ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فایل های OTA و ایمیج های کامل کارخانه خانواده نکسوس از این پس در وبسایت توسعه دهندگان گوگل قابل دانلود هستند

ترجیح گوگل بر این است که کاربران محصولات خانواده نکسوس سریع تر از دیگران جدیدترین نسخه اندروید را دریافت نمایند و برای این منظور همواره سرعت عمل خوبی در ارائه ایمیج های کارخانه ای این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

ترجیح گوگل بر این است که کاربران محصولات خانواده نکسوس سریع تر از دیگران جدیدترین نسخه اندروید را دریافت نمایند و برای این منظور همواره سرعت عمل خوبی در ارائه ایمیج های کارخانه ای این سیستم عامل به گروه یاد شده دارد.

اما lمشکلی که در رابطه با ایمیج های کارخانه ای وجود دارد این است که باید بوت لودر (برنامه ای کامپیوتری که سیستم عامل یا برخی نرم افزارها را بارگذاری میکند) خود را قفل گشایی یا اصطلاحا آنلاک نمایند، که به این ترتیب، کلیه داده های خود را هم از دست می دهند و باید از نو کلیه اپلیکیشن های مورد نیازشان را نصب کنند.

ظاهرا این شرکت بخش جدیدی را به وبسایت توسعه دهندگان خود اضافه کرده که به کاربران محصولات خانواده نکسوس اجازه می دهد فایل های OTA مربوط به آپدیت های اندروید را نیز در کنار ایمیج های کارخانه ای آن دریافت نمایند.

در همین راستا امروز شرکت مورد بحث جدیدترین فایل های آپدیت OTA ارائه شده خود (مربوط به اندروید 6.0.1) برای تمامی دستگاه های عرضه شده از نکسوس 7 (سال 2013) تا پیکسل C را در این وبسایت قرار داد.

لازم است اشاره نماییم که این فایل ها نه از نوع افزایشی که فایل هایی کامل هستند؛ بدان معنا که کاربران می توانند بدون نیاز به قفل گشایی بوت لودر خود آنها را به صورت جانبی روی دستگاه مورد نظرشان بارگذاری نمایند. در نظر داشته باشید که برای این منظور همچنان به ADB (نوعی ابزار همه کاره که به شما امکان می دهد وضعیت یک شبیه ساز یا دستگاه اندرویدی را به صورت آنی مدیریت نمایید) نیاز خواهید داشت که بعضا فرایند را برای شما دشوار می کند.

در پایان باید اضافه کنیم که پیش از این فایل های OTA از طریق سایت های شخص ثالث نیز قابل دانلود بودند که بعضا اطمینان پذیری لازم را نداشتند اما از این پس می توانید با خیال آسوده آنها را مستقیما از وبسایت خود گوگل دریافت کنید.

google-developers-nexus-ota-page

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • شایان
    شایان | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یعنی چی؟ تا اونجایی که من میدونم،حتی اگه فلش هم بخوایم بکنیم گوشی رو،بوت لودر باز نمیخواد...البته اینی که من میگم رو دیوایس های سونی و الجی دیدم به شخصه.
    ولی اینطوری که شما گفتید انگار نکسوس ها باید بوت لودرشون باز باشه،یکی توضیح بده...

  • james
    james | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام یعنی چی؟ من نکسوس ۵ ایکس دارم ۲ ماهه که ۶.۰.۱ هستم . این چه اپدیتی هست؟

    • مریم موسوی
      مریم موسوی | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

      مشکل در تیتر خبر بود که اصلاح شد. از قضا گوگل از این بعد فایل های او تی ای رو همراه با ایمیج در وبسایت توسعه دهندگانش هم ارائه میده

      • james
        james | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵

        ممنون خانم موسوی که جواب دادید

مطالب پیشنهادی