ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعهد مایکروسافت برای حذف «محتواهای تروریستی» از سرورهایش

در شرایطی که دنیا روز به روز در خصوص گسترش فعالیت های تروریستی سازمان یافته نگران می شود، دردسرهای شرکت های تکنولوژیک نیز از این بابت افزایش می یابد. چراکه آنها ناچار اند بر لبه باریک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

در شرایطی که دنیا روز به روز در خصوص گسترش فعالیت های تروریستی سازمان یافته نگران می شود، دردسرهای شرکت های تکنولوژیک نیز از این بابت افزایش می یابد. چراکه آنها ناچار اند بر لبه باریک حفظ حریم خصوصی کاربران و کمک به حفظ امنیت آنها حرکت کنند. در همین راستا کمپانی مایکروسافت در بیانیه ای اعلام داشته که تدابیر تازه ای را برای شناسایی و حذف «محتواهای تروریستی» از سرورهای عمومی اش به اجرا خواهد گذاشت.

بر طبق این بیانیه، این شرکت اطلاعات بارگذاری شده در سرویس هایی چون Xbox Live یا سرویس ارسال و دریافت ایمیل Outlook را برای شناسایی محتواهای مرتبط با رفتارهای تروریستی، پایش خواهد کرد.

البته رفتار این شرکت در خصوص موتور جستجوی بینگ تا حدی متفاوت خواهد بود و قرار است حذف لینک ها از نتایج جستجو تنها بر اساس قوانین محلی هر کشور صورت پذیرد.

قرار است در مرحله اول اجرای این طرح، مایکروسافت تنها برای شناسایی محتواهای مخرب بر گزارش های رسیده از کاربران تکیه می کند و همزمان سرمایه گذاری های لازم را بر روی طرح های تحقیق و توسعه برای تولید ابزارهای شناسایی کننده خودکار محتوا انجام می دهد.

در ماه های گذشته شرکت های متعددی درگیر مسائل مرتبط با محتواهای تروریستی بوده اند. از جمله درگیری اپل با FBI برای رمزگشایی از آیفون سن برناردینو. مشکل اصلی در این میان تداخل مباحث حفظ حریم خصوصی و آزادی جریان اطلاعات، با اولویت های امنیتی دولت ها است. در بیانیه مایکروسافت آمده:

«وقایع اخیر نشان داده که اینترنت تا چه حد می تواند در انجام اقدامات مخرب مورد استفاده قرار بگیرد.»

شرکت ردموندی وعده داده که به زودی سیاست های خود را در مواجه با محتواهای تروریستی به روز خواهد کرد. این درست همان کاری است که فیسبوک در سال قبل انجام داد؛ این شبکه اجتماعی بزرگ سال پیش ابزاری با عنوان «counter speech» را معرفی نمود که کار آن تشویق کاربران به مقابله با پست های تنش زا و خشونت آمیز است. توییتر نیز در آخرین اقدام خود 125 هزار حساب کاربری مرتبط با عناصر طرفدار داعش را مسدود کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی