ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سفر تیم کوک به هند
تکنولوژی

سفر ناگهانی تیم کوک به هند؛ احتمال گشایش اولین اپل استور در این کشور

تیم کوک قرار است امروز اولین سفر رسمی خود به کشور هند را انجام داده و علاوه بر دیدار احتمالی با نخست وزیر «نارندرا مودی» (Narendra Modi)، برنامه های اپل برای توسعه کسب و کارش در این کشور ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۰

تیم کوک قرار است امروز اولین سفر رسمی خود به کشور هند را انجام داده و علاوه بر دیدار احتمالی با نخست وزیر «نارندرا مودی» (Narendra Modi)، برنامه های اپل برای توسعه کسب و کارش در این کشور را نیز اعلام نماید.

این بازدید درست در زمانی انجام می شود که درآمدهای اپل از بازارهای غربی و البته چین، شاهد افتی محسوس بوده است. کشورهای چین و هند به عنوان بزرگترین بازارهای محصولات تکنولوژیک در خارج از آمریکا، از اهمیت بالایی برای ثروتمندترین کمپانی دنیا برخوردار هستند.

مدیرعامل اپل قرار است به طور مستقیم از چین وارد هندوستان شود. او چند روز گذشته را مشغول رایزنی با مقامات بلند پایه چینی برای رفع مشکلات به وجود آمده برای فروشگاه های آنلاین اپل و همچنین زمینه سازی برای افزایش نفوذ در بازار آن ناحیه، به خصوص در صنعت حمل و نقل شهری، بوده است.

این اولین بار است که تیم کوک به عنوان مدیرعامل اپل به طور رسمی به هند سفر می کند. منابع سایت Mashable مدعی شده اند که او در طی این مدت به شهرهای مختلفی سفر می کند و به احتمال فراوان در انتها نیز با نخست وزیر دیداری خواهد داشت. ممکن است اپل طی روزهای آینده با برگزاری یک رویداد رسانه ای، برنامه های آینده اش را برای بازار رو به توسعه این کشور پرجمعیت تشریح نماید.

هند از معدود بازارهایی بود که اپل در سه ماهه گذشته شاهد کاهش درآمد در آن نبوده است. گرچه شرکت کالیفرنیایی تنها ۲ درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند را در این ناحیه از دنیا در اختیار دارد. آن هم در بازاری که رشد سالانه آن در سه ماهه نخست 2016 برابر با 76 درصد بوده است.

قدم اول اپل در دومین و سریع ترین بازار در حال رشد موبایل های هوشمند دنیا، تاسیس نخستین فروشگاه عرضه مستقیم محصولاتش است. بر طبق قوانین محلی، تنها تولید کننده هایی مجاز به تاسیس فروشگاه عرضه مستقیم هستند که کالای خود را در خاک هند تولید نمایند. شنیده ها حاکی از آن است که اپل در حال متقاعد ساختن مقامات رسمی برای مستثنا کردن خود از این قانون است.

البته مودی و کوک مدتی پیش در خلال سفر نخست وزیر هند به دره سیلیکون با یکدیگر دیدار داشته و در خصوص شرایط تولید محصولات در خاک هندوستان به رایزنی پرداخته اند. از زمان به قدرت رسیدن نارندرا مودی، دولت او تعرفه های واردات از کشور چین را افزایش داده و برنامه هایی را برای تشویق تولید کنندگان برای احداث کارخانه های خود در هند به اجرا گذاشته است.

پیش از این نیز خبر دادیم که شرکت فاکسکان به عنوان شریک اصلی اپل در تولید آیفون ها، در حال انجام اقدامات لازم جهت آماده سازی مقدمات احداث اولین سایت تولید خود در شهر ماهاراشتارا (Maharashtra) در غرب هند است. بعید نیست که در خلال سفر کوک، خبرهای تازه ای از این اقدامات اعلام شود.

البته تلاش های کمپانی ساکن کوپرتینو برای فروش بیشتر در هند، محدود به این موارد نیست. پیش از این نیز اپل تلاش کرده بود مجوزهای لازم برای فروش آیفون های بازسازی شده در این کشور را دریافت کند. البته این طرح با مخالفت مقامات دولتی همراه شد، ولی کوک و همکارانش هنوز از عملی شدن آن ناامید نشده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی