ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شهردار کوپرتینو می گوید اپل حاضر به پرداخت یک دلار مالیات نیست

بری چانگ (Barry Chang) شهردار منطقه کوپرتینو از نحوه فعالیت کمپانی اپل در این شهر راضی نیست و اخیرا در گفتگویی با The Guardian مدعی شده که این کمپانی با وجود درآمدهای هنگفتی که کسب ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

بری چانگ (Barry Chang) شهردار منطقه کوپرتینو از نحوه فعالیت کمپانی اپل در این شهر راضی نیست و اخیرا در گفتگویی با The Guardian مدعی شده که این کمپانی با وجود درآمدهای هنگفتی که کسب می کند، علاقه ای به پرداخت حتی یک دلار مالیات ندارد و به طرق مختلف از پرداخت مالیات سر باز می زند.

چانگ می گوید اپل با قرار دادن درآمدهای خود درون حساب های برون مرزی از پرداخت مالیات فرار می کند، این در حالی است که هم مقر فعلی اپل و هم ساختمان جدید در حال توسعه این شرکت در کوپرتینو واقع شده است.

به لطف نواقصی که در سیستم پرداخت مالیات آمریکا وجود دارد، اپل طی سال های 2012 تا 2013 فقط مبلغ 9.2 میلیون دلار به عنوان مالیات پرداخت کرده، در حالی که 181 میلیارد دلار از سرمایه های شرکت در حساب های برون مرزی هستند. چانگ قصد دارشت اپل را قانع یا به بیان دیگر مجبور کند که 100 میلیون دلار به کوپرتینو هدیه دهد تا هزینه پروژه های زیرساختی شهر شود. با این حال، شورای شهر از این حرکت پشتیبانی نکرد.

چانگ می گوید: «آن ها در حال کسب درآمد هستند و باید برای شهر مسئولیت پذیر باشند، اما نیستند. من عقب نمی کشم، افزایش مالیات محبوب نیست اما من ترسی ندارم. ما مرکز تکنولوژی هستیم، با این حال سیستم حمل و نقل عمومی مان قدیمی و شرم آور است. ولی سیاست مدارها هیچ مقاومتی نمی کنند، آن ها می ترسند.»

اپل اما حالا مدعی شده که ده ها میلیون دلار مالیات می پردازد که این جدا از مالیات فروش محصولات و حتی مربوط به بخش ساخت و ساز مقر جدید است. اپل می گوید زمانی که این مقر ساخته شود، میلیاردها دلار به کسب و کار این منطقه کمک خواهد شد.

با این حال، طبقه گفته تیم کوک، اپل همیشه همگام با قانون بوده و حقیقتا هم امری خلاف قانون صورت نپذیرفته است. طبق قوانین ایالات متحده آمریکا، شرکت ها می توانند سرمایه خود را در کشورهایی که مالیات اندکی دریافت می کنند ذخیره کرده و در شعبات خود پخش کنند. اگر قرار بود اپل بابت تمام دارایی های خود مالیات پرداخت کند، باید مبلغی نزدیک به 60 میلیارد دلار به کوپرتینو دو دستی تقدیم می کرده.

دسامبر سال گذشته تیم کوک سیستم مالیاتی ایالات متحده را مورد نقد قرار داد و ایراد گرفتن به نحوه پرداخت مالیات توسط شرکت اش را یک «چرند سیاسی» خطاب کرد. با این حال، ایرلند به عنوان یکی از کشورهای میزبان سرمایه، در حال بستن این حفره است اما به زودی چه اپل و چه دیگر کمپانی ها که میلی به پرداخت مالیات 35 الی 40 درصدی ندارند، یک ایرلند جدید پیدا خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • هیوا
    هیوا | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تیم کوک باید همین الانشم خدا رو شکر کنه ، دونالد ترامپ بیاد قول داده مالیات ثروتمند ها رو بیشتر کنه

  • RZ@
    RZ@ | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این عمووی بروسلییه کییه ...

    • عااخاحباخ6عبل4ل 8فتوعااخخحباخ6عبل4ل
      عااخاحباخ6عبل4ل 8فتوعااخخحباخ6عبل4ل | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      اب

مطالب پیشنهادی