ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل دوربین رزلوشن بالای خود را به مناسبت روز جهانی موزه معرفی کرد

امکان مرورکردن آثار هنری به نمایش درآمده درون یک موزه آن هم به صوررت آنلاین دستاورد تازه ای نیست، با این همه، موسسه فرهنگی گوگل در تلاش برای بهتر کردن این  تجربه اخیرا دوربینی را ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۰۹:۳۰

امکان مرورکردن آثار هنری به نمایش درآمده درون یک موزه آن هم به صوررت آنلاین دستاورد تازه ای نیست، با این همه، موسسه فرهنگی گوگل در تلاش برای بهتر کردن این  تجربه اخیرا دوربینی را طراحی نموده که مشخصا برای عکسبرداری از آثار هنری ساخته شده و آنچنان جزئیات مربوط به آثار هنری را در خود نگه می دارد که گویی درون موزه قدم می زنید.

حتما تایید می کنید که برای  تقدیر و تمجید از یک اثر هنری باید بتوانید رد قلم مو را روی بوم های نقاشی مشاهده نمایید و بافت تصویر را به راحتی تشخیص دهید؛ کاری که آرت کمرای گوگل با رزلوشن بسیار بالایش انجام می دهد نیز در اصل همین است.

لازم است اضافه نماییم که شرکت ساکن مانتین ویو پیشتر حدود 200 هزار تصویر با رزلوشن بسیار بالا یا عکس های «گیگاپیکسلی» را از آثار هنری تهیه کرده بود اما با این اقدام تلاش دارد که بر تعداد این آثار بیافزاید. این کمپانی برای سرعت بخشیدن به روند یاد شده، دوربینی را طراحی کرده که می تواند صدها عکس کلوزآپ را با استفاده از لیزرها و حسگرهای مختلف خود از سوژه خود بگیرد تا مطمئن شود که کوچک ترین جزئیات درآنها ضبط شده است.

از این نقطه به بعد، نرم افزار اختصاصی مربوطه، عکس ها را دریافت کرده و آنها را مانند یک پازل کنار هم می چیند. این کار خصوصا در عکسبرداری از سوژه هایی مفید واقع می شود که در برابر رطوبت و نور حساس هستند و می تواند علاوه بر اینکه ظرافت هایشان را به صورت دیجیتالی به تصویر میکشد تصویر مربوط به آنها را تا سال ها حفظ نماید.

گوگل برای آنکه به موزه ها کمک کند آثارشان را با این تصاویر آرشیو نمایند، تعداد زیادی از این دوربین را به اقصی نقاط دنیا ارسال کرده و جالب ترین بخش ماجرا رایگان بودن این فرایند است.

موسسه فرهنگی شرکت ساکن مانتین ویو همچنین در تجلیل از روز  بین المللی موزه سری هزارتایی نخست از این تصاویر را منتشر کرده که برای بازدید از آنها می توانید به آدرس این لینک مراجعه نمایید.

"" allowFullScreen="true" webkitallowfullscreen="true" mozallowfullscreen="true">
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی