ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پسورد بیش از ۱۰۰ میلیون اشتراک لینکدین روی اینترنت به فروش گذاشته شده است

شاید کمتر کسی به خاطر بیاورد که لینکدین در سال ۲۰۱۲ هک شده است، ولی اکنون و حتی با گذشت چهار سال از این اتفاق بعید نیست که باز هم امنیت اشتراک شما در این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۷:۴۵

شاید کمتر کسی به خاطر بیاورد که لینکدین در سال ۲۰۱۲ هک شده است، ولی اکنون و حتی با گذشت چهار سال از این اتفاق بعید نیست که باز هم امنیت اشتراک شما در این سرویس تحت مخاطره باشد.

در همین راستا و بر طبق گزارشی که وبسایت «مادربرد» منتشر کرده، فردی با نام مستعار «صلح» (Peace) در تلاش است تا ترکیبی از ۱۱۷ میلیون گذرواژه و نام کاربری اکانت های لینکدین را در بازارهای سیاه «وب تاریک» به فروش برساند و در عوض آنها ۵ بیت کوین (چیزی در حدود ۲۳۰۰ دلار) دریافت کند.

ناگفته نماند وقتی اولین بار حمله به سرویس مورد بحث کشف شد تنها داده های ۶.۵ میلیون اشتراک آن به بیرون درز یافت؛ رقمی که البته نشان می داد نفوذ صورت پذیرفته اتفاقی جدی است و ابعادی وسیع دارد.

سایت مادربرد در بخشی از گزارش خود به این نکته اشاره داشته که پایگاه داده ای که «صلح» قصد فروش آنها را دارد -و البته شاید اکنون به فروش رفته باشند- شامل ۱۶۷ میلیون اکانت می شود، ولی تنها ۱۱۷ میلیون نام کاربری آن با کلمه ی عبور همراه هستند و مابقی یکی از این دو مورد را ندارند.

همانند ۶.۵ میلیون پسوردی که در سال ۲۰۱۲ افشا شدند، گذر واژه های حاضر در فهرست پیش تر اشاره شده نیز به درستی رمزنگاری نگشته بودند و لذا رمزگشایی از آنها بسیار ساده تر از چیزی که تصور می شده امکان پذیر بوده است.

لینکدین در وبلاگ رسمی خودش موضوعی که در بالا به آن پرداختیم را تائید نموده و کاربران خود را تشویق کرده تا از این پس به شیوه های لاگین دو عاملی روی بیاورند. این کمپانی همچنین اشتراک هایی که پسوردشان از ۲۰۱۲ تغییر نکرده را نیز غیر فعال نموده و از مالکین آنها خواسته تا هر چه سریع تر نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی