ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهبود مالتی تسکینگ در پیش نمایش جدید اندروید N

کنفرانس Google's I/O هم اکنون در حال برگزاری است و همانطور که انتظار می رفت این شرکت آپدیت تازه ای را برای نسخه عمده بعدی اندروید ارائه کرد. آنطور که از شواهد امر پیداست این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۴

کنفرانس Google's I/O هم اکنون در حال برگزاری است و همانطور که انتظار می رفت این شرکت آپدیت تازه ای را برای نسخه عمده بعدی اندروید ارائه کرد.

آنطور که از شواهد امر پیداست این بیلد آمده است تا «قابلیت های تلفن های همراه اندرویدی را از آنچه بود بیشتر کند» و بهبودهای قابل توجه ای در امکانات اصلی آن مشاهده می شود که از آن جمله می توان به گوگل اسیستنت و اپلیکیشن جدید Allo (که امکان تعامل کاربر با گوگل را بدون نیاز به ترک کردن محیط اپلیکیشن ها فراهم می کند) اشاره نمود و حالا دو قابلیت تازه در حوزه مالتی تسکینگ به این بیلد اضافه شده اند که در ادامه با شما در میان خواهیم گذاشت.

آپشن چند-پنجره ای که قرار بود در نسخه نهایی اندروید N باشد در این بیلد حاضر است، اما بهبودهای دیگری هم به تسک سوئیچر اضافه شده اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. این ابزار بالاخره دکمه ای با عنوان Clear all یا پاکسازی همه موارد را دریافت کرده است و برای آنکه اطمینان حاصل شود، صفحه مربوط به آخرین اپلیکیشن های باز شده (یا همان Recent Apps) وقتی که اقدام به پاکسازی آن نمی کنید، بیش از اندازه شلوغ و به هم ریخته نشود، اندروید N به صورت خودکار اپلیکیشن هایی که برای مدتی از آنها استفاده نکرده باشید را پاک میکند. اضافه کنیم که حداکثر تعداد اپلیکیشن ها در این صفحه برابر با عدد 7 است و اگر بر آن اضافه گردد، کاربر قادر به مشاهده آنها نخواهد بود.

قابلیت جدید دیگر Quick Switch نام دارد که با دو اشاره روی دکمه مجازی Recent Apps می  توانید بلافاصله وارد صفحه مربوط به آخرین برنامه ای شوید که مشغول به استفاده از آن بوده اید و از این لحاظ می توان آن را به کارکرد دکمه های alt+tab در کامپیوترهای شخصی شبیه دانست.

قابلیت نمایش چند پنجره ای نیز صرفا با نگه داشتن اندک طولانی منوی Recent فعال می گردد. خود دکمه نیز با این عمل از شکل مربعی به دو دکمه چهار گوش تغییر پیدا می کند که در واقع به نوعی صفجه دو بخشی را به تصویر میکشد.

دمویی که گوگل در جریان کنفرانس امشب در اختیار حضار  قرار داد حاکی از این بود که وقتی صفحه دوم نمایش داده می شود کاربر باید  انتخاب نماید که کدامیک از اپلیکیشن های موجود در صفحه Recent Apps درون آنها قرار گیرند. البته فعلا نمی دانیم که آیا می شود هر اپلیکیشنی را برای این منظور انتخاب کرده و گشود یا خیر.

یک مد تصویر در تصویر نیز در بیلد جدید اندروید N دیده می شود که ظاهرا صرفا به اندروید تی وی اختصاص دارد. این وضعیت به کاربران امکان می دهد هر ویدئویی را از وضعیت تمام صفحه خارج کرده و به صورت کوچک شده مشاهده و از اینترفیس اندروید تی وی استفاده نمایند و همزمان ویدئو نیز در حال پخش شدن خواهد بود.

نوتیفیکیشن ها نیز در این بیلد عملیاتی تر شده اند و برای نمونه می توان مستقیما بعد از دریافت اعلان چت و بدون آنکه نیازی به سوئیچ کردن به اپ مربوطه باشد، به آن اعلان پاسخ داد. به علاوه، اگر تمایلی ندارید که در این حین، اپلیکیشن خاصی در فعالیت شما اختلال ایجاد کند می توانید با نگه داشتن طولانی مدت اعلان دریافتی یا آن نوتیفیکیشن را بی صدا کنید یا اینکه اپلیکیشن آن را به کلی مسدود نمایید.

البته برخی از تولید کنندگان پیشتر این قابلیت را به پوسته های سفارشی سازی شده اندروید خود اضافه کرده اند اما در آپدیت تازه اندروید N چنین امکانی به صورت بومی در اختیار کاربران قرار داده می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • BVB
    BVB | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    قابلیت quick switch چیز جدیدی نیست، از اندروید کیت‌کت (قبلش اندرویدی نداشتم و نمیدونم شاید قبلش هم بوده) روی کاستوم رام هام با لمس طولانی مدت روی دکمه recent apps انجام می‌شد. البته توی اپلیکیشن‌های مختلف هم کار می‌کرد و میتونستی خیلی سریع بین ۲ اپ سوییچ کنی باهاش.

مطالب پیشنهادی