ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن های اندرویدی به سیستم عامل کروم می آیند

در روز دوم مراسم Google I/O 2016 بالاخره ویژگی مورد انتظار کاربران کروم بوک های گوگل تایید شد. سیستم عامل کروم که روی این لپ تاپ های سبک و ارزان قیمت نصب شده، به زودی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۲

در روز دوم مراسم Google I/O 2016 بالاخره ویژگی مورد انتظار کاربران کروم بوک های گوگل تایید شد. سیستم عامل کروم که روی این لپ تاپ های سبک و ارزان قیمت نصب شده، به زودی قادر است تا اپلیکیشن های اندرویدی را نیز کامل اجرا کند.

تابستان امسال، بیش از یک میلیون اپلیکیشن اندرویدی روی ChromeOS قابل اجرا خواهند بود. همانطور که احتمالا می دانید، سیستم عامل کروم بر اساس مرورگری با همین نام ساخته شده و محیط آن بر اساس مرورگر کروم است. بنابراین هر اپلیکیشنی که تا پیش از این ساخته می شد، یک پلاگ-این برای مرورگر بود.

به همین سبب، ChromeOS بسیار امن بوده اما تا پیش از این در زمینه اپلیکیشن ها بسیار ضعیف عمل می کرده. حالا اما تیم کروم بوک و اندروید با یکدیگر همکاری کرده اند تا اپ های اندرویدی را روی این مرورگر اجرا کنند.

گوگل پلی روی ChromeOS دقیقا به همان سبکی که روی تلفن های هوشمند و تبلت های ما نصب شده عمل می کند و می توان دقیقا همان بهره وری را از آن روی لپ تاپ ها نیز داشت. طبیعتا، اپلیکیشن ها هم به همان طریق عمل می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • رهگذر
    رهگذر | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تحریریه گرامی digiato، بهتر نیست بجای وقت گذاشتن برای پاک کردن نظرها کمی انتقاد پذیر باشید و وقت و تمرکز بیشتری رو بذارید روی پر بار کردن سایت و مطالب اون؟

  • رهگذر
    رهگذر | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    تا الان دو تا مطلب با همین مضمون در این سایت منتشر شده که نه سرشون معلوم هست نه تهشون. لطفا بجای ترجمه تحت الفظی منابع خارجی (که ای کاش اون هم درست بود، مثلا "گوگل پلی روی ChromeOS دقیقا به همان سبکی که روی تلفن های هوشمند و تبلت های ما نصب شده عمل می کند" و خلاصه سازی با حذف کلمات و جملات) خیلی شسته رفته یک مطلب بذارید که بالاخره نرم افزار های اندرویدی قرار هست روی کروم او اس و نتیجتا روی کروم بوک ها نصب بشن یا این ویژگی شامل حال تمام نسخه های کروم من جمله نسخه دستکتاپ ویندوز هم میشه؟ (طی مطلب مشابه دیروز اشاره شده بود که این قابلیت به بروزر کروم هم اضافه میشه اما طبق منبع مطلب امروز و اون بخش مهمیش رو که مترجم عزیز زحمت کشیدن حذف کردند به خاطر نوع فرایندی که اتفاق میفته، ظاهرا نباید امیدی به اجرای مستقیم اپ های اندروید روی بروزر کروم داشت).

  • مصطفی
    مصطفی | ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۵

    سلام
    چطوری میشه Chrome OS رو روی لپ تاپ نصب کرد ؟

مطالب پیشنهادی