ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی قصد ایجاد یک برند یکپارچه تحت عنوان «اکس» را دارد [شایعه]

واحد موبایل سونی همانطور که می دانید این اواخر اوضاع خوبی نداشته است. شرکت ژاپنی مورد بحث ابتدا با ارائه موبایل های خانواده زد توانست جمعیت کثیری از کاربران را با خود همراه نماید اما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۰:۰۰

واحد موبایل سونی همانطور که می دانید این اواخر اوضاع خوبی نداشته است. شرکت ژاپنی مورد بحث ابتدا با ارائه موبایل های خانواده زد توانست جمعیت کثیری از کاربران را با خود همراه نماید اما با گذشت زمان عرضه این سری در سطح جهانی و خصوصا آمریکا محدود شد تا اینکه شرکت مورد بحث خانواده اکسپریا اکس را در جریان کنگره جهانی موبایل معرفی کرد که در برگیرنده سه مدل اکسپریا اکس، XA و اکس پرفورمنس می شود.

البته گفته می شود که این خانواده جایگزین مستقیم سری زد نیست و در مقابل تلاش تازه ای است که از سوی واحد موبایل این شرکت برای مطرح کردن نام آن صورت گرفته. حالا گزارشاتی از چین به دست آمده که نشان می دهند این شرکت در نظر دارد صرفا روی سری اکسپریا اکس تمرکز کند و دست کم تا سال 2018 که چنین برنامه ای دارد.

البته موبایل های اکسپریا اکس را می توان بهترین محصول حال حاضر سونی موبایل قلمداد کرد و در نتیجه این گفته شاید زیاد هم تعجب آور نباشد اما نکته مهمی که در گزارشات منتشره نهفته شده این است که سونی قصد دارد یک برند متحد و یکپارچه را تحت نام «اکس» ایجاد کند.

به بیان دیگر غول تکنولوی ژاپنی قصددارد که تولید محصولاتی نظیر اکسپریا اکس و ام را متوقف نماید و در نتیجه پیش بینی شده که آینده ای مشابه به سری زد برای این دو در پیش باشد. طبق خبرهای رسیده، این شرکت قصد دارد واحد های موبایل، اینترنت اشیاء و کلاود خود را در قالب یک موجودیت یکپارچه درآورده و محصولات آن را تحت برند اکس عرضه کند.

تصویری هم که در رابطه با تاریخچه سونی منتشر شده سه فصل مختلف را برای آن به تصویر کشیده. در این عکس، فصل یک سال های 2010 تا 2012 و فصل دوم سال های 2013 تا 2015 را نشان می دهد که در واقع شامل «بهترین اتفاقات و دستاوردها» برای سونی می شود و فصل سوم نیز با نام اکس معین شده و سال های آتی را به تصویر می کشد.

اینکه استراتژی تازه اتخاذ شده از سوی ژاپنی ها به کم شدن محصولات ارائه شده آن می انجام یا خیر مساله ایست که صرفا با گذشت زمان مشخص می شود.

Xperia-X-Chapter-3-710x473

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Reza shirinnejad
    Reza shirinnejad | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قطعا موفقیت های زیادی رو از سونی خواهیم دید و مخصوصا در بخش تلفن های هوشمند!
    سونی راه خودشو پیدا کرده ?

  • thepjt
    thepjt | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

    چرا ؟!!؟!؟ قبلا خیلی ساده میانرده و پرچمدار و از هم با کمک حرف هاشون قابل تشخیص بودن ... این کار رو سامسونگ یک زمانی که اس 1 و اس 2 داشت با برند اس انجام داد و گالاکسی اس فلان و گالاکسی اس بهمان رو روانه بازار کرد که شد اسپم گجتی .... و الان داره با گلاکسی آ و جی و غیره مدل ها و رده بندی ها شو مشخص میکنه .... جالبه که سونی داره راه معکوس رو میره ... به نظرم اگر قرار باشه همه مدل ها اکس باشند پس بیاد دیگه اونم حذفش کنه و راحت بگه اکسپریا خالی ...

    • TNT
      TNT | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵


      کاربری که نتونه پایین رده،میان رده و یا پرچمدار بودن گوشیش رو از رو مشخصاتش تشخیص بده همون بهتر که گوشی هوشمند یا حداقل سونی نخره چون همین کاربر فردا با کوچک ترین مشکلی گند میزنه در جلوی بقیه افردا به برند و گوشی مورد نظر با نسبت دادن عیب ها و مشکلات بی پایه و اساس به گوشی،بزرگترین درد سونی و اچ تی سی هم تو مقطع زمانی همین افرادن چون اونقد گند زدن به آبروی سونی موبایل و اچ تی سی با چسبوندن عیب هایی مثل کمبود زاویه دید صفحه نمایش (به جز z1 که واقعا این مشکلو داشت) و عدم شارپ بودن عکس های گوشی و نویز تصاویر و مشکل داغ کردن شدید گوشی و تکراری بودن طراحی و غیره و غیره و غیره که وضعیت سهام این ۲ شرکت(البته سهام سونی مشکل حادی در حال حاضر نداره چون بخش های دیگه ای مثل سنسور و پلی استیشن اجازه افت شدید سهامش رو نمیدن) به این روز افتاده
      ختم کلام این که اگه ۲ کلمه انگلیسی بلد نیستید یا استفاده از تنظیمات دستی دوربین نمیتونین آبروی برند مورد نظر رو نگه دارین وقتی بهش عنگ های مختلف میچسبونن یا در حد تلفن کردن با گوشیتون آشنا هستین و کمال گرای مطلق هستین لطفا سمت سونی نیاین که هرچی میکشه از دست این گروه از عزیزان هست.

    • TNT
      TNT | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

      در ضمن مهندس اسم همه گوشیاش رو قرار نیست که صرفا x خالی قرار بده،به انتهاشون پسوند اضافه میکنه مثل xa یا x performance که اسامیشون با همدیگه قاطی نشه

مطالب پیشنهادی