ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پارچه های لمسی پروژه ی ژاکارد گوگل، در بهار ۲۰۱۷ با کت های «Levi’s» به بازار می آیند

«تبدیل ایده های تازه به نمونه ی اولیه، و تبدیل نمونه ی اولیه به محصول»؛ این تعریف دن کافمن، رئیس جدید ATAP یا گروه فناوری ها و پروژه های پیشرفته ی گوگل از مأموریت خود ...

پیام ادیب
نوشته شده توسط پیام ادیب | ۱ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰

«تبدیل ایده های تازه به نمونه ی اولیه، و تبدیل نمونه ی اولیه به محصول»؛ این تعریف دن کافمن، رئیس جدید ATAP یا گروه فناوری ها و پروژه های پیشرفته ی گوگل از مأموریت خود است. او پس از توضیح چگونگی تبدیل هر دو پروژه ی Tango و Abacus از ایده های دور از واقعیت به محصولات آماده ی عرضه، ادامه ی کار را به ایوان پوپیرِو، مدیر پروژه های ژاکارد و سولی می سپارد.

اکنون، ژاکارد، یا فناوری پارچه های حساس به لمس، در حال نزدیک شدن به واقعیت است. ATAP پیش از این نیز برای تولید لباس با این فناوری با Levi's شریک شده بود. اما پوپیرو می گوید «ما موبایل هوشمند نمی سازیم، ما در حال ساخت کت جین Levi's هستیم». شما می توانید مثلاً در حال دوچرخه سواری، با لمس آستین کت خود تلفن همراهتان را کنترل کنید. می توانید تماس تلفنی وارده را وصل یا ریجکت کنید و چند کار دیگر نیز با آن انجام دهید. این فناوری جدید با اسپاتیفای، گوگل مپس و استراوا کار خواهد کرد و گوگل نیز تعدادی API برای آن خواهد ساخت تا دیگر توسعه دهندگان نیز بتوانند از آن استفاده کنند. ناحیه ی حساس به لمس این کت روی قسمت مچ آستین آن قرار دارد و در رونمایی خود نیز عملکرد بسیار خوبی داشته است.

verge-DSC00641.0 verge-DSC00643.0

انتظار می رود کت ها لمسی مذکور با تست نسخه ی بتا در پاییز امسال، در بهار سال ۲۰۱۷ به بازار عرضه شوند.

شرکت Levi's می گوید این فناوری گران قیمتی نیست. در واقع آنها می خواهند محصولی به بازار عرضه کنند که مصرف کننده بپوشد، از آن کار بکشد، آن را کثیف کند و سپس با ماشین لباسشویی بشوید. پوپیرو می گوید این یک پلتفرم است که از طریق بلوتوث به موبایل شما متصل می شود. قسمت لمسی این لباس با چند خط قابل تشخیص است، اما اینطور نیست که چند سیم بزرگ و زشت در این قسمت ببینید. این بخش به گفته ی او «نازک و انعطاف پذیر» است، اما چیپ های مربوطه جایی در حلقه ی دکمه ی آستین جاسازی شده اند که برای شستشوی کت صرفاً باید همین قسمت را از آن جدا کنید. بافت پارچه ی آن نیز به قدری مقاوم هست که جوابگوی استفاده ی مکرر باشد. پوپیرو می گوید: «لازم نیست با کت های ژاکارد متفاوت از بقیه ی کت ها رفتار کنید».

لازم به ذکر است شرکت Levi's خودش و با استفاده از زنجیره ی تأمین خودش دست به تولید این کت می زند. برای قرار دادن حسگر های ژاکارد در بافت پارچه، از همان فرایند هایی استفاده می شود که Levi's پیش از آن نیز برای تولید کت های معمولی خود از آن بهره می گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی