ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیگارهای الکتریکی و مضرات استفاده از آنها
تکنولوژی

سازمان غذا و داروی آمریکا از این پس با سیگارهای الکتریکی چون سایر محصولات دخانی برخورد خواهد کرد

به عقیده بسیاری از مردم، سیگارهای الکتریکی مضرات سیگارهای معمولی را ندارند و می توان از آنها بدون نگرانی از آسیب های جسمی استفاده کرد. اما به نظر می رسد سازمان غذا و داروی آمریکا ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

به عقیده بسیاری از مردم، سیگارهای الکتریکی مضرات سیگارهای معمولی را ندارند و می توان از آنها بدون نگرانی از آسیب های جسمی استفاده کرد. اما به نظر می رسد سازمان غذا و داروی آمریکا (US Food and Drug Administration یا به اختصار FDA) دیگر با این دیدگاه موافق نیست. چرا که از این پس با سیگارهای الکتریکی و سایر ابزارهای بخار ساز مشابه، به مانند دیگر محصولات دخانی برخورد خواهد کرد.

مدتی قبل از رواج زیاد این گونه ابزارها در میان نوجوانان گفتیم و این که دانشمندان توانسته اند به کمک سیگارهای الکتریکی به اثرات مخرب سیگار روی مغز انسان پی ببرند. حال این نگرانی ها سبب شده که دولت ایالات متحده محدودیت هایی را برای خرید و فروش سیگارهای الکتریکی و سایر محصولات مشابه وضع کند؛ از این پس به مانند سیگار معمولی، فروش این ابزارها به افراد کمتر از ۱۸ سال ممنوع خواهد بود.

علاوه بر این، تولیدکنندگان سیگارهای الکتریکی و سایر ابزارهای شبیه ساز دخانیات می بایست تحت نظارت مستقیم FDA کار کنند و مالیاتی معادل مالیات شرکت های تولید کننده سیگار بپردازند. محدودیت های جدید شامل نحوه بسته بندی و شیوه تبلیغات این محصولات نیز می شود.

پارلمان اروپا هم از هفته قبل سیگارهای برقی را به عنوان یک کالای دخانی در نظر گرفته و تمام قوانین مربوط به تولیدکنندگان و توزیع کنندگان سیگارهای معمولی، در خصوص آنها نیز به اجرا در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی