرت کافی برای ارسال گروهی از فضانوردان به ماه بهره مند باشد. بنابراین اگر آنها در دو دهه آتی، موشک خاص خودشان را نسازند احتمالا همچون ایالات متحده، نیازمند یاری کشور روسیه خواهند بود.

با توجه به این مسائل، برنامه های چین را می توان بیش از اندازه پیچیده و طولانی تلقی کرد. ایالات متحده در دهه 60 میلادی توانست در عرض کمتر از یک دهه، انسان هایی را به کره ماه بفرستد و با توجه به استانداردهای امروزی، این کار برای سرزمین اژدهای سرخ که یکی از قطب های اقتصادی و علمی حال حاضر جهان به حساب می آید، نباید کار چندان سختی باشد.

با این همه لازم به ذکر است که برخلاف ناسا و ESA (سازمان فضایی اروپا)، برنامه های فضایی کشور چین به صورت بسیار مخفیانه دنبال می شود و به همین جهت، نمی توان دقیقا مطمئن بود که آیا آنها اصلا قادر به تحقق این اهداف خود هستند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی