ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی بازی Olympus Rising؛ خیزش اساطیر یونانی

عنوان Olympus Rising آمده تا روحی دوباره به سبک استراتژیک بدمد. در دوره ای که تولیدکنندگان زیادی سعی می کنند با چنگ زدن به ریسمان Clash of Clans و ساخت کلون های گوناگون از این ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

عنوان Olympus Rising آمده تا روحی دوباره به سبک استراتژیک بدمد. در دوره ای که تولیدکنندگان زیادی سعی می کنند با چنگ زدن به ریسمان Clash of Clans و ساخت کلون های گوناگون از این بازی به موفقیتی نسبی دست یابند، استودیو flaregames نشان داد که دود از کنده بلند می شود. هنگام تجربه بازی اصلا امکان ندارد لحظه ای ذهن تان به سمت عنوان دیگری برود.

چون Olympus Rising [خیزش المپ] خودش بوده و تلاش نکرده از عنوان دیگری تقلید صرف بکند. همان طور که از اسم بازی مشخص است، خیزش المپ روی اساطیر یونانی تمرکز دارد. این مطلب را بهانه می کنیم تا درودی به روح هومر بفرستیم که سفره ایده پردازی فعالان زیای در صنعت سرگرمی را فراهم نمود.

هسته اصلی گیم پلی بازی را می توان ترکیبی از استراتژیک، دفاع از قلعه و MOBA دانست. قبل از هر چیزی بهتر است داستان خیزش المپ را بدانید. زئوس و برادرش هادس محبوبیت بسیار زیادی میان اساطیر به دست می آورند. این کار باعث برانگیختن حسادت ابرقهرمانان یونان و در پی آن شورشی عظیم می شود. به واسطه این هرج و مرج، کوه المپ نابود شده و تمامی جزایر پیرامون آن به اسارت دشمنان می افتند.

اکنون وظیفه بازیکن این است تا با کمک زئوس و هادس یونان را بازسازی کند. المان های استراتژیک بازی به همین جمله آخر اختصاص دارد. در بازی باید با ساخت ساختمان های گوناگون که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود مانند سربازهای جدید، وسایل دفاعی و دریافت منابع هستند، قدرتمند شوید. همانند دیگر آثار هم سبک، طبیعتا تولید ساختمان و ارتقا آن ها زمان بر است.

Olympus Rising

عناصر موجود در بخش حمله بازی را می توان الهام گرفته از بازی هایی مانند League of Legends و Dota 2 دانست. مقصود از حضور المان های سبک MOBA یا Multiplayer Online Battle Arena به این قسمت مرتبط می شود.مبارزات بازی درون شهرها اتفاق نیافتاده و بازیکن بیرون از آن ها مسیری را برای پیروزی طی می کند. حملات بدین صورت است که باید ابتدا قهرمان و سربازانی که می خواهید در نبرد حضور داشته باشند را انتخاب کنید.

هیرو از همان شروع در نبرد حضور دارد ولی برای ساخت سربازها باید تا پر شدن نوار موجود در پایین صفحه منتظر بمانید. برای ساخت هر نیرو نیازمند مقدار معینی انرژی بوده و اگر نوار به حد کافی برای ساخت سرباز رسید، می توانید او را در نبرد فرا بخوانید.

پس از این کار سربازهای شما باید با نابودی تمام نیروها یا ساختمان های دفاعی که پیش رو خود می بینند، به پایان راه برسند. این نکته را هم بگوییم قهرمان های بازی دارای قدرت های ویژه مختلفی هستند که استفاده از آن ها در طول نبرد، خسارت زیادی به حریف وارد می کند. همچنین قابلیت ارتقا هیرو ها در بازی وجود دارد.

اگر صحبت های بالا را همانند فیلمی برعکس کنید، به نحوه حضور عناصر دفاع از قلعه یا Tower Defence در بازی پی می برید. هر بازیکن در بازی یک کوه المپ در اختیار دارد. وظیفه اصلی شما این است تا بیشترین کوه ممکن را به دست آورید. همان طور که بالاتر توضیح دهیم، برای این کار باید به مناطق آن ها حمله کنید. اما اکنون سوالی مطرح می شود که چگونه باید از کوه خود دفاع کنیم.

Olympus-Rising

خیزش المپ این امکان را به بازیکن داده است تا مسیری که حریف تا رسیدن به خط پایان طی می کند، وسایل دفاعی بگذارید. بنابراین قابلیت ساخت دیوار یا برج های حمله را دارید. از طرف دیگر می توانید هنگام دفاع، از نیروهای خودی هم استفاده نمایید. به بیان واضح تر، قابلیت انتخاب سربازهای گوناگون و حمله آن ها به صورت دسته ای را دارید.

اگر از دیدگاه گرافیکی و موسیقی بخواهیم نگاهی به خیزش المپ بیندازیم، باید بگوییم با عنوان بسیار قدرتمندی رو به رو هستید. سربازها دارای انیمیشن های مختلف بوده و با نزدیک کردن دوربین بازی به نبردها، بهتر می توانید به این موضوع پی ببرید. طراحی محیط و نیروها هم به واسطه رنگ بندی شاد خود به خوبی دل بازیکن ها را می ربایند. می دانید ویژگی های یاد شده چه چیزی کم دارد؟

یک موسیقی مناسب با حال و هوای بازی که خوشبختانه خیزش المپ از آن بی بهره نیست. برای سخن پایانی باید بگوییم درصد زیادی از عناوین استراتژیکی که قبلا معرفی کرده بودیم، بیشتر کلونی بر کلش آف کلنز محسوب می شدند. بنابراین می گفتیم اگر علاقه ای به ساخته استودیو سوپرسل ندارید سراغ شان بروید.

ولی اکنون قضیه کمی فرق می کند. مهم نیست چه عناوینی را انجام داده اید، تجربه خیزش المپ می تواند برای تان لذت بخش باشد. قبل از انجام بازی توجه کنید، برای دانلود ساخته استودیو flaregames باید نسخه اندروید موبایل 5 و بالاتر باشد.

Olympus Rising

Olympus Rising

سازنده: flaregames قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 98 / 84 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mohammad_Shadi
    Mohammad_Shadi | ۲۱ تیر ۱۳۹۶

    ابن بازی بی نظیره,امتحان کنید,محاله جذب بازی نشید.

  • Sahari Art
    Sahari Art | ۲ آذر ۱۳۹۵

    این بازی محشره ،از همه نظر عالیه پیشنهاد میکنم نصبش کنید?

  • حامد
    حامد | ۷ خرداد ۱۳۹۵

    این بازی دقیقا نسخه کپی و گرافیکی royalerevolt هست

  • identify
    identify | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    فوق‌العاده اس این بازی واقعاً بازی های قدیمی مثل کلش باید جمع بشن

  • shabgard
    shabgard | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بازی جدیدی ک تو سبک استراتژیک غوغا کرده lord mobile است نه این

مطالب پیشنهادی