ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به لطف گلکسی S7، سامسونگ در پی ثبت رکوردی تازه در فروش موبایل است

گزارش سامسونگ در خصوص عملکرد مالی اش در سه ماهه نسخت سال ۲۰۱۶، در دو سال اخیر رشدی بی سابقه به همراه داشت، هر چند که به طور کلی اعداد و ارقام آن چندان هم تاثیر ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳ خرداد ۱۳۹۵ | ۱۱:۰۰

گزارش سامسونگ در خصوص عملکرد مالی اش در سه ماهه نسخت سال ۲۰۱۶، در دو سال اخیر رشدی بی سابقه به همراه داشت، هر چند که به طور کلی اعداد و ارقام آن چندان هم تاثیر گذار نبودند. این شرکت از ابتدای سال ۲۰۱۴ بود با کاهش فروش موبایل هایش رو به رو شد و علت اصلی آن نیز، رشد بسزای رقبای چینی بازار بود. البته تولید پرچمدارهای پلاستیکی را نیز نباید در این بین نادیده گرفت.

گلکسی اس ۵ سامسونگ، موبایلی بود که هواداران این برند که در انتظار پرچمداری فلزی بودند را کاملاً مأیوس کرد. فروش همین موبایل در سه ماه ابتدایی پس از عرضه اش، ۲۵ درصد یا ۴ میلیون کمتر از نسل قبلی بود، هرچند که اولین پرچمدار این کمپانی به شمار می رفت که قابلیت مقاومت در برابر آب را می شد در آن دید.

در سال ۲۰۱۵ این کمپانی توانست با گلکسی اس ۶، دوباره تا حدی نگاه ها را به سمت خود جلب کند، اما قدم بزرگ، در سال جاری و با عرضه گلکسی اس ۷ برداشته شد. چرا که حالا طراحی و متریال مرغوب با قابلیت های گلکسی اس ۵ اذعام شده بود. حالا در گلکسی اس ۷، ویژگی مقاومت در برابر آب بدون وجود هیچ درگاهی جای گرفته است.

کره ای ها امسال همچنین تصمیم گرفتند تا به سراغ دوربینی بروند که از تعداد مگاپیکسل های کمتری برخوردار است. در حالی که گلکسی اس ۶ با دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی عرضه شد، گلکسی اس ۷ با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی همراه شده است. دنیای تلفن های هوشمند مدت هاست که وارد مسابقه تعداد مگاپیکسل های دوربین شده و گفته می شود سامسونگ تصمیم مرتبط با قرار دادن یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در گلکسی اس ۷ را در لحظه آخر اتخاذ کرده. این دوربین حالا می تواند فوکوس خودکار را به شیوه ای بهتر انجام داده و در محیط های کم نور، تصاویر پویاتری را به ثبت برساند.

اکنون مشخص گشته که تصمیم سامسونگ، کاملا درست بوده و نیمی از خریداران گلکسی اس ۷ در ایالات متحده اذعان داشته اند که کیفیت بالای دوربین این دستگاه، علت اصلی تصمیم آنها برای خرید آن بوده است. این در حالی که تنها ۳۳ درصد از خریداران سایر موبایل ها، بیان کرده اند که علت خریدشان، مرتبط با دوربین بوده است. حال، گلکسی اس ۷ از فروش بالایی برخوردار شده و همین موضوع، موجب گشته تا کره ای ها امیدوار شوند که امسال بتوانند رکورد تازه ای را ثبت برساند.

اما به طور کلی، سامسونگ با مشکلات دیگری هم رو به روست که ربطی به کیفیت موبایل هایش ندارد. آمارهای جدید از سوی موسسه های تحقیقاتی نشان می دهد که درصد رشد تقاضا برای تلفن های هوشمند در قیاس با سال گذشته، تک رقمی خواهد بود و موسسه گارتنر اعتقاد دارد که این رقم، تنها ۷ درصد است. بر همین اساس، سامسونگ دیگر نمی تواند بر بازاری رو به رشد حساب ویژه باز کند.

در حال حاضر مدیر بخش سامسونگ موبایل، خبر می دهد که این شرکت تمرکز ویژه ای بر فروش موبایل های مرغوب دارد. این گفته به معنای تمرکز بر فروش موبایل هایی است که برچسب قیمت آنها، ۶۰۰ دلار یا بیشتر را به نمایش می کشد. وی عقیده دارد که سامسونگ، یکی از تنها فروشندگان اسمارت فون است که می تواند در این قسمت به رقابت سخت با دیگر سازندگان بپردازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی