ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محمود واعظی در تلویزیون: اجرایی شدن ترابردپذیری در کمتر از ۲ هفته

روز گذشته دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات در برنامه ی «تیتر امشب» صدا و سیما حاضر شد و به ارائه ی توضیحاتی درباره ی فعالیت های انجام شده ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۳۰

روز گذشته دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مناسبت روز جهانی ارتباطات در برنامه ی «تیتر امشب» صدا و سیما حاضر شد و به ارائه ی توضیحاتی درباره ی فعالیت های انجام شده در حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت. سرفصل های مهم و گزیده ای از صحبت های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این برنامه ی تلویزیونی را در ادامه از نظر خواهید گذراند.

جشنواره ی فاوا

دکتر واعظی با اشاره به برگزاری جشنواره ی فاوا به مناسبت روز جهانی ارتباطات بیان کرد: «با توجه به اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل است جشنواره را در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی برگزار کردیم. لذا در این جشنواره به شرکت های دانش بنیان و نوآوری های فنی و تولید محتوا و کسب و کار بیشتر توجه شد».

طرح ترابردپذیری

واعظی اجرای این طرح را موجب به وجود آمدن رقابتی سالم میان اپراتورها برای ارائه ی خدمات با کیفیت دانست و اضافه کرد: «اکنون مراحل آزمایشی آن در حال انجام است و در آینده ای بسیار نزدیک و کمتر از ۲ هفته ی آینده عملی خواهد شد».

شبکه ی ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ی شبکه ی ملی اطلاعات گفت: «حدود ۸۵ درصد زیرساخت این شبکه که مربوط به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است آماده شده و بقیه ی آن تا حدود ۴ ماه دیگر انجام خواهد شد. شبکه ی ملی اطلاعات به عوامل دیگری هم بستگی دارد از جمله اینکه همه ی آنچه که در داخل کشور به عنوان تولید محتوا انجام می گیرد باید در این شبکه قرار گیرد. امیدواریم اواسط امسال یا اوایل نیمه ی دوم، فاز نخست شبکه ی ملی اطلاعات عملیاتی شود».

پهنای باند داخلی

واعظی در رابطه با پهنای باند داخل کشور افزود: «ابتدای این دولت پهنای باند داخلی کشور که از زیرساخت های شبکه ی ملی اطلاعات است ۶۲۴ گیگابیت بر ثانیه بود که اکنون آن را به ۴ هزار گیگابیت بر ثانیه افزایش داده ایم و در طرح های بعدی در حال گسترش است».

دغدغه های مقام معظم رهبری در رابطه با فضای مجازی

دکتر واعظی در ادامه با اشاره به دغدغه ی مقام معظم رهبری درباره ی فضای مجازی گفت: «همواره تشکر می کنیم که ایشان به موضوع فضای مجازی توجه هوشمندانه دارند و جلسات متعددی را شخصاً تشکیل دادند و هدایت کردند که در نتیجه ی آن شورای عالی فضای مجازی در حدود ۵ سال پیش تشکیل شد و مرکز ملی فضای مجازی هم تشکیل شد و ایشان همواره و با دقت مسئولین را در این امر راهنمایی می کنند».

فرهنگسازی

دکتر واعظی با اشاره اهمین فرهنگسازی در رابطه با استفاده از فضای مجازی ادامه داد: «سرعت رشد فضای مجازی بسیار زیاد است و به همین علت کمتر به فرهنگ استفاده ی صحیح از این فضا پرداخته شده است که همه ی دستگاه های فرهنگی از جمله رسانه ملی و روزنامه ها باید در این باره فرهنگسازی کنند».

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فضای مجازی می تواند بسیار مفید باشد افزود: «طبق آمار بیش از ۹۵ درصد مردم ما در پی استفاده درست از این فضا هستند».

شبکه های اجتماعی

ایشان در مورد استقبال مردم از شبکه های اجتماعی خارجی و لزوم گسترش شبکه های اجتماعی داخلی افزود: «مردم ما ابتدا به دو شبکه ی اجتماعی آمریکایی و اسرائیلی مراجعه کرده بودند که ما از نظر امنیتی با آن ها مشکل داشتیم و علاقه ی جدی ما این است که مردم ما از شبکه های داخل استفاده کنند. دانشگاهی ها و برخی شرکت های دانش بنیان در این زمینه تلاش هایی کردند و حتی یکی از آن ها تا دو و نیم میلیون مشترک گرفت اما نتوانست خدمت رسانی لازم را به مردم داشته باشد. اکنون اینکه بین شبکه های آمریکایی و اسرائیلی، مردم شبکه ای را انتخاب کردند که مالک آن روسی است از نظر سیاسی تغییری به وجود آمده است و مسئولان این شبکه حاضرند با ما تعامل کنند».

واعظی در ادامه گفت: «اگر شبکه های اجتماعی ایجاد شوند که سرورهای آن در داخل باشد و توسط بخش خصوصی ایران ایجاد شود هم سرعت و هم امنیت آن بیشتر خواهد بود. وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به هیچ وجه اجازه ی دخالت در حریم خصوصی افراد را ندارد بنابراین مسدود کردن سایت ها و صفحات مجازی بر اساس دستور قانون و قوه ی قضائیه انجام می شود».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی