ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هویت خالق بیت کوین همچنان در هاله ای از ابهام؛ «کریگ رایت» از ارائه مدارک معتبر امتناع ورزید

هفته گذشته شخصی به نام «کریگ رایت» در مصاحبه ای با رسانه ها عنوان کرد که او خالق بیت کوین است ولی پس از گذشت چند روز از این ادعا، از ارائه مدارک مستدل برای ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

هفته گذشته شخصی به نام «کریگ رایت» در مصاحبه ای با رسانه ها عنوان کرد که او خالق بیت کوین است ولی پس از گذشت چند روز از این ادعا، از ارائه مدارک مستدل برای به اثبات رساندن ادعای خود سر باز زده و اقدام به انتشار یک نوشته عجیب نموده است.

وی در متن خود که در بلاگ شخصی اش به انتشار در آورده، می نویسد: «تصور می کردم که می توانم سال ها گمنامی و پنهان شدن را پشت سر بگذارم. اما آنطور که وقایع این هفته پیش رفت و من هم در حال آماده سازی مدارک مورد نیاز برای اثبات حقانیت ام بودم، جا زدم. شجاعت لازم را ندارم. می دانم که برای انجام این کار، به اندازه کافی شجاع نیستم.»

وی در واقع به این موضوع اشاره دارد که پس از ادعای او، افراد زیادی به قابلیت، صلاحیت و شخصیت او حمله کرده اند و او نیز به همین دلیل تصمیم دارد به خلوت خود بازگردد. آقای رایت در هفته گذشته، طی مصاحبه ای با خبرگزاری های اکونومیست و GQ عنوان کرد که او «ساتوشی ناکاموتو» است؛ نام شخص یا گروهی که از ابتدای کار به عنوان خالق بیت کوین شناخته می شود.

مدارکی که او در ابتدای کار منتشر کرده بود، به سرعت مورد بررسی قرار گرفتند. در این میان کاربران انجمن اینترنتی Reddit در کنار برخی پژوهشگران اشاره داشتند امضای الکترونیکی که آقای رایت آن را گواهی بر ادعایش می داند، نمونه ای از امضای ساتوشی است که در سال ۲۰۰۹ برای یک تراکنش بیت کوین انجام شده و به سادگی با جستجویی در گوگل، هر کسی می تواند به آن دست یابد.

در این میان حتی «گوین اندرسون» (Gavin Andresen)، یکی از پژوهشگران ارشد بنیاد بیت کوین که چند روز پیش بیان کرده بود با وجود تردیدها، پذیرفته که رایت همان ساتوشی است، اکنون می گوید که نظر قبلی اش اشتباه بوده.

برای از میان برداشتن تردیدها، «کریگ رایت» وعده داده بود که در آینده نزدیک مدارک کاملی ارائه خواهد داد که هرگونه شک را از میان بردارند اما اخیرا نوشته ی «متاسفم» را در بلاگ خود به انتشار رسانده و اینطور می گوید که تصمیم دارد به خلوت خود بازگشته و از ارائه مدارک مستدل امتناع ورزد، چرا که بسیاری صلاحیت او را برای داشتن چنین رتبه ای قبول ندارند.

در هر حال، مسئله ای که اکنون مهم است اینکه همچنان هویت «ساتوشی ناکاموتو» در هاله ای از ابهام باقی خواهد ماند. باید دید در آینده، رایت تصمیم به ارائه مدارک خواهد گرفت یا به طور کلی شخصی دیگر می خواهد ادعای خلق بیت کوین را داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • هیوا
    هیوا | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بعید میدونم باشه ! بیت کوین یه الگوریتم ریاضی بسیار پیچیده ست که تو دانشگاه ام ای تی روش کار میشد .
    اینکه این اقا به تنهایی این الگوریتم رو کشف کرده باشه جزو محالاته ،

  • آرش
    آرش | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سازمان های جاسوسی تحدیدش کردن این بنده خدا هم ترسیده

  • 1000001h
    1000001h | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگه نباشه که کارش زاره

مطالب پیشنهادی