ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل با اپلیکیشن Duo مکالمات تصویری روی تلفن همراه را ساده تر می کند

اواخر تابستان امسال، گوگل اپلیکیشنی به نام Duo را عرضه خواهد کرد و احتمالا سریع ترین و ساده ترین اپلیکیشن برای انجام مکالمات تصویری است که تا به حال ساخته شده. همانند رقبایی نظیر Allo، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۲:۴۱

اواخر تابستان امسال، گوگل اپلیکیشنی به نام Duo را عرضه خواهد کرد و احتمالا سریع ترین و ساده ترین اپلیکیشن برای انجام مکالمات تصویری است که تا به حال ساخته شده. همانند رقبایی نظیر Allo، اپلیکیشن گوگل هم فقط روی موبایل ها قابل استفاده است. شماره تلفن همراه تان هویت تان خواهد بود و روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS نیز قابل اجرا است.

رابط کاربری Duo فوق العاده ساده و بی آلایش است. وقتی اپ را اجرا می کنید، به لطف دوربین جلوی موبایل، تصویری از خودتان را مشاهده خواهید کرد. سپس یکی از تصاویر دایره شکل بزرگی که در قسمت پایینی قرار گرفته را لمس کنید تا با وی تماس برقرار شود.

اگر او در دسترس باشد و پاسخ بدهد، مکالمه آغاز می شود و به همین سادگی، دو نفر می توانند همدیگر را ببینند. البته اگرچه رابط کاربری ساده است اما امکانات قابل قبولی برای کاربران در نظر گرفته شده، مثل خاموش کردن میکروفون برای لحظاتی. با این حال، خبری از ویدیو کنفرانس نیست. اپلیکیشن اندرویدی فقط 5 مگابایت حجم دارد و واقعا هیچ چیز جز سادگی و سرعت بالا نمی توان در مورد این برنامه گفت.

فراموش نکنید که اگر Duo کارایی زیادی ندارد، در عوض وقت مهندسان گوگل صرف مسئله دیگری شده و آن سرعت اپلیکیشن است. در واقع، زمانی که شخصی در حال زنگ زدن به شما است، همان لحظه می توانید تصویر زنده ای از او را تماشا کنید و زمانی که پاسخ بدهید، بلافاصله و بدون تاخیر، تصویر شما نیز ارسال می شود.

گوگل می گوید زمان و منابع بسیاری صرف کرده اند تا سرعت و نرخ تاخیر را بهینه سازند تا حتی اینترنت هایی با سرعت نه چندان بالا هم قادر باشند از آن به خوبی بهره برند. Duo به طور پیش فرض کیفیت تصویر و صدا را بر اساس میزان سرعت اینترنت تنظیم می کند. نکته جالب دیگر عدم قطعی بین لحظاتی است که می خواهید از وای-فای را قطع کرده و دیتای موبایل تان را فعال کنید. طی این چند ثانیه مکالمه شما به هیچ وجه قطع نخواهد شد.

به وضوح می توان گفت که Duo می خواهد رقیبی باشد برای FaceTime اپل، با این تفاوت که تلاش گوگل در این راستا سرعتی بسیار بالا داشته و علاوه بر iOS روی اندروید هم در دسترس است. اما در مورد نکات منفی می توان به عدم عرضه روی دسکتاپ اشاره کرد. البته فراموش نکنید که راضی کردن دوستان و خانواده تان به نصب یک اپلیکیشن دیگر هم دردسرهای خاص خودش را دارد.

آمیت فولای، از مدیران فعال در تولید Duo می گوید که شعار تیم «پرفورمنس ویژگی است، ویدیو رابط کاربری» بوده و با این هدف این اپ ساخته شده است. بنا به گفته نویسنده وبسایت ورج، Duo هم از هنگ آوتز گوگل و هم از اسکایپ مایکروسافت بسیار سریع تر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Divan Greedy (thankyouaj)
    Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

    3 تا اپلیکشن ، hangout , allo و الانم duo / به جای این کارها باید اینا رو با هم ادغام بکنه / یکی دیگه از مشکلات اندرویید همین اپلیکیشن های اضافیه / هم خود سازنده مثل سامسونگ ، اچ تی سی و .. برنامه های خودشونو دارن هم گوگل کلی اپلیکیشن داره که مهم نیستن

    • Divan Greedy (thankyouaj)
      Divan Greedy (thankyouaj) | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵

      سرعت تنها چیز نیست ، امکانات مهم تره یه بحث دیگه مردم دوست دارن کارهاشون رو داخل یه اپلیکیشن انجام بدن / تنها امکان توی این سرویس دیدم که از بقیه متمایزش می کنه knock knock بود که اونم با توجه به سرعت پاسخگویی فکر نمی کنم چندان به کار بیاد / به شخصه بات های اسکایپ رو خیلی بیشتر ترجیح می دم

مطالب پیشنهادی