ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از این پس می توان به خدمات Google Translate در کلیه اپلیکیشن های اندروید دسترسی داشت

گوگل ترنسلیت به کلیه کاربران از سراسر دنیا کمک می کند تا با استفاده از ابزاری همچون مترجم متن، صدا و همچنین ترجمه متون حک شده بر تصاویر، با مردمی از کشورهای دیگر دنیا به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۱۵

گوگل ترنسلیت به کلیه کاربران از سراسر دنیا کمک می کند تا با استفاده از ابزاری همچون مترجم متن، صدا و همچنین ترجمه متون حک شده بر تصاویر، با مردمی از کشورهای دیگر دنیا به گفتگو بپردازند. این اپلیکیشن فوق العاده با قابلیتی که اخیرا به آن اضافه شده، حالا از همیشه بهتر و کاربردی تر شده است.

در بروزرسانی جدید گوگل ترنسلیت قابلیتی فراهم شده تا بتوان از خدمات این سرویس به طور مستقیم در کلیه اپلیکیشن های اندروید استفاده کرد. قابلیت جدید که Tap to Translate نام دارد، در تعامل مستقیم با کلیپ بورد اندروید کلیه متونی که کپی می کنید را در خود ذخیره کرده و در یک پنجره پاپ آپ به ترجمه آن می پردازد تا بدون نیاز به خروج از اپلیکیشنی که در آن هستید، بتوانید از خدمات مترجم گوگل بهره ببرید.

این قابلیت برای کلیه زبان های پشتیبانی شده توسط اپ کار می کند، و ضمنا می توانید در حالت آفلاین هم به آن دسترسی داشته باشید. قابلیت ترجمه آفلاین مدتی است که به نسخه اندروید گوگل ترنسلیت اضافه شده، اما کاربران iOS تا امروز به چنین قابلیتی دسترسی نداشتند که خوشبختانه در بروزرسانی جدید این امکان بالاخره در اختیار کاربران آیفون و آیپد هم قرار گرفته.

TTT_DogfoodGif_v01_JRS

کاربران پلتفرم iOS به زودی می توانند با دانلود پکیج زبان های مختلف از سرورهای گوگل، بدون نیاز به اینترنت از خدمات ترجمه این سرویس بهره مند شود. البته در حال حاضر تعداد زبان های پشتیبانی شده در حالت آفلاین، به نصف زبان هایی که گوگل ترنسلیت در مجموع از آنها پشتیبانی می کند هم نمی رسد. با این وجود امید می رود که در آینده نزدیک شاهد تکمیل پکیج زبان ها برای دسترسی آفلاین باشیم.

اما گوگل در این بروزرسانی، قابلیت ریل تایم Word Lens خود را هم ارتقا داده تا بتواند کلمات چینی حک شده روی دیوار، کتاب ها یا سطوح دیگر را تشخیص داده و به ترجمه آنها بپردازد. بروزرسانی یادشده طی هفته جاری برای نسخه های iOS و اندروید ترنسلیت عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی