ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بیلد جدید اندروید N معرفی شد؛ پایداری بیشتر و امکان دریافت آپدیت به صورت خودکار

اگر خاطرتان باشد گوگل نسخه پیش نمایش از سیستم عامل اندروید N را حدودا دو ماه قبل و پیش از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود منتشر نمود که این کار شگفتی خیلی ها را به ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۵۰

اگر خاطرتان باشد گوگل نسخه پیش نمایش از سیستم عامل اندروید N را حدودا دو ماه قبل و پیش از برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان خود منتشر نمود که این کار شگفتی خیلی ها را به دنبال داشت. کمی بعد نیز این شرکت با افزودن برخی قابلیت های بهینه، بیلد یاد شده را به روز کرد. حالا در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان، غول جستجو آپدیت تازه ای را برای خوره های فناوری و توسعه دهندگان نرم افزار ارائه داده است.

البته گوگل در وبسایت خود با عنوان «آپدیت تکمیلی» از پیش نمایش سوم اندروید N یاد کرده است اما باز هم تغییرات آنقدری هستند که خیلی ها را به هیجان بیاورند. برخلاف دو نسخه قبلی ارائه شده، این بیلد طبق گفته شرکت ارائه دهنده اش نخستین «بتای کیفی» است؛ به بیان دیگر آن دسته از کاربران نکسوس 5X، 6P یا دیگر دستگاه های سازگار که تصمیم بگیرند این آپدیت را روی موبایل های خود نصب کنند در زمان استفاده از این نسخه کمتر با مشکل روبرو می شوند.

البته هنوز امکان آنکه خبرنگاران حاضر در سالن بتوانند با این نسخه کار کنند فراهم نشده است درنتیجه نمی توان با اطمینان خاطر از صحت گفته ها و ادعاهای غول فناوری سخن گفت اما انتظار می رود که به زودی جزئیات تازه ای در این باره منتشر گردد.

به غیر از این مساله، بیلد جدید اندروید N برای دریافت آپدیتهای نرم افزاری از سیستمی مشابه به کروم بوک ها تبعیت می کند؛ بدان معنا که وقتی آپدیتی فراهم است، سیستم عامل می تواند ایمیج مربوط به آن را در پس زمینه دانلود نماید و به صورت خودکار دفعه بعدی که موبایل تان را بوت می کنید، آن را نصب نماید.

Dave Burke معاونت مهندسی اندروید در این باره گفت: از این پس دیگر پیغامی با مضمون اندروید در حال به روز رسانی است» را دریافت نخواهید کرد که این اتفاق بسیار خوبی است.

این اقدامی بسیار هوشمندانه از سوی غول جستجو محسوب می شود و خصوصا با در نظر داشتن آپدیت های امنیتی که هر ماه در اختیار دستگاه های نکسوس قرار می گیرند، می توان گفت که دیگر مزاحمتی از این بابت برای این کاربران ایجاد نخواهد شد.

اما وقتی نوبت به دریافت پچ های امنیتی کلیدی و دوره ای می رسد، اندروید N امکانی را برای کاربرانش فراهم می کند که بفهمند تلفن هوشمندشان به زودی آپدیت می شود و سپس همزمان با بوت شدن دستگاه آن آپدیت را نصب خواهد کرد.

در عین حال نیز کاربران نسبت به آپدیت های تازه ای که برای اندروید N ارائه می شود (منظور آپدیت های عمده ای است که هر کدام نام یک دسر خوشمزه را دارند) در بخش تازه ای به نام suggestions  که به تنظیمات اضافه شده است مطلع می گردند و در آنجا می توانند انتخاب کنند که آیا آپدیت در همان لحظه انجام شود یا به زمان دیگری موکول گردد.

به طور خلاصه اگر بخواهیم اندروید N را توصیف کنیم می توانیم بگوییم که در دو بخش بهبود خواهد یافت: نخست گرافیکی و دوم Runtime. این نسخه قرار است که API گرافیکی Vulkan  را به پلتفرم موبایلی گوگل بیاورد.

در واقع Vulkan به کاربران جدیدترین نسخه از اندروید وعده می دهد گرافیک بهتر را همراه با بهره وری بیشتر در اختیارشان قرار دهد که این مساله خصوصا با در نظر داشتن سطح بالای توان تلفن های هوشمند و تبلت های اندرویدی امروزی قابل تامل است.

اگر خاطرتان باشد این API سازگار با پلتفرم های مختلف نخستین بار توسط  انویدیا و همراه با کارت گرافیک های جدید آن همزمان با اجرای بازی دوم روی پی سی معرفی شد. حالا پیش بینی شده که کامپایلر مذکور در اندروید N عملکرد سریع تری را از خود به نمایش بگذارد (تا 75 درصد سریع تر) و نکته مهم تر دیگر اینکه فضای مورد نیاز برای ذخیره سازی اپلیکیشن ها روی تلفن های همراه را نیز به میزان زیادی کاهش دهد.

اما بزرگ ترین به روز رسانی که قرار است در اندروید N تفاق بیافتد مدی با نام VR خواهد بود و می توان آن را بخشی از یک طرح بزرگ تر به نام Daydream خواند که توسط گوگل کلید خورده است. به لطف این تغییر، موبایل هایی دارای مشخصه «آماده برای Daydream» از پاییز امسال توسط کلیه تولید کنندگان مطرح تلفن های هوشمند اندرویدی وارد بازار خواهند شد. گوگل همچنین با برخی از بزرگ ترین تولید کنندگان محتوا نظیر وال استریت ژورنال وارد همکاری شده و کاربران کلیه دستگاه های سازگار با Daydream می توانند محتوای آنها را روی تلفن های هوشمند خود مشاهده نمایند.

به طور کلی اگر بخواهیم بگوییم، مجموعا 250 قابلیت تازه و به روز رسانی در این نسخه از اندروید اتفاق افتاده است و گوگل هم وعده داده که نسخه نهایی را در تابستان امسال در اختیار کاربران خود قرار دهد.

چنانچه تمایل دارید که این آپدیت را روی موبایل خود نصب کنید لازم است به اطلاع تان برسانیم گوگل ایمیج های کارخانه ای از بیلد جدید اندروید N را در وبسایت توسعه دهندگان اندروید منتشر کرده است.

به این ترتیب، دارندگان تلفن های هوشمند نکسوس 5 اکس، نکسوس 6،  نکسوس 6P، نکسوس 9 و نکسوس پلیر و البته پیکسل سی قادر خواهند بود که از همین حالا نسخه بتای اندروید N را دانلود کرده و فلش نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • digitalground.ir
    digitalground.ir | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵

    جالب بود

مطالب پیشنهادی