ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک برنامه های اپل برای حضور در هند را تشریح کرد

تیم کوک در هفته گذشته به کشور هند سفر کرد و روز گذشته در شبکه تلویزیونی NDTV حضور به هم رساند تا در خصوص برنامه های شرکت متبوعش در کشور یاد شده سخن گوید. وی عنوان نمود که اپل قرار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

تیم کوک در هفته گذشته به کشور هند سفر کرد و روز گذشته در شبکه تلویزیونی NDTV حضور به هم رساند تا در خصوص برنامه های شرکت متبوعش در کشور یاد شده سخن گوید.

وی عنوان نمود که اپل قرار است سرمایه گذاری های بزرگی در کشور هند داشته باشد و در این بین، تصمیم گشودن یک مرکز تحقیق و توسعه که بیش از ۴۰۰۰ شغل ایجاد خواهد کرد، قطعی شده. از سوی دیگر در هفته گذشته نیز خبر رسیده بود که اپل برنامه شتاب دهنده ای را برای استارتاپ های محلی و همچنین توسعه دهنده اپلیکیشن ها در نظر گرفته است. اما آقای کوک از «Apple Pay» و همکاری با بانک های هندی هم گفت:

«در خصوص Apple Pay، می خواهیم این تکنولوژی را به هند بیاوریم. با برخی از بانک ها گفتگو کرده ایم تا در نهایت بدانیم که دیدگاه آنها در خصوص پرداخت های موبایلی چیست. آنچه از طرف آنها شنیدم، به نظر بسیار جذاب آمد و می خواهیم این سرویس را به هند بیاوریم.»

تیم کوک همچنین عنوان کرد که آینده ای را می بیند که در آن، فروشگاه های فیزیکی اپل استور در کشور هند افتتاح شوند:

«می خواهیم قدمی به عقب برداشته و نگاهی جامع به هند داشته باشیم. برای اینکار، ابتدا باید جامعه توسعه دهندگان را به سوی iOS هدایت کنیم. برنامه شتاب دهنده ای که آن را اعلام کرده ایم دقیقاً به همین هدف کمک می کند. به هند از زاویه های دیگری هم نگاه می کنیم، برای مثال فروشگاه های فیزیکی اپل... ما در آینده فروشگاه های فیزیکی خود را در هند می بینیم.»

از تیم کوک همچنین سوال شد که محصولات اپل که قیمت کمی هم ندارند، چگونه می خواهند با موبایل های اندرویدی ارزان قیمتی که در این کشور به وفور یافت می شوند، مقابه نمایند؟ مدیر عامل اپل در پاسخ گفت:

«قرار نیست ما در این نوع بازارها حضور داشته باشیم. مشتریان ما در هند محصولی را خریداری خواهند کرد که در ایالات متحده نیز با همان قیمت به فروش می رسد.»

لازم به اشاره است که اپل در گذشته تصمیم داشت تا موبایل های ترمیم شده (Refurbished) را در هند به فروش برساند که این موضوع با مخالفت مقامات هندی مواجه شد. تیم کوک در این رابطه نیز اظهار نظر کرد و گفت که سلامت این دستگاه ها، به طور کامل توسط خود اپل گارانتی می شود و این شرکت در واقع گارانتی کامل یک آیفون را برای آنها در نظر می گیرد. تیم کوک اشاره کرد که این نوع آیفون ها در ایالات متحده، ژاپن و بسیاری دیگر از کشورهای جهان به فروش می رسند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی