ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

لوکزامبورگ برای استخراج طلا و فلزات گرانبها از سیارات، فضاپیمایی جدید می سازد

لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپاست که اخیرا تصمیم گرفته با یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام دیپ اسپیس (Deep Space Industries) وارد همکاری شود و فضاپیمایی به نام Prospector-X را بسازد؛ فضاپیمایی تجربی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

لوکزامبورگ کشور کوچکی در شمال اروپاست که اخیرا تصمیم گرفته با یک شرکت مستقر در کالیفرنیا به نام دیپ اسپیس (Deep Space Industries) وارد همکاری شود و فضاپیمایی به نام Prospector-X را بسازد؛ فضاپیمایی تجربی که قرار است برای آزمایش برخی از تکنولوژی های کاوشگر این کشور طراحی و تولید گردد.

شرکت دیپ اسپیس هم به موجب توافق خود با لوکزامبورگ قرار است تجهیزات رانشی آب محور و سیستم های رهگیر اپتیکال خود را در داخل این فضا پیما نصب نماید. تیم طراح در مرحله بعدی می خواهند فضاپیمای 30 سانتی متری خود را به مدار پایینی زمین بفرستند [البته طبق اعلام آنها این اتفاق در «آینده نزدیک» رخ می دهد] تا اطمینان حاصل نمایند که سیستم طراحی شده کارکردهای لازم را دارد.

لازم است اشاره کنیم که Prospector-X روی زمین باقی خواهد ماند اما در صورت موفقیت آزمایش های صورت گرفته، نسخه های تهیه شده از روی آن راهی ستاره های نزدیک زمین خواهند شد تا برای کشف طلا و پلاتینیوم در آنها کاوش نمایند.

گفتنی است که لوکزامبورگ و دیپ اسپیس تنها موجودیت هایی نیستند که به دنبال طلا و پلاتینیویم در فضا میگردند. شرکت معدنی Planetary Resources که تحت حمایت لری پیج قرار دارد نیز چندی پیش از طرح های خود برای کاوش در سیارات خبر داد و حتی سال قبل نخستین ماهواره اش را از ایستگاه فضایی بین المللی به هستی بیکران فرستاد.

اوباما نیز چندی پیش قانونی به نام Commercial Space Launch Competitiveness (رقابت راه اندازی فضای تجاری) را به امضا رساند که به موجب آن شرکت ها می توانند هرآنچه که از فضا و کند و کاو در سیارات به دست می آورند را برای خود نگه دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی