ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل از Spaces پرده برداشت؛ اپلیکشنی که می خواهد اشتراک گذاری گروهی را متحول کند

فرداشب کنفرانس توسعه دهندگان گوگل برگزار می شود و با این حال، این شرکت اکنون اپلیکیشنی جدید معرفی و عرضه کرده است. اپلیکیشن «Spaces» برای اندروید و iOS از راه رسیده تا به اشتراگ گذاری گروهی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

فرداشب کنفرانس توسعه دهندگان گوگل برگزار می شود و با این حال، این شرکت اکنون اپلیکیشنی جدید معرفی و عرضه کرده است. اپلیکیشن «Spaces» برای اندروید و iOS از راه رسیده تا به اشتراگ گذاری گروهی را ساده تر کند. گوگل در واقع می خواهد به کاربران یاری رساند تا موارد جالبی که در وب می بینند را ساده تر به دست هم برسانند.

«لوک وروبلسکی» (Luke Wroblewski)، مدیر توسعه Spaces در بلاگ رسمی گوگل می نویسد: «به اشتراک گذاری موارد مختلف مستلزم این است که شما یک  لینک را کپی کرده و سپس بین اپ های مختلف جا به جا شوید. از طرفی، در گفتگوهای گروهی، خط اصلی یک مکالمه در یک موضوع متمرکز نیست و بعداً به سختی می توانید موردی که پیشتر به اشتراک گذاشته شده را پیدا کنید.»

spaces1.0-w800

برای حل کردن همین مشکل، Spaces به موتور جستجوی گوگل، یوتوب و کروم مجهز شده است. به همین دلیل شما به طور کلی نیاز ندارید تا از این اپلیکیشن خارج شوید تا لینکی که از طرف دوست خود دریافت کرده اید را ببینید.

طراحی Spaces همچون یک اپلیکیشن پیام رسان ساده است که البته می توان عناصری را در آن دید که تا حدی مشابه گوگل پلاس هستند. تفاوت در این است که شما می توانید هر کسی را به این فضا دعوت کنید: «می توانید با لمس یک کلید، فضایی را ایجاد کنید و هرکه را می خواهید توسط پیامک، ایمیل و یا شبکه اجتماعی دیگر به آن دعوت نمایید.»

Screen Shot 1395-02-28 at 11.42.27-w800 Screen Shot 1395-02-28 at 11.42.37-w800

به لطف هوش مصنوعی به کار رفته در Google Photos، با جستجو در Spaces برای پیام های قبلی، به سادگی می توانید به تصویری که چند هفته پیش به اشتراک گذاشته شده برسید. همین مسئله در مورد ویدیوها و نظراتی که از طریق همین اپ منتشر شده اند نیز صادق است.

باید دید مدیران ارشد گوگل فرداشب در کنفرانس توسعه دهندگان خود در مورد این اپلیکیشن چه می گویند. لازم به اشاره است که اکنون می توانید Spaces را از طریق اپ استور یا گوگل پلی دریافت کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی