ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با امگرند GS؛ محصول احتمالی جیلی برای بازار ایران

در یکی دو سال اخیر حضور خودروهای چینی در خیابان های ایران به امری عادی مبدل شده، خودروهایی که اغلب نه نشان با هویتی دارند نه شرایط فنی و ایمنی تایید شده ای، اما تنها ...

حمید رضا زنگنه
نوشته شده توسط حمید رضا زنگنه | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

در یکی دو سال اخیر حضور خودروهای چینی در خیابان های ایران به امری عادی مبدل شده، خودروهایی که اغلب نه نشان با هویتی دارند نه شرایط فنی و ایمنی تایید شده ای، اما تنها دل خوشی قشر متوسط برای فرار از خودروهای قدیمی تولید داخل هستند.

حال شایعاتی از احتمال ورود خودرو جدید کمپانی جیلی به گوش می رسد، بنابراین بر آن شدیم تا به معرفی اولیه این جیلی جدید بپردازیم.

geely-emgrand-gs-suv-004

جیلی امگرند GS در کلاس خودروهای هاچ بک/ کراس اوور قرار می گیرد به بازار معرفی کرده است، این خودرو در مدل استاندارد قیمتی برابر با 77.800 یوان و در مدل اسپرت قیمتی در حدود 108.800 یوان دارد که با احتساب نرخ یوان و تعرفه های گمرکی به خودرو نسبتا گران قیمتی در بازار ایران تبدیل می شود.

شرکت وارد کننده با وجود حواشی متفاوت عرضه جیلی در ایران، سعی در ورود این خودرو به کشور دارد تا شاید شرایط دو سال گذشته خود را جبران کنند.

geely-emgrand-gs-suv-005

کمپانی جیلی برای این خودرو دو پیشرانه در نظر گرفته است، برای نمونه استاندارد پیشرانه 1.3 لیتری که به کمک توربوشارژر می تواند قدرتی برابر با 130 اسب بخار تولید کند و گشتاوری در حدود 185 نیوتن متر در اختیار راننده قرار می دهد.

برای مدل اسپرت موتور 1.8 لیتری تنفس طبیعی که قدرتی برابر با 133 اسب بخار دارد و می تواند گشتاوری در حدود 170 نیوتن متر را تولید کند.

این موتور دوم ظاهرا با جیلی های امگرند موجود در کشورمان مشابهت فنی دارد و یکی از موتورهای کپی برداری شده از روی محصولات تویوتا به حساب می آید.

برای هر دو مدل این جیلی گیربکس 6 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک قابل سفارش خواهند بود.

geely-emgrand-gs-suv-048
در نمای ظاهری تفاوتی که بین مدل اسپرت و معمولی وجود دارد، سپر جلو، باله انتهای سقف، خروجی اگزوز و سپر عقب می باشد. امکانات قسمت داخلی این خودرو نیز شامل پدال‌های الومینیومی، صندلی‌های چرم و همچنین صفحه نمایشگری ۸ اینچی با امکاناتی مانند سیستم اپل CarPlay و اپلیکیشن مخصوص جیلی با نام G-link می شود که این خودروی چینی را به خودرویی خوب و مناسب بازار ایران تبدیل می کند.

geely-emgrand-gs-suv-052

بر اساس پیش بینی های اولیه، این خودرو در صورت ورود به ایران قیمتی بالاتر از 65 میلیون تومان خواهد داشت و باید ببینیم مشتریان ایرانی که به امکانات رفاهی خودروها بسیار اهمیت می دهند به این خودروی چینی روی خوش نشان می دهند یا این مدل هم مانند دو محصول قبلی جیلی در ایران دچار حاشیه های مربوط به بی مدیریتی می شود.

geely-emgrand-gs-suv-041

گفتنی است، کمپانی جیلی هم اکنون بخش قابل توجهی از سهام عمده را در تملک خود دارد و به لطف دانش این شرکت توانست با مدل جیلی امگرند ec7 چهار ستاره ایمنی از موسسه ایمنی اروپا را در تست تصادف کسب کند.

با این حال شرکت وارد کننده این خودرو به ایران در زمینه بازاریابی چندان موفق عمل نکرده است و در شرایط فعلی نیز سرنوشت ادامه عرضه محصولات جیلی در بازار ایران روشن نیست.

حال باید منتظر ماند و دید که پس از عرضه مدل های ec7 و x7، واردات خودروهای جیلی با مدل امگرند GS ادامه خواهد یافت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱ خرداد ۱۳۹۵

    حالا که قیافه رو از رو ام جی کپی کردن(به خصوص عقب)لااقل دیگه اسمو کپی نمیکردین.
    البته این نشون از برابر نبودن خوروی چینی-انگلیسیه ام جی با سایر چینی ها داره که تو کت بعضیا نمیره.

    • HazelNut
      HazelNut | ۱ خرداد ۱۳۹۵

      این طراحی پشت ماشین شبیه محصولات ولوو هست که البته در تملک جیلی هست ! شبیه چه مدلی از ام جی هست دوست عزیز ؟ مطمئن باش پس همون ام جیه که کپی کرده نه این چون تو این مورد کپی قانونی بوده ! البته طراحی داخل کپی کارهای الفا رومئوس

      • محمد
        محمد | ۱ خرداد ۱۳۹۵

        دوست عزیز شما میتونید خیلی راحت تو اینترنت یه سرچی بکنید و عقب ام جی جی اس رو ببینید
        در ضمن ام جی تی بخصوص جی اس به گفته ی من نه سایت هایی مثل موتور ترند و اتو کار با یه طراحی جدید و متفاوت روند یک دست شدن کراس اور ها رو به محصولاتش راه نداد.
        و بحث فقط این نیست بلکه اسم رو هم کپی کرده و این نشون میده بی هدف نبوده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی