ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن هوشمند Moto G4 Plus امتیازی مشابه نکسوس ۶ پی و آیفون ۶ اس را از DxOMark کسب کرد

ارائه ی تجربه ای سریع و روان از اندروید یکی از مشخصه های اصلی خانواده ی موتو جی موتورولا به حساب می آید، اما در گذشته کیفیت دوربین به نوعی پاشنه ی آشیل این دیوایس ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۱۵

ارائه ی تجربه ای سریع و روان از اندروید یکی از مشخصه های اصلی خانواده ی موتو جی موتورولا به حساب می آید، اما در گذشته کیفیت دوربین به نوعی پاشنه ی آشیل این دیوایس ها بود. مسئله ای که کمپانی مورد بحث با Moto G 2013 تلاش در رفع آن داشت و نتیجه این شد که در نور روز قادر بودید عکس های ایده آلی بگیرید ولی در تاریکی کیفیت تصاویر به شدت افت می کرد.

اما نسل تازه از راه رسیده یا همان سری Moto G4 به کدام سمت و سو رفته اند؟ دوربین در آنها پیشرفتی داشته است؟ DxOMark می گوید در این نسل تحولات مرتبط به دوربین فراتر از انتظار بوده اند.

اگرچه DxOMark هنوز دوربین های Moto G4 و G4 Play را مورد بررسی قرار نداده ولی آنها کارایی این قطعه در G4 Plus را ارزیابی کرده اند. حال حتماً این پرسش برای شما مطرح است که نتیجه چه بوده؟ دستگاه یاد شده توانسته به امتیاز ۸۴ از ۱۰۰ دست پیدا کند، رقمی که با امتیاز ثبت شده توسط تلفن های هوشمندی مانند نکسوس ۶ پی و یا آیفون ۶ اس برابری می کند.

قبل از اینکه به سراغ بررسی های صورت گرفته از جانب DxOMark و نتایج آنها برویم، بد نیست نگاهی به مشخصه های فنی دوربین Moto G4 Plus داشته باشیم. موتورولا در این تلفن هوشمند یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی آمنی ویژن، مجهز به فوکوس خودکار فازی و لیزری را به کار بسته که ابعاد نسبتاً بزرگی دارد و گشودگی دهانه ی لنز آن نیز با f/2.0 برابری می نماید.

دوربین جلویی هم کیفیتی ۵ مگاپیکسلی را فراهم می آورد، گشودگی دهانه ی لنز آن f/2.2 است و از یک لنز زاویه باز ۸۴ درجه ای بهره می گیرد. روی کاغذ شواهد نشان می دهند که جدیدترین محصول موتورولا به دوربین های مطلوبی تجهیز شده، اما باید دید بررسی های بیشتر این موضوع را تائید می کنند یا خیر.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.
برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید.

شکی نیست که دوربین G4 Plus اولویت خودش را روی عکاسی قرار داده. ویدئوهای این دوربین قابل قبول هستند، ولی به یقین به پای دوربین دیگر موبایل های قدرتمند بازار نمی رسند. نقط قوت بسیاری از دوربین-موبایل ها در توانایی فوکوس سریع و دقیق روی سوژه خلاصه می گردد و البته بسیاری از آنها قادر هستند در فضای بسته و دارای نور کم هم عکس هایی مطلوب را ثبت کنند.

G4 Plus می تواند به صورت خودکار تصمیم بگیرد چه زمان می بایست از ویژگی هایی HDR اش بهره ببرد و باید بگوییم در اکثر مواقع موبایل این تصمیم گیری را به شکلی صحیح انجام می دهد، ولی در برخی مواقع دوربین به اشتباه افتاده و نتیجه ای نه چندان مطلوب رقم می خورد.

از دیگر نقاط ضعف دوربین اسمارت فونی که در بالا از آن سخن گفتیم نیز می توان به از دست رفتن جزئیات سایه های عکس ها اشاره کرد و همچنین رنگ برخی از تصاویری که در فضای باز گرفته شده اندکی به سمت آبی میل می نماید. گاهی اوقات هم فوکوس خودکار دچار خطا می شود، خصوصاً در حین ضبط ویدئو و در شرایطی که نور کم باشد این اتفاق بیشتر رخ می دهد.

اما در مجموع می بایست بگوییم تجربه ی کاربری دوربین Moto G4 Plus اگرچه بهترین تجربه ی ممکن نیست، ولی یکی از بهترین ها در میان سایر دستگاه های اقتصادی است. هر چند این نکته را نیز نمی بایست فراموش کرد که آن قشری که Moto G4 با دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی، یا G4 Play با دوربینی ۸ مگاپیکسلی را برگزیده اند باید انتظارات خود در بحث عکاسی را کاهش دهند.

در هر صورت شواهد نشان می دهند موتورولا همانند سال های قبل کوشش کرده دوربین خانواده ی G موبایل های خود را بهبود دهد و ظاهراً در این امر کاملاً هم موفق بوده. حال باید دید بازار نسبت به این امر چگونه واکنش نشان خواهد داد و فروشی بهتر نسبت به گذشته رقم می خورد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 1Dev
    1Dev | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    بی صبرانه منتظر Moto X و Droid Turbo جدیدم که حتما از سری G بالاتر هستن . اگه از سنسور اثر انگشت تو اونام استفاده کنه با یه دوربین رده بالا عالی و بی نقص میشن.موتو ایکس ۲۰۱۴ دارم که خیلی راضیم ازش . تا موقع معرفی Moto X و Droid Turbo جدید اگه پول بیاد دستم حتما گوشیمو با یکی از این دو نسخه جدید عوض میکنم???

مطالب پیشنهادی