ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پیشرفت گوگل در «پروژه سولی» با سنسورهای رادار محور

در کنار پروژه آرا و پروژه ژاکارد، به نظر می رسد که گوگل علاقه بسیاری به سنسورهای رادار-محور هم دارد، چرا که امروز پیشرفت های Project Soli را نیز به نمایش کشید؛ پروژه ای که در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

در کنار پروژه آرا و پروژه ژاکارد، به نظر می رسد که گوگل علاقه بسیاری به سنسورهای رادار-محور هم دارد، چرا که امروز پیشرفت های Project Soli را نیز به نمایش کشید؛ پروژه ای که در رویداد I/O 2015 معرفی شد.

مدت هاست که موبایل های هوشمند، می توانند ژست های حرکتی که با دست در برابر آنها انجام می دهید را به لطف دوربین و سایر سنسورهای اپتیکال درک کنند، اما حالا Soli این مورد را وارد مرحله بعدی اش کرده. البته لازم به اشاره است که از ابتدا هم هدف چنین پروژه ای، همین موضوع بوده و می خواسته تا دست شما را بدون نیاز به لمس نمایشگر، تبدیل به عامل اصلی تعامل کننده با دستگاه کند.

گوگل در آخرین روز از رویداد I/O، نشان داد که توسعه دهندگان با استفاده از Soli توانسته اند چه ابداعاتی داشته باشند. فرض کنید در یک خودرو نشسته اید و در صورت دریافت تماس تلفنی، تنها دستتان را تکان داده و شروع به صحبت با تماس گیرنده می کنید. از سوی دیگر گوگل نمایش داد که پروژه Soli می تواند نوع مواد را نیز درک کند و یا این اجازه را دهد که شخصی، بدون لمس کردن یک شی، به نواختن موسیقی بپردازد.

گوگل همچنین تلاش داشته تا مصرف انرژی مورد نیاز خبرای Soli را تا حد زیادی کاهش دهد و بر همین اساس، موفق شده یکی از سنسورهای آن را در ساعت هوشمندی از ال جی به نام Watch Urbane جای دهد که عملکرد آن را در تصویر متحرک پایین می بینید.

Project+Soli+GIF

بهره گیری از یک سنسور رادار-محور در ساعتی هوشمند، به کاربر آن اجازه می دهد تا با ساعت خود بدون نیاز به لمس نمایشگر کوچکش، و صرفا با ژست های حرکتی ارتباط برقرار کند. حالا به جای سوایپ کردن یک مورد در نمایشگر دستگاه به چپ یا راست، صرفا قادر خواهید بود اندکی دست خود را به عقب یا جلو برانید تا سنسور Soli متوجه منظور شما شده و آن را سوایپ کند. این سنسور حتی می تواند فاصله شما از ساعت را تشخیص داده و وقتی آن را به چشمان خود نزدیک می کنید، رابط کاربری را به شکل عریض تری به نمایش کشد.

هنوز راه زیادی باقی مانده تا سنسورهای رادار-محور Soli راه خود را به محصولات تجاری باز کنند، اما گوگل نشان می دهد که از سال گذشته تا کنون، پیشرفت های شگرفی در این زمینه داشته و تصمیم دارد در سال آینده، کیت توسعه آن را به شکل محدود در اختیار توسعه دهندگان قرار دهد. می توانید ویدیوی مرتبط با پروژه سولی و کارکردهای آن که از سوی گوگل منتشر شده را مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی