ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای جدید جان مک آفی: از رمزگذاری واتس اپ عبور کرده ام

واتس اپ اخیراً اعلام کرده بود پیام هایی که در این سرویس رد و بدل می شوند، کاملا به صورت رمزگذاری شده در آمده اند. این پیام رسان در واقع ادعا نموده بود که رمزگذاری ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۳:۳۰

واتس اپ اخیراً اعلام کرده بود پیام هایی که در این سرویس رد و بدل می شوند، کاملا به صورت رمزگذاری شده در آمده اند. این پیام رسان در واقع ادعا نموده بود که رمزگذاری سر به سر (دوطرفه) را برای پیام های خروجی و ورودی فعال کرده است و قاعدتاً در این حالت، هکرها نباید قادر باشند به اطلاعات پیام های ارسالی یا دریافتی از سوی شما دسترسی پیدا کنند.

در دنیای امنیت از نوع دیجیتالی اش، سخت می توان گفت که یک تکنولوژی، ۱۰۰ درصد غیر قابل هک شدن است، چراکه تجربه نشان داده است که با گذشت زمان، همواره راه هایی برای هک آن نیز یافت خواهد شد.

وب سایت «Cybersecurity Ventures» امروز با انتشار مقاله ای، خبر می دهد که «جان مک آفی» (John McAfee) به همراه تیمش، ادعا می کند که موفق به رمزگشایی از پیام های رمزگذاری شده ی واتس اپ شده است. در واقع مک آفی ادعا می کند که هکرها، می توانند پیام های رمزگذاری شده را نیز مشاهده کنند.

البته اینطور که به نظر می رسد، مک آفی موفق به یافتن یک حفره امنیتی در نسخه اندرویدی واتس اپ شده است. از سوی دیگر این متخصص حوزه امنیت سایبری، بیان می کند که مشکل از خود واتس اپ نیست و بیشتر به اندروید و گوگل مربوط می شود.

او همچنین خبر می دهد که به همراه تیمش، یک آسیب پذیری بسیار جدی در طراحی سیستم عامل اندروید یافته که به هکر اجازه می دهد به همه چیز در یک سیستم اندرویدی دسترسی داشته باشد، حتی پیام های رمزگذاری شده ی واتس اپ.

مک آفی بیان می کند که در همین راستا، تصمیم دارد با گوگل و واتس اپ به گفتگو بنشیند و البته از این کار، هیچ نوع هدف مالی را دنبال نمی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    این اندرود هم که همیشه پره ایراد امنیتی تازه تا گوگل مشکل برطرف کنه تا سامسونگ و امثالش اپدیت رفع ایراد امنیتی بفرستن گوشیمون باید بفرستیم به زباله دان تاریخ

    • BVB
      BVB | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      مقصر اصلی اندروید نیست. وگرنه تلگرام هم هک میشد خبرش میترکید. مقصر خود واتس‌اپه

  • Mohammad rashidzadeh
    Mohammad rashidzadeh | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام لطفا اطلاع رسانی کنید گوگل پلی و اندروید دولوپر از تحریم خارج شدند

    • BVB
      BVB | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

      پوشش داده شده!! دو سه روز پیش بود

مطالب پیشنهادی