ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک شرکت فعال در زمینه زیست فناوری می خواهد از پهپادها برای انتقال اندام های پیوندی استفاده کند

از وقتی که پهپادها ساخته شدند، تا به امروز، موارد مصرف مختلفی برای آنها در نظر گرفته شد و روز به روز نیز بر شمار کاربردهای آنها اضافه می گردد. برای نمونه آمازون و گوگل ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

از وقتی که پهپادها ساخته شدند، تا به امروز، موارد مصرف مختلفی برای آنها در نظر گرفته شد و روز به روز نیز بر شمار کاربردهای آنها اضافه می گردد. برای نمونه آمازون و گوگل هر دو قصد دارند که از این پرنده های بدون سرنشین برای تحویل مرسوله استفاده نمایند. از آن سو یک شرکت مسافرتی به نام Ehang در چین می خواهد از درون اختصاصی خود به نام 184 که شمایل یک هلیکوپتر چهار پره را دارد و درهایش هم به اندازه درب ماشین هستند برای جابجایی انسان استفاده نماید.

این ایده در نوع خود بسیار جالب به نظر می آید با این همه، شرکتی به نام Lung Biotechnology  که در زمینه زیست فناوری فعالیت دارد تصمیم گرفته دست به ابتکار عملی جالب بزند و از پهپادهای مسافربری برای حمل اعضای پیوندی بدن انسان و انتقال آنها به بیمارستان هایی استفاده نماید که به صورت اضطراری به آن اندام ها نیاز دارند.

عبارت Lung در نام این شرکت هم به ریه اشاره دارد که در واقع معرف فعالیت کمپانی مورد بحث است چراکه این شرکت ظاهرا با استفاده از سلول های بنیادی و دیگر مواد ارگانیک ریه تولید می کند و تخصص ویژه ای در پیوند این اندام دارد.

این کمپانی برای رساندن اندام ها به بیمارستان های درخواست کننده، تصمیم دارد 184 ناوگان متشکل از 1000 پهپاد را که مشخصا برای این منظور تولید خواهند شد، گرد هم بیاورد. درون های سفارشی سازی شده M.O.T.H. نام خواهند داشت که از سرواژه های عبارت Manufactured Organ Transplant Helicopter به معنای هلیکوپتر کاشت اندام های تولید شده گرفته شده است.

درون ها یک مزیت مهم نسبت به آمبولانس دارند و آن اینکه نیازی به کنار آمدن با ترافیک های وحشتناک زمینی یا مشکلاتی که پیش روی هلیکوپترهای معمولی وجود دارند، نخواهند داشت و مثلا اینکه برای فرود، سکوی ویژه نمی خواهند و نگرانی خاصی هم از بابت مصرف سوخت شان وجود ندارد.

Lung Biotechnology بر این باور است که با ساخت این پهپادها صنعت کاشت و پیوند عضو به کلی دگرگون خواهد شد و مارتین راسبلات مدیرعامل این شرکت نیز در همین رابطه گفته است: ما پیش بینی می کنیم که روزانه صدها عضو با استفاده از این سیستم جابجا شوند و این یعنی سیستم MOTH  علاوه بر آنکه جان هزاران نفر  را نجات خواهد داد در مصرف سالانه میلیون ها بشکه سوخت نیز صرفه جویی خواهد کرد.

لازم است اضافه نماییم که توافق میان شرکت Lung Biotechnology و سازنده پهپادها هنوز نهایی نشده و در نتیجه نمی دانیم که دقیقا از چه زمانی نقل و انتقال درون با استفاده از MOTH آغاز می گردد اما روشن است که اجرایی شدن چنین پروژه ای منوط به دریافت طیف وسیعی از مجوزها خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی