ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یکی از منابع اصلی درآمد سونی در آینده حوزه ی هوش مصنوعی خواهد بود

با گسترش بازار فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، حضور شرکت های تکنولوژی در این بخش نیز پر رنگ تر می شود و غول های این حوزه با سرمایه گذاری و تمرکز هرچه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

با گسترش بازار فناوری های مرتبط با هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء، حضور شرکت های تکنولوژی در این بخش نیز پر رنگ تر می شود و غول های این حوزه با سرمایه گذاری و تمرکز هرچه بیشتر محصولات جذاب و قابل توجهی را به بازار عرضه می کنند، از جمله آمازون که با تولید اسپیکر هوشمند Echo سر و صدای زیادی در این بخش به راه انداخته و گوگل که انتظار می رود امشب محصول مشابهی را با نام Google Home در کنفرانس توسعه دهندگان خود معرفی نماید.

گوگل البته پیشتر هم انرژی و هزینه زیادی را در زمینه ی توسعه ی فناوری های مربوط به هوش مصنوعی صرف کرده که از جمله ی آنها می توان به اپلیکیشن Google App اشاره کرد. حالا به نظر می رسد سونی هم غول بعدی خواهد بود که در این راه قدم می گذارد، چرا که بر اساس اخبار رسیده، این شرکت تصمیم گرفته در استارتاپی آمریکایی به نام Cogitai که در زمینه ی یادگیری ماشینی فعال است سرمایه گذاری نماید.

هرچند رقم در نظر گرفته شده توسط سونی برای سرمایه گذاری در استارتاپ مورد بحث مشخص نیست، اما شرکت ژاپنی اعلام کرده می خواهد این حوزه را در آینده به یکی از منابع اصلی تمرکز و درآمد خود تبدیل نماید. البته هنوز مشخص نیست که باید انتظار عرضه چه نوع سرویس یا محصولاتی را از سونی داشته باشیم، اما یکی از مقامات این شرکت اشاره می کند که هوش مصنوعی در هر دو حوزه ی محصولات فیزیکی و خدمات سایبری قابل انجام است و هر دو بخش از پتانسیل های دست نخورده ی زیادی برخوردار هستند.

مقام شرکت ژاپنی با این وجود تاکید زیادی دارد که سونی پیشتر هم در این زمینه فعالیت داشته و محصولات جذاب متعددی به بازار عرضه کرده است، بر همین اساس می توان انتظار داشت بخش عمده ی تمرکزش در آینده هم روی توسعه و طراحی محصولات فیزیکی قرار داشته باشد. از جمله فناوری های پیشین سونی در این حوزه می توان به Xperia Agent اشاره کرد که اخیراً به عنوان دستیار هوشمند این شرکت در نمایشگاه موبایل بارسلون معرفی شد. این ابزار البته هنوز به مرحله ی تولید نرسیده و تنها ایده ای مفهومی از محصول مورد نظر سازنده به حساب می آید، اما با این وجود می توان آن را به عنوان نشانه ای از راهی که سونی برای خود متصور است در نظر گرفت.

در نهایت این طور به نظر می رسد که مشکلات و ضرر دهی در بازار تلفن های هوشمند به سونی نشان داده این شرکت لازم است حوزه ی فعالیت های خود را گسترش داده و برای درآمدزایی به معدود بخش های موفق خود در سالهای اخیر از جمله پلی استیشن متکی نباشد تا بقای این شرکت قدیمی در آینده با خطر مواجه نشود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی