ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل برای بهبود توانایی های مکالماتی هوش مصنوعی خود، از رمان های عاشقانه بهره می گیرد

با توجه به گزارش هایی که به تازگی منتشر شده اند، گوگل 2865 رمان عاشقانه را در اختیار موتور هوش مصنوعی خود قرار داده تا مهارت های آن در نگارش متون و مکالمه را افزایش ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

با توجه به گزارش هایی که به تازگی منتشر شده اند، گوگل 2865 رمان عاشقانه را در اختیار موتور هوش مصنوعی خود قرار داده تا مهارت های آن در نگارش متون و مکالمه را افزایش دهد. هدف اصلی کمپانی ساکن مانتین ویو این است تا قابلیت های مکالماتی اپلیکیشن Google خود را افزایش دهد.

یکی از مهندسین گوگل به نام اندرو دای (Andrew Dai) که روی این پروژه فعالیت می کند، اخیرا گفته «در صورتی که گوگل، سوالات کاربران و منظور واقعی آنها را درک نماید، عملکردی بسیار بهتر خواهد داشت. بدین شکل، هوش مصنوعی می تواند پاسخی طبیعی تر و ملموس تر در اختیار مخاطب بگذارد.»

جیسون فریدنفلدز (Jason Freidenfelds)، یکی از مدیران ارشد واحد ارتباطات گوگل نیز در ادامه می گوید که اپلیکیشن گوگل در حاضر تنها می تواند به سوالات ساده پاسخ دهد. برای مثال اگر از آن بپرسید که «برج ایفل در چه زمانی ساخته شد؟» می تواند به این سوال پاسخ دهد. و اگر در ادامه بپرسید «چه کسی آن را ساخت؟»، متوجه می شود که منظور از لغت «آن»، همان برج ایفل است. با این وجود، هوش مصنوعی گوگل کماکان از قابلیت برقراری ارتباط و مکالمات طبیعی بی بهره است.

موتور هوش مصنوعی یا «شبکه عصبی - Neural Network» به سیستمی پردازشگر گفته می شود که قادر است براساس اطلاعات درونی، آموزش ببیند. در حال حاضر، درک درست زبان انسانی و پردازش پاسخی مناسب برای آن، چالش فنی بزرگی در این حوزه به حساب می آید. اکثر محصولات گوگل، براساس درک زبان انسانی و تهیه پاسخی مناسب برای آن توسعه یافته اند و در همین راستا، تیم گوگل از رمان های عاشقانه استفاده می کند تا دایره لغات و توانایی هوش مصنوعی در ارائه پاسخ های خلاقانه را افزایش دهد.

شاید بسیاری، استفاده از کتاب های کودکان را گزینه بهتری برای آموزش به هوش مصنوعی بدانند اما فریدنفلدز می گوید رمان های عاشقانه از چند لحاظ می توانند بهتر باشند. برای مثال تمام این کتاب ها خط داستانی و پیرنگ مشخصی را دنبال می کنند اما در عین حال، نویسندگان آنها از دایره لغات گسترده ای برای پیاده سازی ایده های خود بهره گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • فاطیما
    فاطیما | ۱ خرداد ۱۳۹۵

    خوبببببببه

مطالب پیشنهادی