ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به سرعت و عملکرد تمامی آیفون های اپل در آزمون های مختلف [تماشا کنید]

شاید باورش سخت باشد، ولی نهم ژانویه بعدی که فرا برسد آیفون اپل رسماً ۱۰ ساله می شود. یعنی دقیقاً ۱۰ سال پیش استیو جابز از محصولی پرده برداشته است که رفته رفته به مهم ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

شاید باورش سخت باشد، ولی نهم ژانویه بعدی که فرا برسد آیفون اپل رسماً ۱۰ ساله می شود. یعنی دقیقاً ۱۰ سال پیش استیو جابز از محصولی پرده برداشته است که رفته رفته به مهم ترین دیوایس تولیدی کمپانی متبوع وی بدل گشته و البته در گذر این سال ها فناوری و بازار اسمارت فون ها هر روز و هر ساعت شاهد ابداعات و نوآوری های متعددی بوده و به شدت متحول شده.

با ورود آیفون به عرصه ی رقابت، دیری نپایید که فروشگاه های اپلیکیشن هویت یافتند، پردازنده ها هر ساعت و هر دقیقه سریعتر گشتند، ابعاد صفحات نمایش برای اینکه بتوانند دستگاه تولیدی در کوپرتینو را از پای درآورند رشد کردند، باتری ها دوام بیشتری پیدا نمودند، موبایل ها ضد آب شدند و... .

از سوی دیگر اما، بازار اسمارت فون ها ظاهراً رو به اشباع شدن می رود و از همین رو اپل برای اولین بار منفی شدن نرخ فروش آیفون را گزارش کرده است؛ به این ترتیب شواهد نشان می دهند روزهای سختی برای موبایل سازان در پیش است و آنها باید از پستی و بلندی های متعددی گذر نمایند.

یکی از بهترین راه ها برای اینکه پیشرفت اپل و تلفن های هوشمندش را در گذر زمان ببینیم، مشاهده ویدئویی است که در انتهای این مطلب آورده شده. در ویدئوی یاد شده که توسط کانال «EverythingApplePro» در یوتوب تهیه گشته، تمامی آیفون هایی که از ابتدا تا به اکنون به بازار آمده اند در کنار هم قرار گرفته و سرعت عمل شان در به سرانجام رساندن امور مختلف به مقایسه گذاشته شده است.

طی این ویدئو سرعت بوت کلیه ی اسمارت فون های اپل، عملکردشان در بنچ مارک ها، میزان حرارتی که تحت فشار تولید می کنند و موارد دیگری از این دست سنجیده می شوند. شکی نیست که در بسیاری از تست ها مدل های جدیدتر پیشتاز هستند و حرف اول و آخر را می زنند.

برای مثال در هنگام بوت اولیه ی محصول، آیفون SE قبل از سایرین سیستم عامل را اجرا کرده و آماده ی استفاده توسط کاربر می گردد. در آزمون گیک بنچ هم همین مدل است که بر دیگران برتری می یابد و در تست تک هسته ای امتیاز ۲۲۵۰ و در آزمون چند هسته ای نیز رقم ۴۴۴۵ را به ثبت می رساند.

آزمایشی که مرتبط به بلندی صدا می شود نیز نشان می دهد که مدل SE توانمندترین اسپیکرها را در بدنه ی نه چندان بزرگ خودش جای داده و ضمناً در عملیات های سنگین آیفون ۶ پلاس و آیفون ۶ بیش از سایرین داغ می شوند.

در نهایت هم EverythingApplePro به سراغ دوربین دستگاه ها رفته و عملکرد دوربین اولین آیفون را با آخرین نمونه هایش مورد قیاس قرار می دهد تا به وضوح ببینیم اپل در طول ۱۰ سال گذشته در مبحث تصویربرداری با تلفن های هوشمند چقدر پیشرفت داشته است.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hesam
    hesam | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این آیفون ۴ اس که تو تست بود مشکلی نداشت؟خیلی دیر بالا اومد

  • میثم
    میثم | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    توجه کردین چندساله هیچ تغییر عمده ای تو رابط کاربری اپل رخ نداده همهچیزاشون عین هم بود.
    اپل باید دوباره انقلاب کنه.

    • hamed
      hamed | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

      آیفون تو هرچی که خوبه تو این یکی خوب نیس

  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یه تبلیغ عالی برای قدرتمند جلوه دادن iphon se?

  • Morteza
    Morteza | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چه تست جالبی بود
    فقط این 4اس چرا تو همه چی پسرفت داشت ؟!!

مطالب پیشنهادی