ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دیزنی ابزاری برای شناسایی دستگاه های مختلف با استفاده از سیگنال های الکترومغناطیسی شان ابداع کرده است

محققان شرکت دیزنی (که در زمینه رسانه های جمعی و سرگرمی فعالیت دارد) به روشی برای شناسایی و تشخیص گجت های مختلف دست یافته اند. این روش آنقدر دقیق است که حتی می تواند تفاوت ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

محققان شرکت دیزنی (که در زمینه رسانه های جمعی و سرگرمی فعالیت دارد) به روشی برای شناسایی و تشخیص گجت های مختلف دست یافته اند. این روش آنقدر دقیق است که حتی می تواند تفاوت میان دو دستگاه مختلف از یک محصول را مشخص نماید و چون از سیگنال های الکترومغناطیسی پراکنده شده توسط اسمارت فون ها، تبلت ها، لپ تاپ ها و دیگر وسایل برای تشخیص آنها بهره می گیرد به آن EM-ID  گفته می شود.

محققان دیزنی اعلام کرده اند که این سیستم در 95 درصد از موارد درست تشیص داده و سخت بودن و یا دشوار بودن سوژه تاثیری در این مساله نداشته است. در یکی از تست ها، یک شمشیر نوری اسباب بازی با استفاده از سیگنال الکترومغناطیسی اش در 100 درصد موارد درست تشخیص داده شد. از آن سو، آیفون محصول اپل تنها در 72 درصد از شرایط به درستی قابل تشخیص بوده است.

گفتنی است که دیزنی برای پیش بینی آنکه دستگاهی قابل رهگیری است یا خیر از نوعی الگوریتم بهره می گیرد؛ در نتیجه دانشمندان می توانند معین نمایند که آیا یک دستگاه جدید با استفاده از EM-ID قابل تشخیص است یا باید از شیوه دیگری برای این کار استفاده گردد.

Jessica Hodgins معاون واحد تحقیقات دیزنی در این باره گفت:

اینکه دستگاه های الکترونیکی چنین تصاعدات منحصربفردی دارند فوق العاده است. دانشمندان ما نیز علاوه بر اینکه به چنین پدیده ای پی بردند توانستند ابزاری برای تشخیص دستگاه های مختلف با استفاده از این مشخصه بسازند.

حتما حالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که چنین دستگاهی چه کاربردی ممکن است داشته باشد. با در نظر داشتن اینکه برای استفاده از گجت طراحی شده لازم است که آن را روشن نمایید، به نظر می رسد که کاربری محدودی داشته باشد.

با این همه دیزنی اعلام کرده کهEM-ID روشی بدون هزینه را برای تشخیص دستگاه های مختلف در اختیارتان قرار می دهد و به صورت بالقوه می تواند میلیاردها دستگاه الکترونیکی متفاوت را با استفاده از تصاعدات الکترومغناطیسی شان شناسایی نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی