ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

میزو گسترش مرزهای فعالیت خود را با جمع آوری سرمایه از کاربران برای ساخت اسپیکر آغاز می کند

شاید میزو در جهان شرکت چندان شناخته شده ای نباشد، اما یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی در چین به حساب می آید و سال گذشته 20 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده است. ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

شاید میزو در جهان شرکت چندان شناخته شده ای نباشد، اما یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوازم الکترونیکی در چین به حساب می آید و سال گذشته 20 میلیون تلفن هوشمند به فروش رسانده است. Meizu Pro 6 جدیدترین و در عین حال یکی از جذاب ترین تلفن های هوشمند این شرکت به شمار می رود که از قابلیت هایی مثل نمایشگر 5.2 اینچی AMOLED، دوربین 21 مگاپیکسلی و پردازنده ی 10 هسته ای مجهز است. شرکت چینی اکنون تصمیم گرفته حضور در بازارهای گسترده تر را از کشور آمریکا آغاز نماید که با توجه به جذابیت تلفن های هوشمند این شرکت و تجربه ی مشابه شرکت هایی مثل شیائومی جای تعجب چندانی نخواهد داشت، اما نکته ی تعجب برانگیز اینجاست که میزو تصمیم گرفته حضور در بازار آمریکا را با معرفی پروژه ی ساخت یک اسپیکر بیسیم روی سایت Indiegogo و جمع آوری سرمایه ی مورد نیاز برای تولید آن آغاز نماید.

طراحی این اسپیکر توسط Kosho Tsuboi طراح ژاپنی صورت گرفته و به دلیل استفاده از پایه ی شفاف از جنس آکرلیک، به نظر می رسد دستگاه روی هوا معلق است و بر همین اساس نام Gravity یا جاذبه برای آن در نظر گرفته شده است. این اسپیکر فلزی همچنین به یک نمایشگر شفاف نیز مجهز است که تنها هنگام نیاز روشن و نمایان خواهد شد و ابعاد دستگاه به 262 در 58 در 47 میلی متر می رسد که نشان می دهد با ابزاری نسبتاً جمع و جور مواجهه هستیم.

همانطور که از ظاهر دستگاه مشخص است، سادگی حمل هنگام طراحی اسپیکر Gravity چندان مورد توجه نبوده و بر همین اساس این محصول 200 دلاری تنها با برق کار می کند و باتری برای آن در نظر گرفته نشده است. میزو ساخت اسپیکرهای اختصاصی این دستگاه را در همکاری با Dirac انجام داده که یک شرکت سوئدی متخصص در مهندسی آکوستیک به حساب می آید و بر همین اساس محصول تازه به قابلیت پخش صدای HD (توسعه یافته به دست Dirac) مجهز خواهد بود. راه اندازی و استفاده از دستگاه نیز به شکل بی سیم و با اپلیکیشن Gravity انجام خواهد گرفت، اما امکان استفاده از بلوتوث و درگاه AUX نیز وجود دارد.

gravity-life-05-1 (Copy)

میزو فعالیت خود را در سال 2003 به عنوان تولید کننده ابزارهای پخش MP3 آغاز کرده و در این راه موفقیت و شهرت مناسبی نیز دست و پا کرده بود، بر همین اساس می توان گفت طراحی اسپیکر Gravity به نوعی بازگشت به ریشه های اصلی این شرکت محسوب می شود. Lola Wu یکی از مقامات میزو می گوید در آن زمان بسیاری از جوانان محصولات این شرکت را مورد استفاده قرار می دادند تا اینکه ظهور رقبایی مثل شیائومی تمرکزها را روی تلفن های هوشمند قرار دادند. این مقام میزو البته اشاره می کند که هرچند Lei Jun بنیانگذار شیائومی و Jack Wong موسس میزو دوستان نزدیکی به حساب می آیند، اما طرز فکر آنها کاملاً متفاوت است، چرا که اولی یک تاجر به تمام معنی به حساب می آید، در حالی که تاکید مدیر میزو بیش از هرچیز روی طراحی قرار دارد و لازم است همه چیز از این نظر به بهترین شکل انجام گیرد.

خانم Wu می گوید بر خلاف تلفن های هوشمند که هر دو سال یکبار به دست فراموشی سپرده و توسط کاربران با مدل جدیدتر جایگزین می شوند، طراحی اسپیکر Gravity با تمرکز زیادی روی زیبایی و سادگی انجام گرفته تا بتوان این محصول را به عنوان یک اثر هنری و میراث دار سازنده در زمینه ی طراحی و موسیقی به حساب آورد.

اگر هنوز هم مردد هستید که چرا میزو حضور در این بازار بزرگ را با تلفن های هوشمند خود آغاز نکرده، لازم است توجه شما را به شباهت بسیار این محصولات با آیفون های ساخت اپل جلب نماییم، خصوصیتی که حضور در میهن برند آمریکایی را پر مخاطره خواهد ساخت. علاوه بر این، مقام شرکت چینی می گوید این تصور که اجناس ساخت چین بی کیفیت هستند هرچند در واقعیت دیگر وجود ندارد، اما هنوز هم به گوش می رسد و به همین دلیل است که تمرکز زیادی روی کیفیت ساخت و زیبایی اسپیکر Gravity قرار داشته است.

خانم Wu اضافه می کند که به دلیل اینکه خانه های چینی عموماً اتاق های متعددی ندارند، تهیه ی اسپیکرهای کوچک نیز چندان بین کاربران فراگیر نیست، در حالی که بازار آمریکا به اسپیکرهای گران قیمت ساخت Sonos، JBL و Bose روی خوش نشان می دهد. البته این معنای عدم عرضه ی Gravity در بازار چین یا کشورهای دیگر نخواهد بود، اما سازنده در مجموع پس از طراحی چنین محصولی به این نتیجه رسیده که اسپیکر مورد بحث محصول مناسبی برای گسترش فعالیت به خارج از مرزهای چین خواهد بود.

مقام میزو در پاسخ به اینکه چرا شرکتی با این اندازه بدون اینکه برای ساخت محصول به کمک کاربران نیاز داشته باشد، چرا اسپیکر Gravity را روی سایت Indiegogo قرار داده می گوید آنچه ما به آن نیاز داشتیم بازخورد کاربران پیش از آغاز ساخت دستگاه بوده است، خصوصاً کاربران سخت گیری که در بازار بسیار رقابتی آمریکا حضور دارند. در پایان از شما دعوت می کنیم ضمن مشاهده ویدیوی معرفی این محصول، نظرات خود را درباره تصمیم عجیب میزو با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی