ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مدل قوی تر پلی استیشن 4 تا اوایل پاییز امسال عرضه می شود [شایعه]

با شایعات مختلفی که پیرامون کنسول میان نسلی سونی می چرخد، دیگر به وجود این دستگاه مطمئن شده ایم. دلیل اصلی حضور مدل های قوی تر هنوز مشخص نشده و تنها باید به فرضیه ها ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۴۵

با شایعات مختلفی که پیرامون کنسول میان نسلی سونی می چرخد، دیگر به وجود این دستگاه مطمئن شده ایم. دلیل اصلی حضور مدل های قوی تر هنوز مشخص نشده و تنها باید به فرضیه ها اکتفا کرد، که ما هم در مقاله از 1.5 تا 4.5؛ دوران تغییر کنسول ها فرا رسیده است نگاهی به مهمترین آن ها انداختیم. ولی اکنون سوال بسیار مهمتری مطرح است: زمان رونمایی و عرضه مدل قوی تر پلی استیشن 4 [با نام رمز Playstation Neo] کی خواهد بود؟

براساس گزارشات منتشر شده، به نظر می رسد باید حداکثر تا اوایل پاییز سال جاری برای شروع نسل 8.5 صبر کنیم. این اطلاعات که توسط یکی از بزرگترین توزیع کنندگان محصولات و بازی های ویدیویی در فرانسه با نام Innelec به دست آمده، نشان می دهند سونی قصد دارد در نیمه ابتدایی سال مالی خود [اواخر فروردین تا اوایل مهر ماه 95] مدل قوی تر پلی استیشن 4 را عرضه کند.

البته Innelec در حرکتی کاملا قابل پیشبینی، طی بیانیه ای صحت اطلاعات لو رفته را رد کرد. ولی این اتفاق دلیل نمی شود که دیگر تاریخ گفته شده را نادیده بگیریم. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد،  می توان نتیجه گرفت پلی استیشن نئو قبل از هدست واقعیت مجازی سونی با نام پلی استیشن VR وارد باز می شود. طبیعی هم هست، یکی از دلایل اصلی حضور کنسول میان نسلی شرکت مورد بحث به همین مورد باز می گردد.

چون پلی استیشن 4 کشش لازم برای ارائه بالاترین تجربه ممکن از واقعیت مجازی را ندارد. بنابراین سونی پلی استیشن نئو را به کمک پلی استیشن VR می فرستد. اما سوال مهم اینجاست وضعیت واقعیت مجازی در صنعت گیمینگ هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد. آن وقت سونی برای تجربه هدست خود کاربران را مجبور به خرید دوباره کنسول کند؟

احتمال می رود همانند پلی استیشن نئو که دارای قسمتی با نام Neo Mode بوده و بازی ها را با کیفیت بالاتر از معمول اجرا می نماید، پلی استیشن VR هم چیزی مشابه داشته باشد. در گذشته نیز The Wall Street Journal با اتکا به منابع داخلی، تاریخ عرضه کنسول میان نسلی سونی را قبل از اکتبر سال جاری اعلام کرده بود؛ زمانی که پلی استیشن VR عرضه می شود.

برای اطلاعات بیشتر هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه هدست واقعیت مجازی سونی وجود نداشته و تنها می دانیم این دستگاه در اکتبر وارد فروشگاه می گردد. ولی در گذشته شایعاتی منتشر شده بود که نشان می داد پلی استیشن VR و Gran Turismo Sport هر دو در دوازدهمین روز این ماه (12 مهر) عرضه می شوند.

چون احتمال عرضه پلی استیشن نئو در این بازه زمانی بسیار بالا است، باید ببینیم سونی چه تمهیداتی برای برزخ میان کنسول های خود چیده. اگر کنسول میان نسلی این شرکت در E3 معرفی شده و تاریخ عرضه اش به اواخر تابستان موکول گردد، بسیاری از بازیکن ها در خرید پلی استیشن 4 سردرگرم می شوند.

بنابراین امکان دارد سونی با کاهش قیمت پلی استیشن 4 بتواند این خلاء را پر کند. البته انتظار می رود هر اتفاقی بیافتد، سونی و مایکروسافت این کار را انجام دهند. شاید هم اصلا فاصله زمانی بسیار کمی میان معرفی و عرضه پلی استیشن نئو باشد. از طرفی چون پلی استیشن VR در اکتبر عرضه می گردد، پیشبینی می شود هدست واقعیت مجازی سونی و کنسول میان نسلی این شرکت با فاصله ای منطقی از یکدیگر انتشار یابند.

IGN
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی