ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

۹ توصیه ای که پروفایل لینکدین و رزومه شما را از «خوب» به «عالی» بدل می کنند

چه به دنبال شغل جدید باشید و چه نباشید، حصول اطمینان از به روز بودن و حرفه ای به نظر رسیدن پروفایل لینکدین و رزومه ی شما همیشه می تواند فکر خوبی باشد. تجربه نشان ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۰۰

چه به دنبال شغل جدید باشید و چه نباشید، حصول اطمینان از به روز بودن و حرفه ای به نظر رسیدن پروفایل لینکدین و رزومه ی شما همیشه می تواند فکر خوبی باشد. تجربه نشان داده است هیچ گاه معلوم نیست تا چه زمان می توانید در موقعیت شغلی فعلی تان مشغول باشید.

در ادامه ۹ توصیه ای را از نظر خواهید گذراند که باعث می شوند پروفایل لینکدین و رزومه ی شما قابل توجه تر از دیگران باشد.

۱- اطلاعات بیش از حد شخصی را کنار بگذارید

در رزومه ی خود از ذکر اطلاعات شخصی تری نظیر تاریخ تولد، قومیت، گرایش های اعتقادی، دلایل ترک شغل قبلی و یا هر اطلاعات غیر ضروری دیگر خودداری کنید.

۲- وقفه های موجود در سابقه ی کاری خود را پر کنید

می توان گفت اغلب ما در سابقه ی کاری مان در مشاغل و موقعیت های مختلف، وقفه های کوتاه یا بلندی داریم. به جای آنکه این وقفه ها را در معرض دید همه قرار دهید، آنها را با فعالیت های داوطلبانه، کارآموزی، و یا هر فعالیت قابل توجه دیگر پر کنید تا باعث نشود این تصور به وجود بیاید که مثلاً ۶ ماه روی کاناپه فقط تلویزیون تماشا کرده اید.

۳- برای نسخه ی الکترونیکی رزومه ی خود از فایل PDF استفاده کنید

اگر نسخه ی الکترونیکی رزومه ی خود را برای کسی می فرستید اطمینان حاصل کنید فرمت فایل آن PDF است نه Word Document یا هر فرمت متنی دیگر. فرمت پی دی اف در تمام رایانه ها به یک شکل به نمایش در می آید، اما فرمت هایی مثل ورد روی رایانه های مختلف ممکن است به اشکال بسیار متفاوتی به نمایش در بیایند.

۴- از اکانت ایمیل موجهی استفاده کنید

از قرار دادن آدرس های غیر موجه ایمیل و یا ایمیل های قدیمی و غیر حرفه ای اجتناب کنید. سعی کنید بر اساس نام خود آدرس موجهی روی یک سرویس دهنده ی قابل اعتماد و شناخته شده بسازید و برای ارتباطات حرفه ای خود از آن استفاده کنید.

۵- حتمالاً املا و دستور زبان رزومه یا پروفایل خود را چند بار چک کنید

این روزها دیگر هر کسی با استفاده از افزونه های مختلف می تواند به راحتی املای صحیح کلمات فارسی و غیر فارسی را بازبینی کند. به این ترتیب دیگر جای هیچ بهانه ای برای غلط های املایی و تایپی روی پروفایل لینکدین یا رزومه ی شما باقی نمی ماند. از یک دوست یا همکار مورد اعتماد بخواهید بعد از خودتان و بررسی نرم افزاری، یک بار دیگر نیز رزومه تان را از این لحاظ چک کند.

۶- از یک عکس حرفه ای بهره بگیرید

اگر می خواهید در چشم کارفرمای احتمالی خود مصمم و جدی به نظر برسید، کمی هزینه ی اضافی برای تهیه ی عکسی حرفه ای ارزشش را خواهد داشت. البته این تنها برای لینکدین کاربرد خواهد داشت؛ به اعتقاد بسیاری از حرفه ای های این حوزه، رزومه ی شما نباید عکس دار باشد مگر آنکه برای مشاغلی نظیر بازیگری یا مدلینگ درخواست می دهید.

۷- سادگی را حفظ کنید

در رزومه ی خود استفاده از انواع و اقسام فونت های فانتزی و غیر رسمی با رنگ های مختلف را فراموش کنید. از سایز و فونت های رایج و معتبری که برای نگارش نامه های رسمی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند بهره بگیرید. می توانید نام و تیتر های خود را کمی بزرگ تر از باقی متن بنویسید اما مراقب باشید در بزرگ کردن سایز آنها زیاده روی نکنید.

۸- شرح وظایف خود را به صورت خلاصه ارائه دهید

رزومه یا پروفایل لینکدین خود را با چند صفحه وظایف شغلی مختلف پر نکنید. موقعیت های شغلی و وظایف خود را تا جایی که می شود مختصر کنید، و تنها روی مواردی متمرکز شوید که انجامشان توسط شما برای شرکت ارزش خاصی فراهم کرده باشد.

۹- از عناوین شغلی عام و مبهم اجتناب کنید

برخی از شرکت ها برای موقعیت های شغلی خود عناوین عام و مبهمی مثل «مدیر» یا «کارمند» در نظر می گیرند. این در حالی است که کارفرمای احتمالی شما با دیدن این عناوین از خود می پرسد «مدیر چه بخشی؟»، «چه نوع کارمندی؟». اگر شغل شما نیز عنوان کلی و مبهمی مثل اینها دارد به گونه ای آن را شفافسازی کنید که نشان دهد دقیقاً کار شما چه بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی