ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی نسل تازه ب‌ام‌و X1 در بازار ایران؛ اولین ب ام و تاریخ با پلت فرم دیفرانسیل جلو

در سپتامبر 1999 شرکت آلمانی ب‌ام‌و اولین شاسی بلند قدرتمند خودش را به بازار عرضه کرد ، x5  در آغاز ورود با طراحی کاملا استوار و مجموعه ای از پیشرانه های قدرتمند توانست نگاه بسیاری ...

سروش نیرومند
نوشته شده توسط سروش نیرومند | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

در سپتامبر 1999 شرکت آلمانی ب‌ام‌و اولین شاسی بلند قدرتمند خودش را به بازار عرضه کرد ، x5  در آغاز ورود با طراحی کاملا استوار و مجموعه ای از پیشرانه های قدرتمند توانست نگاه بسیاری از منتقدان و طرفداران خودرو های شاسی بلند را به خود جلب کند.

این تجربه موفق در سال 2003 شرایط ساخت و خروج اولین x3  را برای ب او و فراهم کرد و تا به امروز سبد فروش شاسی بلند های ب‌ام‌و توسط 5 خودرو کامل شده که در این نوشتار به کوچکترین عضو از خانواده ی سری x میپردازیم.

Bmwx1 (2)

پروژه ی ساخت اولین x1 به سال 2009 باز می گردد زمانی که بیشتر خودرو سازان اروپایی و ژاپنی تمایل بسیاری برای ساخت خودرو هایی در شکل و شمایل استیشن های شهری کوچک با قد و قامت suv از خود نشان می دادند و این بار ب‌ام‌و به همراه تجربه های مفید ساخت خودرو هایی نظیر X3  تصمیم به ساخت X1  گرفت.

در سال 2010 اولین X1 با کد اتاق E84  به بازار راه می یابد. وارد کننده ب‌ام‌و به ایران در بهمن ماه 1394 در نمایشگاه اتومبیل اصفهان از مدل جدید X1 با اتاق جدید (F48) رونمایی کرد خودرویی که حالا شاهد فروش آن در ایران هستیم.

2016-bmw-x1-images-1900x1200-31

در نمای خارجی اتومبیل شاهد تغییراتی کمی اما کاملا کافی و به جا نسبت به نسل قبل هستیم ، خط زیبا و سیال که از انتهای گلگیر جلو امتداد پیدا می کند و به روی چراغ عقب کشیده شده و باعث به وجود آمدن برجستگی زیبایی در آن بخش شده است در بخش جلوی خودرو چراغ ها با چراغ های کاملا جدید و مدرن تعویض شده اند.

اما نکته مهم در مورد طراحی آن عدم متصل شدن چراغ ها به جلو پنجره است چرا که در اکثر مدل های جدید ب‌ام‌و این سیاست ثابت برای طراحی استفاده شده است.

طراحی داخلی خودرو نیز همچون تمامی مدل های ب‌ام‌و از داشبورد های طبقه ای با تراکم دکمه و کلید بسیار پایین به همراه حجم عظیمی از چرم و چوب با کیفیت ساخته شده اما بدترین بخش در طراحی داخلی X1  عدم وجود دنده ی جویستک برای آن است که تمام تصور ما را از ب‌ام‌و در نگاه اول تغییر می دهد.

Bmwx1 (3)
مقایسه طراحی ظاهری نسل قبلی ب ام و x1 (سمت راست) در برابر مدل جدید (سمت چپ)

نمونه ی وارد شده توسط پرشیا خودرو X1 xDrive 25i است . از این جهت باید خوشحال بود که سریع ترین نمونه ی x1  به دست رانندگان ایرانی خواهد رسید، مجموعه ای شامل یک پیشرانه ی 4 سیلندر 2000 سی سی با قدرت تقریبی 231 اسب بخار در 5000 هزار دور در دقیقه و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می کند‌.

مصرف سوخت ترکیبی 6.4 تا 6.6 لیتر در صد کیلومتر برای یک کراس اور شهری کاملا مناسب به نظر می رسد و همین طور سیستم 4 چرخ متحرک ب‌ام‌و کمک بسیار زیادی به چابکی و هندلینگ x1 کرده است که البته در مدل های پایه تنها در حالت دیفرانسیل جلو ساخته می شود و امکان سفارش پیشرانه های بسیار کم مصرف 3 سیلندر نیز در بازار جهانی وجود دارد.

Bmwx1 (4)

همان طور که از نام ب‌ام‌و انتظار می رود مجموعه ای از امکانات رفاهی در سطح بالایی از کیفیت برای مقابله با رقبا برای خودرو در نظر گرفته شده شامل سه پکیج ایکس لاین ، اسپرت لاین ، ام لاین ، سامانه ی هدآپ دیسپلی ، سیستم کنترل پایداری هوشمند ،سیستم کنترل لغزش ، سیستم کمکی حرکتی خودرو در شیب ، صندلی های برقی ، گرم کن صندلی راننده به همراه سانروف سیستم تهویه مطبوع دوگانه و ... بر روی این ب ام و عرضه می شوند.

Bmwx1 (5)

شاید تا سال گذشته به نوعی x1 در ایران در کلاس خودش بی رقیب بود اما با آغاز واردات انواع خودرو های رقیب از برند های آئودی، مرسدس بنز، ولوو و.... می توان انتظار رقابتی داغ را در بازار خودروهای لوکس اروپایی داشت.

قیمت نهایی نسل تازه ب ام و X1 هنوز توسط شرکت وارد کننده اعلام نشده است اما به نظر می رسد که این خودرو در محدوده ای بین 270 الی 350 میلیون تومان در تیپ های مختلف عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • samir1374
    samir1374 | ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵

    کلا سه چهار تا پراید ناقابل فرق قیمت تیپ های مختلفشه :-/

مطالب پیشنهادی