ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دور زدن قفل تنظیمات کارخانه ای اندروید
تکنولوژی

بازهم می توان ویژگی «جلوگیری از بازگشت به تنظیمات کارخانه ای» در دستگاه های نکسوس را دور زد [تماشا کنید]

گوگل مدعیست که گجت های تحت برند نکسوس این کمپانی از یک قفل کارآمد برای جلوگیری از هک شدن و «بازگردانی به تنظیمات کارخانه» برخوردار هستند، اما تنها کافیست که از راهکار ارائه شده در ویدیوی انتهای مطلب ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

گوگل مدعیست که گجت های تحت برند نکسوس این کمپانی از یک قفل کارآمد برای جلوگیری از هک شدن و «بازگردانی به تنظیمات کارخانه» برخوردار هستند، اما تنها کافیست که از راهکار ارائه شده در ویدیوی انتهای مطلب پیروی کنید تا به راحتی هر موبایل یا تبلت از خانواده نکسوس را هک نمایید.

در ماه مارس بود که کانال «RootJunky» در یوتوب، راهکاری را ارائه داد که در آن به راحتی می شد با استفاده از برخی منوها و کادرهای جستجو آنهم بدون باز کردن قفل اسمارت فون، به بخش تنظیمات اش دست پیدا کرد و با تعریف یک حساب کاربری جدید، ابزار مذکور را اصطلاحاً Reset Factory نمود. کمی بعد گوگل با انتشار یک وصله امنیتی جلوی این کار را گرفت. حالا RootJunky باز هم روشی دیگر برای انجام این کار پیدا کرده است.

این شیوه ی تازه روی گجت های نکسوسی مجهز به اندروید مارشملو و اندروید N عمل می کند. همانطور که در ویدیو خواهید دید، این بار مسیر کمی طولانی تر است و نیاز به دانلود و نصب یک اپ ویژه دارد. اما در هر حال، هر کسی که توانایی کار با سیستم عامل اندورید را داشته باشد، به سادگی از پس آن برخواهد آمد.

موضوع نگران کننده این است که به نظر می رسد، دور زدن فقل بازگردانی به تنظیمات کارخانه ای در اندروید خالص، بیش از حد ساده به حساب می آید و وصله های امنیتی ماهانه گوگل هم انگار تاثیر چندانی در رفع این نقص ندارد. تقریباً یک سال از آشکار شدن باگ مورد بحث می گذرد، اما اهالی مانتین ویوو تا به امروز تنها به بستن راه های کشف شده بسنده کرده اند و هنوز درمانی قطعی برای این ضعف ارائه نداده اند. باید منتظر ماند و دید در روزهای آتی بالاخره این نقیصه به شکل اساسی مرتفع خواهد گشت یا خیر.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • '-_mohammad_-'
    '-_mohammad_-' | ۲۶ مرداد ۱۳۹۵

    این FRP خیلی چیز چرتیه الان مثلا من داداشم گوشی جدید خریده بود خیلی از تکنولوژی و اینا سر در نمیاره..گفت یه جیمیل برام بساز از گوگل پلی بتونم دان کنم...براش ساختم همینجوری جایی هم یادداشت نکرد چون نه میخواست جایی وارد کنه نه خبر داشت دو روز دیگه پچ FRP برا گوشی سامسونگ گلکسی S7 اش میاد...بعد یه روز گوشیش خیلی هنگ میکرد داد فلش کردن بعد وقتی اومد هر کاری کردن درست شه نشد...آخر شماره سریال گوشی رو برا سامسونگ فرستادن که آنلاکش کنه ۸۰۰۰۰ تومن هم پولش شد که به تعمیراتیه دادیم حالا این به کنار....به جای این کارا میتونستن کاری کنن که از الگوش توی فضای ابری پشتیبان گرفته بشه که وقتی رست شد بگه الگوی قدیمیت رو بزن یا مثلا از الگو های اثر انگشتش پشتیبان بگیره نه اینکه بیاد بگه جیمیل بزن کشور های جهان سومی نصف مردمش نمیدونن اصلا گوگل چی هست???

  • syeas
    syeas | ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چطور میشه مثل طرف یه یوزر جدید ساخت

مطالب پیشنهادی