ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با اعمال تغییرات اساسی در ساختار اندروید N، آن را به شدت امن کرده است

سال گذشته پلتفرم اندروید با مشکلات امنیتی بسیاری رو به رو شد که برخی از آنها، از جمله باگ «Stagefright» به شدت خطرناک بودند. گویا امسال گوگل با اندروید N نمی خواهد اجازه دهد چنین اتفاقی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

سال گذشته پلتفرم اندروید با مشکلات امنیتی بسیاری رو به رو شد که برخی از آنها، از جمله باگ «Stagefright» به شدت خطرناک بودند. گویا امسال گوگل با اندروید N نمی خواهد اجازه دهد چنین اتفاقی دوباره رخ هد.

باگ «Stagefright» از طریق «mediaserver» به دوربین، میکروفون، تلفن، بلوتوث، اینترنت و بخش های دیگر دسترسی پیدا می کرد. mediaserver در اصل مسئول امور چند-رسانه ای در پلتفرم نرم افزاری است.

حال در اندروید N، گوگل بخش مربوط به مجوزهای نرم افزاری را درون mediaserver به شکل کامل از هم جدا کرده است. شرکت توسعه دهنده اندروید همچنین بیان می کند که با این اقدام، احتمال رخ دادن چنین حملاتی در آینده به شکل قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

android-n-security-fig-w1150

بخش های mediaserver در اندروید N به شکل کامل از هم جدا گشته اند و گوگل می گوید به این شکل، هیچ قسمتی نمی تواند به بخشی دیگر و مجوزهای آن دسترسی پیدا کند. برای مثال، بخش cameraserver نمی تواند از مجوز بلوتوث یا DRM بهره گیرد.

با وجود دگرشی که در mediaserver و اندروید N اعمال شده، می توان گفت اکنون جدا از پایین آمدن احتمال برای آسیب پذیری، این پلتفرم می تواند مشکلات احتمالی را نیز به شکلی بهینه تر اداره کند. حتی اگر تصور کنیم که باز هم اندروید با یک آسیب پذیری جدی رو به رو شود، حفره امنیتی امکان دسترسی به یک بخش را (برای مثال دوربین، میکروفون یا بلوتوث) می دهد نه همه ی قسمت ها و به همین شکل، سطح دسترسی بسیار پایین تری در اختیار هکر قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali
    ali | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کاش یه دستی هم به سر و گوش ظاهر تکراریش میکشید از اندروید5تا اندروید7هیچ تغیری توی ظاهر اندروید ایجاد نشده

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی عالیه. امیدوارم با توجه به تغییرات امنیتی و دسترسی صورت گرفته، گوگل به طور شفاف برای برنامه نویس ها هم مستندات مناسب و متناسب با تغییرات صورت گرفته رو ارائه بده...

  • mr amazing
    mr amazing | ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    ای ول گوگل ? عاشقتم

مطالب پیشنهادی