ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

همکاری فورد و مایکروسافت و Pivotal
تکنولوژی

سرمایه گذاری مشترک مایکروسافت و فورد در پیووتال؛ ساده و سریع روی ابرها

کمپانی خودروسازی فورد با سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیون دلاری، به جمع سهامداران شرکت پیووتال (Pivotal) پیوست تا ارزش کلی این مجموعه نرم افزاری حالا به ۲.۸ میلیارد دلار برسد. پیووتال شرکتی است که تیم اصلی آن را ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

کمپانی خودروسازی فورد با سرمایه گذاری ۲۵۳ میلیون دلاری، به جمع سهامداران شرکت پیووتال (Pivotal) پیوست تا ارزش کلی این مجموعه نرم افزاری حالا به ۲.۸ میلیارد دلار برسد.

پیووتال شرکتی است که تیم اصلی آن را تعدادی از مهندسین سابق کمپانی های EMC و VMware تشکیل می دهند و کارش ارائه کمک به سایر شرکت ها جهت توسعه ساده تر و سریعتر نرم افزارها در فضای ابری است.

مایکروسافت نیز به تازگی به جمع سرمایه گذاران اضافه شده تا در کنار EMC ،VMware، فورد و جنرال الکتریک (GE) قرار بگیرد. جنرال الکتریک به عنوان یکی از اولین سرمایه گذاران، حدود ۱۰ درصد سهام پیووتال را در سال ۲۰۱۳ و به قیمت ۱۰۵ میلیون دلار خریداری کرد.

به زبانی ساده، پیووتال مجموعه ای از ابزارهای نرم افزاری و سرویس های مشاوره ای را ارائه می دهد، که به واسطه آنها شرکت ها می توانند در کسب و کار نوظهور پردازش ابری و فشرده سازی اطلاعات، با سرعت و سهولت بیشتری به تولید و توسعه نرم افزار بپردازند. شرکت های بسیار بزرگ و باسابقه دنیای تکنولوژی از مشتریان این کمپانی محسوب می شوند.

به عنوان مثال، شرکت Home Depot ابزار Cloud Foundry، که توسط پیووتال توسعه یافته را به عنوان پلتفرم استاندارد در تمام زیرمجموعه هایش برگزیده و حالا کلیه بخش ها در حال توسعه نرم افزار با استفاده از آن هستند. از دیگر مشتریان مطرح پیووتال می توان به بست بای، توییتر و مرسدس-بنز اشاره کرد.

گزارش های مالی سالانه پیووتال نشان می دهد که اصلی ترین ابزار نرم افزاری آن ها، یعنی Cloud Foundry امسال گردش مالی ۲۰۰ میلیون دلاری را به ثبت رسانده است، در حالی که این عدد برای دیگر محصول شان، Big Data Suite، به حدود ۱۰۰ میلیون دلار می رسد. گردش مالی کلی شرکت در این دوره حدود ۱۱۵ میلیون دلار بوده است.

به نظر می رسد هدف اصلی کمپانی فورد از سرمایه گذاری قابل توجه ۲۵۳ میلیون دلاری، ایجاد بسترهای لازم برای تسهیل در امر توسعه خودروهای هوشمند و بدون راننده خود است. مارسی کلوورن (Marcy Klevorn) به عنوان مدیر روابط عمومی این شرکت، دلیل انتخاب پیووتال را ارائه بهترین شیوه برای آموختن نحوه توسعه نرم افزارها می داند. او در این باره می گوید: «آن ها به جای گرفتن ماهی، ماهی گیری را به شما می آموزند.»

پیووتال برای ارائه خدماتی یکپارچه و باکیفیت، با آمازون، مایکروسافت و گوگل برای استفاده از پلتفرم های پردازش ابری شان وارد شراکت شده است. در واقع مشتریان این شرکت، علاوه بر ابزارهای توسعه نرم افزار ارائه شده، به راحتی می توانند به میل خود از یکی از این بسترهای ابری استفاده کنند. مشتریان حتی می توانند بین این پلتفرم ها جا به جا شوند.

در همین نقطه است که سرمایه گذاری و همکاری بین مایکروسافت و پیووتال معنی پیدا می کند. در مجموع حدود ۱۰۰ کمپانی از فهرست Fortune 500، جزو مشتریان این دو شرکت محسوب می شوند. دیگر ارائه دهندگان خدمات ابری از این جهت پشت سر مایکروسافت قرار می گیرند.

فورد نیز به عنوان ضلع سوم وارد این مشارکت شده و اپلیکیشن اختصاصی FordPass خود را با کمک ابزارهای توسعه ای پیووتال طراحی و با استفاده از سرویس ابری Azure مایکروسافت به مشتریانش ارائه می کند.

ford2016_mwc_fordpass_find_parking_lumina_02
اپلیکیشن FordPass که بر بستر خدمات ابری Azure مایکروسافت ارائه می شود

دریافت سرمایه های جدید به پیووتال کمک می کند که کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهد. این شرکت در حال حاضر ۲۰۰۰ کارمند دارد که در ۱۷ دفتر مختلف مشغول به کار هستند. این شرکت قصد دارد در آینده خود را به یک ابزار ضروری و غیر قابل چشم پوشی برای ورود به کسب و کار ارائه سرویس های مبتنی بر فضای ابری تبدیل کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی