ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سرمایه گذاری اپل در کمپانی Didi
تکنولوژی

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری اپل در شرکت کرایه اتومبیل Didi در چین

کمپانی بزرگ اپل به انگیزه درک بیشتر بازار چین، به تازگی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت Didi، که از آن به عنوان اوبر چینی یاد می شود، سرمایه گذاری کرده است. این سرویس کرایه، و یا به بیان ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

کمپانی بزرگ اپل به انگیزه درک بیشتر بازار چین، به تازگی مبلغ یک میلیارد دلار در شرکت Didi، که از آن به عنوان اوبر چینی یاد می شود، سرمایه گذاری کرده است. این سرویس کرایه، و یا به بیان بهتر همسفری خودرو (ride-hailing service)، همین حالا هم از ثروت خوبی برخوردار است. ارزش Didi در حال حاضر حدود ۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این شرکت ۷۸ درصد از سهم بازار سرویس های اشتراک گذاری خودرو را در کشور چین در اختیار دارد. تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل اعلام داشته، این سرمایه گذاری به شرکت متبوعش کمک می کند درک بهتری از بازار چین و البته خودروهایش به دست بیاورد.

لازم به یادآوری نیست که اپل یک سالی هست به کسب و کار تولید خودرو علاقه مند شده و قصد دارد وارد این بازار شود. بنابراین به نظر می رسد سرمایه گذاری اخیر نیز بخشی از پروژه بزرگ تایتان برای ورود به جمع خودروسازان باشد.

موبایل ساز چینی LeEco هم که چندی پیش از خودروی الکتریکی خود پرده برداشت، در اقدامی مشابه، دست به خرید بخشی از سهام دیگر شرکت کرایه خودروی چینی، یعنی Yidao Yongche کرد.

اپل می خواهد وارد کسب و کاری شود که فاصله زیادی با ریشه هایش دارد. آنها عزم ورود به رقابتی را کرده اند که شناخت زیادی از قوانینش ندارند. شاید به همین دلیل است که اهالی کوپرتینو با چنین اقداماتی می خواهند از هر جهت خود را برای برداشتن این قدم بزرگ مهیا سازند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی