ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اطلاعات جمعی از ثروتمندان و صاحبات قدرت چینی در توئیتر منتشر شد؛ مدیرعامل علی بابا در لیست

بنابر گزارش سایت Tech In Asia روز پنجشنبه هفته گذشته یکی از اکانت های توئیتر به صورت عمومی اطلاعات شخصی ثروتمندان و صاحبات قدرت در چین را منتشر کرد. عکس ها و اسکرین شات های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

بنابر گزارش سایت Tech In Asia روز پنجشنبه هفته گذشته یکی از اکانت های توئیتر به صورت عمومی اطلاعات شخصی ثروتمندان و صاحبات قدرت در چین را منتشر کرد. عکس ها و اسکرین شات های منتشر شده توسط اکانت @shenfenzheng (به معنای شناسایی شخصی) حاوی اطلاعات و داده های حساس این افراد شامل شماره شناسایی ملی، تاریخ تولد، آدرس، سوابق تحصیلی و وضعیت ازدواج آنهاست.

اما در میان افرادی که اطلاعات شخصی شان لو رفته می توان اسامی دو تن از ثرتمندان و تجار مشهور چینی یعنی جک ما مدیرعامل و بنیانگذار علی بابا و Wang Jianlin مدیرعامل شرکت Dalian Wan Group که در زمینه املاک و مستقلات فعالیت دارد را نیز می توان مشاهده نمود.

گفته می شود که شماره شناسایی همسر و فرزند آقای Jianlin نیز در لیست اطلاعات لو رفته است. Fang Binxing که معمار فایروال عظیم چین است هم در زمره قربانیان این اتفاق است. البته حساب کاربری یاد شده ظرف تنها چند ساعت از این اتفاق به حالت تعلیق درآمد با این همه، نسخه کش شده از این صفحه همچنان موجود است و از طرفی پیش بینی شده که برخی اقدام به دریافت اسکرین شات از آن کرده باشند.

هویت فردی که این اکانت را ایجاد کرده هم همچنان در هاله ای از ابهام است اما گفته می شود انگیزه اصلی از این اقدام، آگاه ساختن مردم نسبت به سهولت انتشار اطلاعات شخصی شان بوده است چراکه ساعاتی پیش از تعلق این اکانت توئیتی با همین مضمون توسط آن منتشر شد.

@shenfenzheng در توئیتی دیگر گفته بود که دسترسی به اطلاعات شخصی و خصوصی افراد مثل سرقت است. در هر حال درز این اطلاعات براساس قوانین توئیتر می تواند تا سه سال زندانی را به دنبال داشته باشد و از طرفی دولت چین نیز جریمه های سنگینی را برای این قبیل اقدامات تعریف کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی