ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Runkeeper اطلاعات کاربران iOS را بدون اجازه آنها برای شرکت های تبلیغاتی ارسال می کرده است

اگر از اپلیکیشن Runkeeper استفاده می کنید بهتر است در این باره تجدید نظر نمایید زیرا آنطور که از ظواهر امر پیداست این اپ تمام مدت مشغول دنبال کردن شماست [حتی زمانی که از آن ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

اگر از اپلیکیشن Runkeeper استفاده می کنید بهتر است در این باره تجدید نظر نمایید زیرا آنطور که از ظواهر امر پیداست این اپ تمام مدت مشغول دنبال کردن شماست [حتی زمانی که از آن استفاده نمی کنید]. البته شاید این مساله برای خیلی ها اهمیت نداشته باشد اما FitnessKeeper (همان شرکت توسعه دهنده Runkeeper ) مدتهاست که اطلاعات به دست آمده از آن را به کمپانی های تبلیغاتی می فروشد و برای این منظور هیچ اجازه ای را هم از کاربرانش دریافت نکرده است.

به همین خاطر شورای مصرف کنندگان نروژ شکایت نامه ای را علیه این کمپانی تنظیم کرده و تحویل مراجع قانونی این کشور داده است. اما اطلاعاتی که اپ مذکور تمام مدت مشغول پایشش بوده و برای شرکت های تبلیغاتی میفرستاده موقعیت کاربران بوده است. این نوع اطلاعات برای کمپانی های فعال در این زمینه اهمیت بالایی دارد زیرا می توانند تبلیغات خود را به صورت هدفمند در اختیار کاربران یک نقطه قرار دهند.

برای مثال این شرکت ها می توانند رستوران هایی را تبلیغ نمایند که در یک محدوده معین قرار دارند و پاسخ بهتری را هم از مشتریان بالقوه خود دریافت نمایند. Kiip.me همان شرکتی است که این اطلاعات را خریداری می کرده و مقر اصلی اش هم در ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

Finn Myrstad مدیر سیاست گذاری دیجیتالی شورای مصرف کنندگان نوروژ در این باره گفته است: هرکسی درک می کند که Runkeeper زمانی که کاربران مشغول انجام فعالیت های بدنی هستند آنها را دنبال می کند اما ادامه این روند بعد از اتمام فعالیت بدنی پذیرفته شده نیست. این کار علاوه بر اینکه نقض قوانین حریم خصوصی محسوب می شود به نوعی آزردگی خاطر کاربران را هم به دنبال دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • reza
    reza | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    آقا دمتون گرم تغییرات قالب مفید خیلی بهتر شده فقط یه پیشنهاد اگه بتونین عکس های تیتر مطلب در صفحه اصلی هم اندازه اون قسمت تیتر باشه خیلی عالی میشه.با تشکر

  • - Looper -
    - Looper - | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    عجب!! نوشته کاربران iOS بعد عکس Google Play رو گذاشتین!

  • Hasan_Sobhi
    Hasan_Sobhi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    خیلی خوب شد سایت صفحه بندی شد ? ?

مطالب پیشنهادی