ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژه های کوچک و جالب در ال جی به استارتاپ بدل می شوند

هر ایده ای که از سوی شرکت های بزرگ معرفی می شود، حاصل هزاران ساعت تلاش محققانی است که در آزمایشگاه ها و واحد های توسعه و تحقیق آنها فعالیت می کنند. ال جی از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۰۰

هر ایده ای که از سوی شرکت های بزرگ معرفی می شود، حاصل هزاران ساعت تلاش محققانی است که در آزمایشگاه ها و واحد های توسعه و تحقیق آنها فعالیت می کنند. ال جی از جمله موخرانی است که تصمیم گرفته از برخی پروژه های خود که پیشتر تصور می شد آینده ای نداشته باشند پول در بیاورد.

این شرکت کره ای امروز خبر داده که در نظر دارد دو استارتاپ جدید را راه اندازی نماید. درست مانند رویکرد اتخاذ شده از سوی سونی، فرایند کار چشم بادامی های کره ای هم به این صورت است که طرح های مفهومی خود را مطرح می کنند و سپس برحسب اینکه تا چه اندازه با استقبال روبرو شوند آنها را بسط و توسعه می دهند.

یکی از این ایده ها Acanvas نام دارد که در اصل یک قاب عکس 23 اینچی فول اچ دی است و برای استفاده در منازل طراحی شده. ایده اصلی این است که دستگاه نقش نوعی پرتال به سبک نتفلیکس را ایفا کند و به جای موسیقی، تصاویر هنری را استریم کند.

برای استفاده از قاب نیز تنها کافیست که موبایل خود را گشوده و تصویر یا طرحی که با حس و حالتان همخوانی دارد را نتخاب نمایید تا به صورت بیسیم روی قاب برایتان به نمایش در بیایند.

lg

دستگاه باید بالای پریز برق یا مجاور به آن روی دیوار نصب گردد اما نگران نباشید زیرا به سیم پیچی خاصی که دکور منزل شما را بر هم بزند نیاز نخواهد داشت. در مقابل خود قاب نوعی صفحه شارژ کوچک دارد که از زیر آن بیرون می آید و به پریز متصل می شود.

بعد از 5 ساعت استفاده مستمر که باتری قاب خالی شد، این صفحه از جایش خارج می شود، شارژ می گردد و مجددا به سر جای خود می رود. همانطور که گفته شد ال جی تلاش دارد پول بیشتری از ایده های کوچک ارائه شده توسط تیم توسعه و تحقیقش به جیب بزند و به همین خاطر Acanvas را به عنوان یک استارتاپ تازه راه اندازی کرده است.

این استارتاپ نیز اخیرا کمپینی را در کیک استارتر به راه انداخته و امیدوار است که از طریق آن 100 هزار دلار را برای تولید انبوه محصول یاد شده به دست بیاورد. آنها که زودتر از دیگران اقدام به خرید نمایند میتوانند با پرداخت 399 دلار به جای 499 دلار یکی از این قاب ها را داشته باشند و حتی اشتراک رایگان یک ساله آثار هنری نتفلیکس را هم دریافت کنند که به طور معمول استفاده از آن 120 دلار آب می خورد.

استارتاپ راه اندازی شده دیگر توسط  ال جی در زمینه تصویربرداری پزشکی فعالیت می کند (محصولی کوچک و دستی که برای اسکن سنسور، تحلیل داده و ثبت آنها مورد استفاده قرار می گیرد). این شرکت Infit and Company (به معنای اینفیت و شرکا) نام دارد و فعلا اطلاعات اندکی در مورد آن موجود است اما به نظر می آید که هم اکنون پروژه ساخت نوعی سیستم تصویربرداری اپتیکال را برای تشخیص پزشکی در دست داشته باشد.

تکنولوژی ارائه شده توسط این استارتاپ علاوه بر تصویر برداری از اندام های داخلی افراد با استفاده از پرتو، قادر خواهد بود بیماری هایی نظیر آرتریت روماتوئید را نیز تشخیص دهد.

در هر حال اینطور به نظر می آید که Skott Ahn مدیرعامل واحد ارتباطات موبایل ال جی تصمیم گرفته استراتژی تازه را برای بالا بردن درآمدهای شرکت تحت سرپرستی اش اتخاذ نماید. او باور دارد شرکت های کوچکی که تنها یک ایده واحد دارند باید از کاغذبازی های سازمان های بزرگ آزاد باشند.

وی همچنین نیروهای خود را به شکست خوردن تشویق می کند چراکه ظاهرا کارکنان ال جی سه سال فرصت دارند ایده های خود را درون این استارتاپ ها پرورش دهند و اگر بعد از این مدت نتوانستند به نتیجه برسند، بدون آنکه سوالی از آنها پرسیده شود می توانند به کار خود باز گردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sa
    sa | ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵

    اگر شرکت های بزرگی مثل ال جی میومدن یه سایت طراحی میکردن حالا به همه زبان ها و هر کس ایده ای داشت را اونجا مطرح می کرد به نظرم میتونست از این ایده ها خیلی خوب استفاده کنه .
    مثلا من خودم خیلی به این فکر کردم که چرا کمپانی هایی که گوشی درست میکنند نمیان برای تعویض باطری موبایل یه سیستمی را درست کنند به این شکل که وقتی باطری جدا میشه جریان به یه باطری کوچکتری که توی گوشی توکار تعبیه شده اتصال پیدا کنه و مثلا 20 ثانیه وقت بده تا کاربر باطری را عوض کنه تا گوشی خاموش نشه ...
    ----
    آخه زمانی که گوشی دوباره بوت میشه تا بیاد بالا از خودت باطری عوض کردن بیشتره ?

    راستی این ستون سمت راست را بردارید خیلی سایت توهم شده / البته خوب کاری کردید که تعداد صفحات را توی صفحه اصلی آوردید .?

مطالب پیشنهادی