ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پاک شدن فایل های موسیقی در آیتیونز
تکنولوژی

واکنش اپل به ماجرای پاک شدن فایل های موسیقی کاربران: بروز رسانی جدیدی در راه است

چندیست صدای اعتراض برخی کاربران سرویس استریم موسیقی اپل از گوشه و کنار شنیده می شود. به نظر می رسد برخی فایل های موسیقی موجود در حساب کاربری آنها، بدون اطلاع و کسب اجازه حذف شده ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

چندیست صدای اعتراض برخی کاربران سرویس استریم موسیقی اپل از گوشه و کنار شنیده می شود. به نظر می رسد برخی فایل های موسیقی موجود در حساب کاربری آنها، بدون اطلاع و کسب اجازه حذف شده است. حالا بالاخره اپل با قبول این مشکل رسماً به این ماجرا واکنش نشان داده و متعهد شده در هفته آینده یک بروزرسانی جدید برای رفع این مشکل و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده، ارائه کند. البته هنوز معلوم نیست که آپدیت پیش رو مشکل را به طور کامل رفع نماید.

به گفته برخی از کاربران، فایل های موسیقی هم از روی نسخه دسکتاپ و هم از حساب اپل موزیک آنها حذف شده. حتی نسخه های ری میکس شده به دست خودشان نیز با نسخه های اصلی از آیتونز جایگزین شده است.

هنوز دلیل حذف نا به هنگام این فایل ها اعلام نشده، اما آن طور که به نظر می رسد، برخی از آن ها دیگر به بایگانی صاحبانشان باز نخواهند گشت. ضمن این که اپل اذعان کرده نمی تواند این مشکل را در سرورهای داخلی خود شبیه سازی کند، بنابراین امکان تست این بروزرسانی قبل از انتشار وجود ندارد، در نتیجه احتمال آن می رود که مشکل آیتونز بعد از این آپدیت نیز حل نشده باقی بماند.

آن طور که از شواهد امر پیداست، ریشه باگ فوق نه در سرویس اپل موزیک، که در نرم افزار آیتونز نسخه دسکتاپ نهفته است. اهالی کوپرتینو تاکید دارند که تمام گزارش های رسیده را با جدیت بررسی می کنند و از آن دسته افرادی که فایل های خود را از دست داده اند، خواسته به سرویس AppleCare برای ثبت مشکل خود مراجعه نمایند.

به طور قطع غول دنیای تکنولوژی با مشکل بزرگی مواجه شده است، چراکه اطلاعات بسیاری از کاربرانش به طور کامل از دست رفته و شرکت مذکور نیز راهکاری برای بازگردانی آنها ندارد. علاوه بر این، به نظر می رسد هنوز هم ریشه اصلی مشکل پیدا نشده و آپدیت پیش رو بیشتر به یک درمان موقتی شبیه باشد، چراکه حتی اطمینان قطعی از اثربخشی آن نیز وجود ندارد.

در حال حاضر بهترین راهکار مانند همیشه، تهیه نسخه پشتیبان از تمام اطلاعات موجود در آیتونز است. به خصوص که بعید نیست مشکل فوق همچنان پابرجا مانده و قربانیان بیشتری بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • BlackSoft
    BlackSoft | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی برای این سرویس اپل گرون تموم میشه,کاربرها (ایرانی نه) عصاب ندارن,یه سرویس دیگه رو انتخاب میکنن,اسپاتیفی یا پاندورا ?

  • رهگذر
    رهگذر | ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

    یاد مطلبی افتادم در مور باورهای غلطی که در مورد اپل وجود داره (البته دقیقا خاطرم نیست کجا دیدم یا همین سایت بود یا یکی از سایتهای همسایه)
    یکی از اون باورها این بود که هنوز x% مردم فکر میکنند ممکنه اپل بدون اطلاع اونها موسیقی هاشون رو پاک کنه.

    حالا باز بگو مگه میشه، مگه داریم ?

مطالب پیشنهادی